Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Elektromobilnost ni edina alternativa

Sebastian Kurz na dogodku kluba ÖAMTC

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Avstrijski kancler Sebastian Kurz se je udeležil srečanja s predstavniki avstrijskega avtomobilskega kluba ÖAMTC, ki ga je organizirala avstrijska 'zelena' ministrica Leonore Gewessler, ki je pri naših severnih sosedih pristojna tudi za promet.
Elektromobilnost ni edina alternativa
Foto: Andy Wenzel, proizvajalci
3. 6. 2021 ob 7:00
Komentarjev: 0

Ključna ugotovitev avstrijskih politikov in strokovnjakov je, da o uspešnem prehodu na klimatsko nevtralna vozila ne bo odločala zvrst pogona, temveč gorivo. Medtem, ko se večina politikov v nekaterih evropskih državah v današnjih časih oprijema elektromobilnosti kot se pijanec pregovorno oprijema plota, čeprav večina kupcev in uporabnikov avtomobilov ni prav nič navdušena nad to idejo, obstajajo tudi razumni politiki, ki jim je jasno, da medijsko opevana elektromobilnost ni edina alternativa glede prehoda na klimatsko nevtralna vozila. Eden takšnih je tudi avstrijski kancler Sebastian Kurz (ÖVP), ki je na že omenjenem srečanju s predstavniki kluba ÖAMTC izrekel naslednji stavek: „Am Weg zur Klimaneutralität ist nicht der Motor entscheidend, sondern der Treibstoff.“

S tem je mislil na to, da pogonskim sklopom na fosilna goriva še zdaleč ni odklenkalo, ker se človeštvo trenutno intenzivno ukvarja z razvojem novih, klimatsko nevtralnih sintetičnih goriv, katera ne bodo poganjala samo novih, temveč tudi obstoječe avtomobile. Kot glavno prednost takšnega ravnanja pa omenjajo dejstvo, ki pravi, da prebivalcem tega planeta po prihodu takšnih goriv ne bo potrebno menjati avtomobilov, niti ne bo potrebno izvajati modifikacij na obstoječih avtomobilih. S tem bodo klasično gnani avtomobili obdržali vse prednosti (nižja masa ob primerjavi z zavaljenimi hibridi in električarji, večji akcijski doseg in nižji nabavni in pogonski stroški) pred modnimi hibridnimi in električnimi avtomobili.

Ta ideja seveda ni všeč nekaterim avtomobilskim proizvajalcem, ki v sedanjem času stavijo že vse kar imajo na 'ekološka' električna vozila (višek te norosti so 'ekološki' SUV modeli, ki sodijo v isto fantazijsko kategorijo kot 'pošteni lopovi' …) z izpušnimi cevmi v naših termoelektrarnah, ker igrajo nevarno igro, ki lahko v končni fazi odžene kupce in jih spravi na rob preživetja. Zato naši severni sosedje še nekaj časa ne bodo posnemali odločitve o dokončnem izgonu fosilno gnanih vozil iz njihovih cest. Vse skupaj pa itak spominja na farso (15 let star evropski predstavnik avtomobilov iz B segmenta (supermini), ki na vsak prevožen km ustvari približno 135 g CO2 (Euro III) emisij je 'umazan', sodobna 'SUV krava' (Euro 6d-TEMP), ki v enakih pogojih ustvari od 250 do 300 gramov CO2 emisij je pa 'čista'), ker politiki pač radi sprejemajo odločitve s figo v žepu.

Če bi evropski politiki res želeli storiti kaj za naše okolje, potem s svojimi odločitvami ne bi ubijali majhnih, resnično ekonomičnih in posledično tudi resnično ekoloških avtomobilov s sprejemljivimi prodajnimi cenami za večino Evropejcev. Namesto tega pa raje spodbujajo razvoj in prodajo čedalje večjih in čedalje težjih 4-kolesnih 'krav' v obliki 'eko' SUV modelov vseh oblik in velikosti, avtomobilov, ki so znani po potratnem ravnanju z gorivom ter družbeni neodgovornosti (partnerska nekompatibilnost v primeru prometne nesreče) do drugih udeležencev v prometu. Države bi morale pri državljanih s primerno davčno politiko spodbujati nakupe majhnih vozil in dobro obdavčiti vse 'zasvojence z varnostjo' (ljudje, ki kot pomemben argument ob nakupu SUV vozil omenjajo varnost (varen za njih in smrtno nevaren za vse ostale)), ki sedaj veselo kupujejo nove in rabljene 2,5-tonske 'športne SUV tovornjake' za vožnjo po urbanih središčih.

V tem pogledu bi se Evropejci lahko zgledovali po pragmatičnih Japoncih, ki so za prebivalce Japonske iznašli davčno zelo ugodna 'Kei Car' (lahek avtomobil) vozila. Tam lahko kupujete in vozite 'velike 4-kolesne krave' samo v primerih, ko ste lastnik parkirnega prostora, garaže ali hiše s pripadajočo zemljo. Na ta način je v mestnih središčih veliko manj velikih avtomobilov, posledično pa s tem naraste število razpoložljivih parkirnih mest. Ker imajo ti resnično ekološki urbani avtomobilčki tudi manj pogonske moči, imajo tudi nižjo porabo pogonskih goriv, s tem pa v mestih nastane manj škodljivih emisij za njihove prebivalce.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 6. 2021
Junij 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 tedni  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 7 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 7 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 7 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 7 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 7 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 8 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 8 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 8 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 8 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 8 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 8 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 10 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 10 meseci  |