Pred nekaj tedni smo razmišljali, da cupra formentor VZ5 v osnovi ne bo imel toliko moči kot modeli drugih znamk znotraj koncerna Volkswagen, da ne bi prestižnim izdelkom skakal v zelje, in zgodilo se je točno to. Kljub temu smo navdušeni, da so Španci pokazali formentor VZ5, kjer 2,5-litrski turbobencinski petvaljnik proizvede 287 kW (390 KM) moči med 5.700 in 7.000 vrtljaji ter 480 Nm navora od 2.250 vrtljajev naprej. Moč se na vsa kolesa prenaša preko sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika DSG, do 100 km/h pa se lahko požene v 4,2 sekunde in doseže elektronsko omejeno hitrost 250 km/h.
Motor je znan po svojem posebnem zvoku, ki se bo v primeru formentorja VZ5 slišal iz štirih izpušnih cevi na zadku, k sreči pa se inženirji niso odločili za umeten zvok v kabini, kjer bo tako mogoče slišati popolno simfonijo petih valjev. V primerjavi z doslej najhitrejšim formentorjem ima VZ5 za 1 centimeter manjšo oddaljenost od tal, zaradi česar je vodljivost še boljša. Poleg tega premore že vstopni model elektronsko nastavljive blažilnike, ki premorejo 15 različnih nastavitev, upravljanje z nastavitvami pa je lahko ročno ali v sklopu enega od programov vožnje – comfort, sport, individual, offroad, cupra.
Ker gre za najbolj brutalen primerek so spremenili tudi zunanji izgled in izbrali nov pokrov motorja, obrazu dodali večje dovode zraka in usmerjevalnik zraka spredaj iz karbonskih vlaken, takisto so spremenili še odbijača in masko. Poleg tega so na avtomobilu 20-palčna platišča, za ustavljanje skrbijo zajetne zavore Akebono, na voljo pa so širi barve zunanjosti, med katerimi izstopa siva barva 'taiga', ki je na voljo samo pri formentorju VZ5.
V notranjosti je par športnih sedežev, ki sta lahko odeta v modro ali črno usnje z rjavimi dodatki v usnju nappa. Na voljo je še nekaj posebnih dodatkov notranjosti, vse ostalo pa je enako kot pri klasičnem formentorju. 12-palčni zaslon na dotik za multimedijski sistem, digitalni merilniki pred voznikom, vsak od 7.000 primerkov pa bo stal najmanj 50.000 evrov. Novinca pričakujemo na cestah v tretji četrtini leta.