Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Do 590 kilometrov daleč

BMW i4

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Bavarci so dvignili zastor nad svojim novim električnim i4, ki bo na cestah pristal že zelo kmalu. Petvratna limuzina bo ljubitelje električnih avtomobilov stala najmanj dobrih 60.000 evrov.
Do 590 kilometrov daleč
Foto: BMW
2. 6. 2021 ob 7:00
Komentarjev: 0

BMW i4 je izdelan na modularni platformi CLAR, ki podlaga številne nove modele, tudi limuzino serije 3 in velik SUV X7. Novinec v dolžino meri 4.783 milimetrov in v drobovju premore izjemno tanko litij-ionsko baterijo, ki lahko pogoltne do 83,9 kWh elektrike, čeprav je za vožnjo na voljo 80,7 kWh elektrike. Vsaj sprva bosta na voljo dva različno zmogljiva modela, i4 eDrive40 in i4 M50, prvi bo premogel pogon na zadnji kolesi, drugi na vsa štiri. Vstopni i4 bo imel en elektromotor na zadnji premi, ki proizvede 250 kW (340 KM) moči in 430 Nm navora, zato se do 100 km/h požene v 5,7 sekunde in doseže hitrost 190 km/h, ob manj agresivni vožnji pa lahko prevozi do 590 kilometrov. Zmogljivejši i4 M50 premore dva elektromotorja, po enega na vsaki premi, skupno pa proizvedeta 400 kW (543 KM) moči in kar 795 Nm navora, zato se lahko do 100 km/h izstreli v 3,9 sekunde in doseže hitrost 225 km/h. Seveda lahko s polno baterijo prevozi manj kilometrov, v najbolj optimalnih pogojih in med plazenjem kot polž tudi do 510 kilometrov.

Vsaj zaenkrat bo na voljo samo en baterijski sklop, če bo veliko zanimanja pa lahko že prihodnje leto pričakujemo i4 z manjšo baterijo. V nobenem primeru i4 ne boste polnilni dolgo, saj vgrajeni polnilnik premore moč 7,4 kW oziroma 11 kW na treh fazah, poleg tega pa je mogoče i4 polniti tudi na hitrih polnilnicah z močjo do 200 kW, kjer se baterija za novih 164 kilometrov vožnje napolni v 10 minutah, oziroma 70 odstotkov v 31 minutah.

Po napovedih Bavarcev se bo novi i4 kljub zajetni teži (2.125/2.290 kilogramov) zelo dobro znašel tudi pri preganjanju med ovinki. Ključno za to je standardno zračno vzmetenje zadaj, različica M50 pa dobi še prilagodljive športne blažilnike M. Še več, nov sistem za stabilnost avtomobila je izboljšan in deluje do 10 krat hitreje kot podobni sistemi. Poleg tega ima i4 še širši kolotek kot serija 3, zato se bolje drži ceste, takisto je zelo neposreden tudi krmilni mehanizem. Novi i4 premore tudi funkcijo hitrega pospeševanja launch control, mogoče je tudi kontrolirano drsenje zadka, za doseganje čim manjše porabe elektrike pa je kriv tudi količnik upora 0,24 Cd  in nekateri aerodinamični dodatki. Velika maska po vzoru serije 4, ki nam mimogrede še vedno absolutno ni všeč, premore aktivne lopute, ki se odpirajo in zapirajo, prav tako pa premorejo 10 različnih stopenj odpiranja – od popolnega zaprtja za optimalno aerodinamiko do popolnega odprtja za dodatno hlajenje baterije, zavor in električnega sistema.

Če smo zunanjost i4 videli že pri konceptu, je notranjost vidna povsem prvič. Voznik ima pred sabo digitalne merilnike na 12,3-pačnem zaslonu, slednji pa je spojen z 14,9-palčnim zaslonom multimedijskega sistema, ki poleg upravljanja preko zaslona na dotik še vedno omogoča upravljanje preko vrtljivega gumba, za lažje prehajanje med meniji. Poleg tega so Bavarci izboljšali še prepoznavanje govora in delovanje kamere za prepoznavanje kretenj, v sklopu osnovne opreme pa bo kamera za parkiranje zadaj, parkirna tipala spredaj in zadaj, samodejna klimatska naprava in ambientalna osvetlitev notranjosti. Kupci vstopnega i4 eDrive40e bodo prejeli 17-palčna platišča, svetlečo črno plastiko v notranjosti in na sedežih kombinacijo alcantare in organskega usnja, različice i4 M50 pa bodo že v osnovi premogle 18-palčna platišča, črno usnje v notranjost in projekcijski prikazovalnik. Vstopni BMW i4 bo stal okoli 60 tisočakov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 6. 2021
Junij 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 tedni  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 7 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 7 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 7 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 7 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 7 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 8 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 8 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 8 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 8 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 8 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 8 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 10 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 10 meseci  |