Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Električni porabniki ne delujejo zastonj

ADAC

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V današnjih avtomobilih lahko najdemo ogromno vgrajenih odjemalcev električne energije, ki pa seveda ne delujejo zastonj, čeprav to nekaterim uporabnikom avtomobilov očitno sploh ni jasno. Posledično pa se zaradi tega dvigne tudi povprečna poraba goriva.
Električni porabniki ne delujejo zastonj
Foto: Volan
13. 1. 2021 ob 12:00
Komentarjev: 0

Vgrajeni porabniki električne energije so v prvi vrsti namenjeni predvsem dvigu nivoja udobja za voznika in potnike, čeprav obstajajo tudi takšni, ki dvigujejo nivo varnosti. Zato so v moderne avtomobile vgrajeni alternatorji, ki ob vožnji pridno polnijo vgrajene akumulatorje, seveda ob pomoči jermenov, ki jih poganja pogonski motor. Več ko je v vozilu med vožnjo vklopljenih električno gnanih naprav, bolj se mora alternator truditi, da zagotovi zadostno količino električne energije. S tem pa obremenitev vgrajenega fosilno gnanega ali pa električnega pogonskega sklopa doseže nove višave, ki se manifestirajo predvsem pri povečani povprečni porabi pogonskih goriv, odnosno električne energije v primeru striktno električno gnanih avtomobilov.

In ravno v času zime je veliko uporabnikov modernih avtomobilov izredno hvaležnih proizvajalcem avtomobilov, ker jih pridno zalagajo z vsemogočimi odjemalci električne energije, da 'revčki' med vožnjo ne bi preveč trpeli zaradi mraza. Lep primer tega je modno ogrevanje volanskega obroča in prednjih sedežev, ker se proizvajalci očitno zavedajo, da imajo uporabniki doma v toplih kuhinjah najbrž tudi električno ogrevan jedilni pribor in krožnike ter električno nastavljive, ogrevane in z masažno-ventilacijsko funkcijo ('nujno' potrebna oprema …) opremljene kuhinjske stole. Zato vas ne sme začuditi, če se bodo v modernih avtomobilih v kratkem pojavili še 'večpodročni kamini' ali pa centralno (na sredini potniške kabine) vgrajen in daljinsko voden 'večpodročni taborni ogenj' ('zvezdnato nebo' na stropu potniške kabine si pa itak že lahko omislite).

Obstaja pa tudi generalno pravilo glede porabnikov električne energije v avtomobilih, ki pravi, da vam bo vsak med vožnjo vklopljen 100 vatni odjemalec električne energije povzdignil povprečno porabo (l/100 km) za 0,1 litra.

Poglejmo nekaj primerov (poraba električne energije / dvig povprečne porabe na 100 km):

Električno ogrevano vetrobransko steklo: 800 vatov / + 0,8 litra
Dodatni grelec za ogrevanje parkiranega vozila: 2000 vatov / + 2 litra
Kabinski ventilator na srednji stopnji delovanja: 170 vatov / + 0,17 litra
Zasenčene (kratke) prednje luči: 125 vatov / + 0,125 litra
Zadnje luči: 35 vatov / + 0,035 litra
Prednje meglenke: 110 vatov / + 0,11 litra
Ogrevanje sedežev: 100 vatov / + 0,1 litra
Ogrevanje volanskega obroča: 50 vatov / + 0,05 litra
Ogrevanje zunanjih bočnih ogledal: 40 vatov / + 0,04 litra
Predvajalnik zvoka: 20 vatov / + 0,02 litra
Navigacijski sistem: 10 vatov / + 0.01 litra

Če si ob vožnji z avtomobilom želite še dodatnega dviga povprečne porabe v zimskih mesecih, je najbolje, da si omislite modna 'zimska' lahka platišča, ker boste na njih lahko imeli široke zimske pnevmatike z bolj grobim profilom (večji kotalni upor), ker ljudje očitno še niso opazili, da imajo tekmovalna reli vozila na zimskih preizkušnjah vedno nameščene ozke pnevmatike, ker se nameščeni štirje 'valjarji' ob zimskih vožnjah po snegu in plundri pač ne obnesejo. Pametni ljudje imajo pozimi na vozilih nameščena ožja jeklena platišča z ožjimi zimskimi pnevmatikami, tudi zaradi tega, ker obstaja možnost zdrsa na vozni podlagi, ki se v mestnem okolju lahko konča s srečanjem z robnikom. Iz lastnih izkušenj vem, da vam bo jekleno platišče ob srečanju z robnikom oprostilo vašo neprilagojeno hitrost, ker ga po navadi lahko poravnate s kladivom in se odpeljete naprej. To pa seveda ne velja za lahka platišča, v tem primeru vas zaradi počenega ali zvitega aluminijastega platišča čaka kvečjemu nakup novega platišča.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 1. 2021
Januar 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 3 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 3 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 3 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 5 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 6 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 6 meseci  |