Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nova pravila, nov dirkalnik

Toyota Gazoo racing GR010 hybrid hypercar

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Pri Toyoti so danes razkrili svoj novi dirkalnik, s katerim bodo lovili lovoriko na svetovnem prvenstvu v vzdržljivosti. Še več, Japonci so obenem potrdili, da bodo izdelali tudi cestno različico dirkalnika.
Nova pravila, nov dirkalnik
Foto: Toyota
15. 1. 2021 ob 12:00
Komentarjev: 0

Japonci so danes dvignili zastor nad dirkalnikom GR010 hybrid hypercar, na osnovi katerega bodo kasneje izdelali tudi cestno različico z imenom toyota GR super sport. Dirkalnik je vsekakor tehnološko čudo, za pogon pa skrbi hibridni pogonski sklop, ki je sestavljen iz 3,5-litrskega turbobencinskega motorja V6, ki proizvede okroglih 500 kW (680 KM) moči, ter elektromotorja, ki proizvede okroglih 200 kW (272 KM) moči. Bencinski motor moč preko sedemstopenjskega sekvenčnega menjalnika prenaša na zadnji kolesi medtem ko elektromotor dovaja moč sprednjima kolesoma. V drobovju se skriva še mehanska zapora diferenciala, neodvisno vzmetenje z dvojnimi trikotnimi vodili in karbonsko-keramične zavore.

FIA je namreč izdala nova pravila za tekmovanje WEC, kjer so moč motorja omejili na 500 kW (680 KM). To pomeni, da so morali inženirji konkretno spremeniti delovanje motornega računalnika v obliki spremenjenih parametrov, da ustreza novim pravilom. Računalnik namreč omeji moč bencinskega motorja glede na dovedeno moč elektromotorja, ko pa se baterija za elektromotor izprazni, pa lahko bencinski motor znova da od sebe svojo polno moč. Poleg tega nova pravila narekujejo, da lahko imajo samo eno aerodinamično pomagalo, pri GR010 je to zadnje krilo, ki spreminja pretok zraka, saj karoserije tekom tekmovanj ne bodo smeli spreminjati.

Sam avtomobil je sicer 162 kilogramov težji od predhodnika TS050, prav tako je od slednjega daljši za 25, širši za 10 in višji za 10 centimetrov. To pomeni tudi, da bo avtomobil od 5 do 10 sekund počasnejši na posamezen krog, kar pa ne bo pomagalo konkurentom, ki se morajo soočiti z enakimi omejitvami. Dirkalnik sicer pridoma testirajo in so doslej z njim prevozili že dobrih 6.000 kilometrov, kar je malenkost manj kot so predvideli, vendar je vsako testiranje dobro tako za voznike kot za ekipo, ki bo v tem času lahko še bolje spoznala avtomobil, odkrila njegove muhe, posledično pa jih bodo znali tudi sunkoma odpraviti.

Pri Toyoti so se tudi odločili za izdelavo čistokrvnega dirkalnika in ne za predelavo enega od svojih cestnih avtomobilov, saj verjamejo, da je ta pot bolj učinkovita in cenejša, hkrati pa dopuščajo možnost, da bodo v prihodnosti, ko bodo dirkalnik dodobra preizkusili, mogoče tudi drugim ekipam omogočili, da kupijo njihov dirkalnik, če bo interes. V resnici gre zaenkrat še za prototip, ki ga konstantno spreminjajo in upajo, da bodo uspeli do marca, ko bi naj stekla nova sezona WEC, odpraviti vse pomanjkljivosti. Dejstvo je, da je v primerjavi s preteklim TS050 GR010 povsem drugačen avtomobil, s katerim si v prihodnosti veliko obetajo, saj bodo lahko, kot so povedali Toyotini dirkači, s konkurenti dirkali bolj na tesno, tako da bo res štela vsaka malenkost.

GR010 je tudi glasnejši od preteklega dirkalnika, zaradi česar bodo tudi vozniki uživali v zvoku, so se pa morali malo navaditi na odsotnost zadnjega elektromotorja, ki so ga poprej lahko uporabljali za zaviranje. Zavorni sistem pri GR010 je kombinacija hidravličnih in električnih zavor, vendar občutek pri zaviranju vseeno ni toliko drugačen kot poprej, vsekakor pa je ustavljanje počasnejše.

Kaj so še povedali vozniki Mike Conway, Kamui Kobayashi, José Maria, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima in Brendon Hartley, ki bodo vozili nov dirkalnik? Da je GR010 zelo dober in tekmovalen dirkalnik, pri katerem se občuti preklop na hibridni pogon, takisto pa premore drugačno – linearno pospeševanje. Od TS050 je vsekakor počasnejši in težji, prav tako pa se pogon na sprednji kolesi, torej elektromotor, zažene šele pri hitrosti 20 km/h.

Glavna skrb ekipe Toyota Gazoo racing ostaja aktualno dogajanje in potrditev prve tekme na dirkališču Sebring v ZDA, kjer se bo prvenstvo začelo z dirko dolgo 1.000 milj (1.609 kilometrov). Do takrat nas namreč loči še šest tednov, v tem času pa lahko kakšno dirko tudi odpovejo. Če bo šlo vse po načrtih, bomo lahko GR010 videli 1. maja v belgijskem Spa-Francorchampsu, 12. in 13. junija v francoskem Le Mansu, 18. julija v italijanski Monzi, 26. septembra v japonskem Fujiju in 20. novembra v Bahrajnu.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 3. 2021
Marec 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 5 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 5 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 5 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 5 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 5 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 6 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 7 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 7 meseci  |