Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Manipulacija števca naj postane preteklost

ADAC

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Tokrat so se Nemci ponovno ukvarjali z že znano težavo, ki se jo morajo bati predvsem kupci rabljenih avtomobilov, ker so Nemci ugotovili, da možne manipulacije števcev žal še niso stvar preteklosti.
Manipulacija števca naj postane preteklost
Foto: ADAC, Volan
23. 8. 2021 ob 7:00
Komentarjev: 0

Jasno je tudi to, da je evropskim politikom in proizvajalcem avtomobilov očitno povsem vseeno, če so kupci rabljenih avtomobilov v današnjih časih še vedno žrtve 'anti-aging chiptuninga'. To mnenje podpirajo tudi aktualne ugotovitve nemške policije, kjer pravijo, da je Nemčija že dobesedno 'poplavljena' (po njihovem mnenju je manipulacije števca deležen že vsak tretji rabljen avtomobil v Nemčiji) z rabljenimi avtomobili, kjer so nepridipravi izvedli manipulacije števcev, ker proizvajalci avtomobilov in politika ne želijo sprejeti odločitev, ki bi pripeljale do 100-odstotno zanesljive zaščite kupcev pred takšnim ravnanjem trgovcev in ostalih, ki prodajajo rabljene avtomobile. Nekateri vam bodo ob tem prodajali pravljice o uspešni belgijski rešitvi tega problema, ki jo že posnemajo tudi v nekaterih drugih evropskih državah, vendar so strokovnjaki kluba ADAC še naprej skeptični do belgijskega sistema Car-Pass, ker tudi ta rešitev ni popolna.

Po mnenju predstavnikov kluba ADAC je uvajanje digitalnega centralnega registracijskega sistema, ki je dosegljiv na spletu, samo farsa za potrošnike, ker jim vzbuja občutek lažne varnosti. Če bi želeli, da je takšen sistem resnično efektiven, potem bi moral ta sistem ob pomoči GPS-a in podobnih naprav zasledovati čisto vsak izdelan avtomobil od njegovega rojstva pa vse do smrti. Govorimo o tako imenovani virtualni (računalniški oblak) črni skrinjici, ki bi ob tem beležila tudi število prevoženih kilometrov. Na ta dvojni način zapisovanja podatkov bi se lahko efektivno izognili manipulacijam avtomobilskih števcev. Vse skupaj resnično spominja na farso, ker vemo, da so proizvajalci avtomobilov v teh časih že zelo pridni glede zbiranja najrazličnejših informacij o vozilih in njihovih uporabnikih, se pravi, da v primeru, ko je avtomobil povezan s spletom, točno vedo koliko kilometrov ima to vozilo za seboj, vendar teh podatkov niso pripravljeni deliti z lastniki, odnosno kupci rabljenih avtomobilov.

Nemci so imeli tokrat pod drobnogledom tri priljubljene avtomobile (peugeot 208 (2019), ford kuga (2019) in opel grandland X (2020)). Pri peugeotu in fordu so lahko zmanipulirali števca prevoženih kilometrov že s priklopom OBD skenerja (kupite ga lahko povsem legalno v vsaki bolje založeni tehnični trgovini) v OBD2 konektor na območju armaturne plošče, pri oplu je poseg zahteval dodatno priključitev na števec prevoženih kilometrov. Vse skupaj ('anti-aging' kura) je Nemcem vzelo samo nekaj minut, omenili so tudi to, da je sam postopek manipulacije zelo enostaven. Nemce jezi predvsem to, da so evropski politiki sicer res vpeljali zakonsko predpisano zaščito glede potvarjanja števila prevoženih kilometrov, ki velja že od septembra leta 2017, odnosno od septembra leta 2018 (za vse nove avtomobile), vendar s tem niso dosegli resnično 100-ostotno delujoče efektivne zaščite, ki bi jo v Nemčiji ob uveljavitvi kriterijev, ki jih opisuje norma ISO 15408, lahko nadzoroval državni urad BSI (Bundesamt für Sicherheit in der Informationstechnik).

O tem sem si tudi sam že večkrat zastavil vprašanja, ker mi enostavno ni razumljivo to neodgovorno ravnanje proizvajalcev avtomobilov, ki bi takšne manipulacije in posledični možni 'nateg' kupcev ter lahko bogatenje nekaterih posameznikov lahko že zdavnaj preprečili, in to z vgradnjo HSM (Hardware Secure Modules) in SHE (Secure Hardware Extension) modulov, ki jih sedaj nekateri že pridno uporabljajo na področju motorne elektronike, da onemogočijo tako imenovani 'Chip-Tuning' in da zaščitijo njihovo tovarniško nameščeno programsko opremo. Na teh modulih je lahko izveden samo en zapis vseh potrebnih podatkov, ki ne dopušča korekcij ali ponovnega nalaganja podatkov. Nemci govorijo celo o tem, da so ti moduli že sestavni del pri večini današnjih novih avtomobilov, vendar niso aktivirani.

Med delnimi vzroki za takšno stanje so omenili testne vožnje, ki jih veliko proizvajalcev izvede po tem, ko novo vozilo zapusti proizvodno linijo. Ker želijo kupcu predati popolnoma novo vozilo s čim nižjim številom prevoženih kilometrov, se kasneje po navadi odločijo za brisanje prvotnih podatkov, med njimi tudi za ponovno nastavitev števila prevoženih kilometrov. Tu je tudi 'prijaznost' do manipulacij, ker je zaščita takšnih podatkov odvisna od znamke do znamke (v večini primerov ni zadostna). Alarmantni so tudi podatki s strani nemške policije, ki povzročeno škodo zaradi manipulacij ocenjuje na 6 milijard evrov (in to vsako leto), medtem ko bi opremljanje (z varnostnimi čipi) vseh v Nemčiji registriranih avtomobilov državo stalo največ 3 milijarde evrov, ker znaša dodatni strošek (po avtomobilu) za takšno zaščito samo en evro.

Zato Nemci od politikov in proizvajalcev avtomobilov ponovno zahtevajo, da se temu problemu posvetijo z vsem srcem in tako zaščitijo nebogljene kupce pred prevaranti, ki se na ta račun dobro 'mastijo'.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 10. 2021
Oktober 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 4 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 11 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 11 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 11 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 11 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 11 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 11 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 leti  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 leti  |