Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Peta generacija je zelo sofisticirana

Mercedes-benz C

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Pri Mercedes-Benzu so predstavili peto generacijo razreda C, ki se ponaša z različnimi pogonskimi sklopi, tudi s priključnohibridnimi, naročila pa bodo začeli sprejemati že 30. marca.
Peta generacija je zelo sofisticirana
Foto: Mercedes-Benz
23. 2. 2021 ob 7:00
Komentarjev: 0

Mercedes-benz razreda C je zelo priljubljen tudi pri Slovencih, saj se po cestah prevaža veliko primerkov 4. generacije, ki je prepričala kar 2,5 milijona kupcev. V peto bo borba za kupce še težja, saj je naprednih konkurentov vse več, tudi zato pa so se Nemci odločili za evolucijo oblike, ki je prinesla večji pridih športnosti, za znatno elektrifikacijo pogonskih sklopov in za bistveno več naprednih tehnologij. V drobovju se skriva precej posodobljena platforma MRA, ki je podlagala tudi 4. generacijo, oblikovno pa se razred C zdaj zanaša na oblikovne linije, ki jih je predstavil razred E. To pomeni več športnega pridiha in nekaj dodatnih milimetrov, saj razred C poslej v dolžino meri 4.751 milimetrov, kar je 65 več kot prej, prav tako pa je pri 1,82 metra širine širši za 1 centimeter. Še več, medosje so podaljšali za 25 milimetrov, tako da bo za potnike na zadnji klopi več prostora za noge. Po vzoru večjega razreda E je izdelan obraz novinca, ki premore novo masko in polne led luči, seveda pa je manjši pokrov motorja, ki premore še majhen spojler, za vrati pa se skriva prostor, ki sprejme 455 litrov prtljage.

Poleg limuzine bo takoj na voljo tudi karavan, ki bo tako kot limuzina malenkost nižji, prtljažnik pa poslej pogoltne 490 litrov, torej 30 več kot poprej. Ker gre za premijsko znamko, so električno pomična vrata prtljažnika na voljo že v sklopu osnovne opreme, bosta pa limuzina in karavan edini različici v ponudbi, saj kabrioleta in kupeja ne bodo več izdelovali. Razred C bo poslej lahko premogel štirikolesno krmiljenje, ki je na seznamu dodatne opreme, zaradi katerega se bo obračalni krog pomanjšal na 10,43 metra, pri večjih hitrostih pa se zadnji kolesi vrtita v isti smeri kot sprednji, zato je povečana stabilnost. Zračno vzmetenje na zadnji premi bo poslej na voljo samo pri priključnohibridnih različicah.

Velik korak naprej je doživela notranjost, ki smo jo zaradi škripajoče plastike grajali pri 4. generaciji. Izdelana je po vzoru tiste v razredu S, tako da premore na sredinski konzoli velik zaslon multimedijskega sistema. V osnovi v diagonalo meri 9,5 palca, ob doplačilu 11,8, seveda pa ni tako napreden kot v razredu S, saj ne premore niti tehnologije OLED niti ne ponuja povratnih haptičnih informacij. Pred voznikom bodo digitalni merilniki na 10,25-palčnem zaslonu, ob doplačilu bo lahko v diagonalo meril 12,3 palca, prav tako pa bo na voljo projekcijski prikazovalnik z razširjeno resničnostjo, ki ne bo tako napredna kot v razredu S. Multimedijski sistem MBUX bo po drugi strani omogočal brezžične posodobitve in napredne storitve, saj bo mogoče povezati sistem z lastno glasbeno knjižnico pri katerem od ponudnikov pretočnih storitev, poleg tega bo mogoče upravljanje s pametnimi hišnimi napravami. To pomeni, da bo mogoče na zaslonu v avtu vključiti ogrevanje, odpreti žaluzije ali zagnati hišne aparate.

Za pogon bo skrbela kopica štirivaljnih elektrificiranih motorjev, da bo manjša poraba goriva. Bencinski štirivaljniki bodo uporabljali 48-voltno električno napeljavo in integriran zaganjalnik oziroma generator, ki bo lahko po potrebi dovedel do 14 kW (20 KM) dodatne moči in 200 Nm navora, če bo to potrebno. Vstopni bencinski C 180 se bo zanašal na 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 125 kW (170 KM) in 250 Nm navora, ki se lahko do 100 km/h požene v 8,6 sekunde in doseže hitrost 231 km/h. Različica C 200 ima enak motor, vendar proizvede 150 kW (204 KM) moči in 300 Nm navora, zato se lahko do 100 km/h požene v 7,3 sekunde, oziroma v 7,1, če premore še štirikolesni pogon, požene pa se do hitrosti 246 oziroma 241 km/h. Naslednja sta C 300 in C300 4matic, ki za pogon uporabljata 2,0-litrski turbobencinski štirivaljnik z 48-vočltno električno napeljavo, ki razvije 190 kW (258 KM) moči in 400 Nm navora. Takšen razred C se bo do 100 km/h pognal v okroglih šestih sekundah in dosegel elektronsko omejeno hitrost 250 km/h. Tri dizelske različice, C 200 d, C 220 d in C 300 d, se bodo zanašale na 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki bo proizvedel 120 kW (163 KM) moči in 380 Nm navora, 147 kW (200 KM) in 440 Nm navora ali 195 kW (265 KM) moči in 550 Nm navora. Najmočnejši se bo do 100 km/h pognal v 5,7 sekunde in dosegel elektronsko omejeno hitrost 250 km/h.

Mercedes-benz razreda C se bo zanašal na več priključnohibridnih pogonskih sklopov, ki bodo sestavljeni tako iz bencinskih kot dizelskih motorjev na notranje zgorevanje. C 300 e bo premogel bencinski motor in elektromotor, sistemska moč bo 234 kW (313 KM) in 550 Nm navora, elektromotor pa bo elektriko dobival iz baterijskega sklopa, ki shrani 25,4 kWh električne energije. Tako bo lahko samo na elektriko prevozil do 100 kilometrov in dosegel hitrost 140 km/h. Vgrajeni polnilnik bo imel moč 11 kW, zato se bo lahko baterija napolnila v treh urah, ob doplačilu pa bo mogoče polnjenje na hitrih polnilnicah z močjo 55 kW, tako da bo baterija polna v vsega pol ure. Podrobnosti priključnohibridnega dizla še niso znane, bo pa verjetno na voljo enaka baterija, le da bo skupen domet zaradi dizelskega motorja precej daljši.

Knjige naročil se odpro 30. marca, prvi primerki pa bodo na cestah že to poletje. Verjetno bo vstopni model stal okoli 35 tisoč evrov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 4. 2021
April 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 382
dacia duster 342
škoda kamiq 189
volkswagen T-cross 185
volkswagen T-roc 177

Podatki veljajo za marec 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.291 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 5 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 5 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 5 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 5 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 6 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 6 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 6 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 6 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 6 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 7 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 7 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 8 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 8 meseci  |