Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najboljši med najboljšimi?

Maserati mexico

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Včeraj je minilo točno 55 let od prve javne predstavitve legendarnega GT maseratija, ki je po mnenju številnih poznavalcev še vedno eden izmed najbolj pristnih italijanskih predstavnikov prestižne kategorije Gran Turismo avtomobilov, istočasno je model mexico prvi serijski maserati z vgrajenimi štirimi zavornimi diski.
Najboljši med najboljšimi?
Foto: Maserati
6. 10. 2021 ob 7:00
Komentarjev: 0

Ob tokratnem jubileju tega prestižnega avtomobila so Italijani razkrili eno izmed možnih hipotez glede tega, zakaj so se pri znamki Maserati leta 1966, ob rojstvu tega 4-sedežnega (2+2) kupeja, odločili za uvedbo modelne oznake mexico. Baje je vse skupaj povezano s parom zelo bogatih in vplivnih Mehičanov (eden izmed njiju je Adolfo López Mateos, nekdanji predsednik Mehike), ker je nam neznani bogati Mehičan na začetku šestdesetih let prejšnjega stoletja od prej omenjenega mehiškega predsednika odkupil njegov maserati 5000 GT, ki je bil poškodovan v prometni nesreči. Ko so poškodovanega maseratija odpeljali na popravilo v Maseratijevo tovarno v Italiji, je njegov novi lastnik med obiskom tovarne opazil Maseratijev prototip novega GT modela, ki ga je oblikoval legendarni Alfredo Vignale. Baje je bil bogati Mehičan tako impresioniran nad podobo tega prototipa, da ga je želel takoj kupiti. Ob tem bi karoserijo novega prototipa spojili z vozno šasijo modela 5000 GT. Obstaja pa tudi hipoteza, da je za nastanek modelne oznake mexico zaslužen legendarni dirkač John Surtees, ki je leta 1966 zmagal na zaključni dirki Formule 1 (Mexican Grand Prix) za volanom cooper-maseratija T81.

Tako se je leta 1966, na tedanjem pariškem avtomobilskem salonu, prvič pojavil serijski maserati mexico (dolžina: 4760 mm, širina: 1730 mm, višina: 1350 mm, medosna razdalja: 2640 mm). Prvi vozni prototip, ki obstaja še danes, je že leta 1965 kupil prej omenjeni bogati Mehičan, pred tem so ga pokazali tudi obiskovalcem tedanjega avtomobilskega salona v Torinu, kjer so ta potencialni novi model, ki je nadomestil model 5000 GT, zelo dobro sprejeli, zato so se pri znamki Maserati zelo hitro odločili za serijsko proizvodnjo modela mexico. Ob tem velja omeniti tudi prototip modela mexico, ki ga je leta 1966 oblikoval legendarni Pietro Frua, vendar v tem primeru govorimo o avtomobilu, ki je opazovalcem dajal občutek, da je pred njimi 4-sedežna verzija maseratija mistral, zato temu prototipu ni uspelo priti v proizvodnjo. Serijski maserati mexico uteleša vse vrline (elegantna zunanja podoba, samo en par bočnih vrat, močan pogonski sklop in udobna in prefinjeno izražena notranjost potniške kabine) pravega GT avtomobila, ker so takrat proizvajalci večinoma še zelo spoštovali oznako GT. V današnjih časih smo priča izrazitemu nespoštovanju in zlorabam oznake GT, ker jo najdete na številnih današnjih avtomobilih, čeprav si tega v resnici sploh ne zaslužijo.

GT statusu primerna je bila tudi izbira pogonskih sklopov. Največ kupcev (300 dovolj premožnih oseb) modela mexico se je odločilo za vgradnjo 4,2 litrskega V8 DOHC motorja, ki jim je lahko zagotovil 260 hp (194 kW/ 263,6 KM) pogonske moči pri 5000 vrtljajih v minuti. S tako motoriziranim avtomobilom so lahko drveli z največ 240 km/h. Še hitrejši (največja hitrost: 255 km/h) je primerek na fotografijah, ker gre v tem primeru za verzijo (182 prodanih primerkov) modela mexico z vgrajenim 4,7-litrskim pogonskim sklopom, ki je lastniku lahko ponudil 290 hp (216 kW/ 294 KM) pri 5200 vrtljajih v minuti. Baje pa obstaja tudi unikat za premožnega nemškega kupca z vgrajenim 4,9-litrskim bencinskim osemvaljnikom. V današnjih časih boste za odlično ohranjen model mexico odšteli približno 180.000 evrov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 5 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |