Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najbolj spoštovana tekmovalna škoda

Škoda 130 RS

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Letos mineva že 44 let od najbolj odmevnega nastopa znamke Škoda na legendarnem reliju Monte Carlo, ker so Čehoslovaki takrat popolnoma deklasirali kapitalistično konkurenco v kategoriji avtomobilov z vgrajenimi motorji, ki so imeli manj kot 1300 kubičnih centimetrov delovne prostornine.
Najbolj spoštovana tekmovalna škoda
Foto: Škoda
27. 10. 2021 ob 7:00
Komentarjev: 0

Na začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja so Čehoslovaki ugotovili, da se z njihovimi tekmovalnimi škodami (110 L  'Rallye'/ 120 S 'Rallye') ne morejo več uspešno kosati z mednarodno konkurenco na tedanjih reli progah. Posledično so se že kmalu odločili za razvoj povsem novega tovarniškega reli dirkalnika, ki so ga zasnovali na osnovi njihovega tedanjega serijskega kupeja (110 R coupé). Tako smo že v oktobru leta 1973 dobili dve izredno zmogljivi tekmovalni škodi (180 RS (154 KM / 113 kW pri 6250 vrt./min.) & 200 RS (163 KM / 120 kW pri 6000 vrt./min.)), ki sta na papirju obljubljali veliko (končna hitrost v območju 240 km/h), vendar obljub nista bili nikoli sposobni dokončno realizirati, ker so pri krovni avtomobilistični organizaciji FIA proti koncu leta 1974 spremenili predpise glede ustreznosti vozil za reli tekmovanja, posledično so Čehoslovaki ustvarili samo tri prototipne primerke (dve škodi 200 RS in en primerek škode 180 RS) takšnih tekmovalnih škod. Te tri športne škode niso smele nastopati v tujini, z njimi so Čehoslovaki skušali dvigniti nivo domačega reli športa.

Ker so pri organizaciji FIA takrat od proizvajalcev pričeli zahtevati homologacijo reli dirkalnikov, ki je predvidevala izdelavo določenega števila serijskih 'civilnih' primerkov tekmovalnih reli vozil, so se pri znamki Škoda odločili za nastanek nove reli različice z oznako 130 RS, katere rojstvo je pospremila tudi izdelava več kot 200 primerkov občutno šibkejših serijskih 'civilnih' športnikov, primernih za uporabo v javnem prometu. Tako se je leta 1975 rodila legendarna škoda 130 RS, ki si je tedanjih reli prireditvah že kmalu privozila spoštovanje konkurence in posledično dobila laskavo ljudsko ime „Porsche des Ostens“ ('vzhodni porsche'). V čem je bila skrivnost čehoslovaškega uspeha? Predvsem v lahki gradnji in dobri razporeditvi mase, ker tehtnica ob tehtanju takšne škode ni pokazala več kot 720 kilogramov mase. To so dosegli tudi na račun bolj intenzivne uporabe aluminija (prednji pokrov, strešna konstrukcija in zunanje oblate bočnih vrat) in poliestra (pokrov zadaj nameščenega motorja in vsi štirje zunanji karoserijski blatniki).

Na začetku kariere škode 130 RS je vgrajeni 4-valjni atmosferski bencinski OHV motor pri 7250 vrtljajih v minuti lahko mobiliziral 82,8 kW (112,5 KM) pogonske moči, kasneje se je za današnje pojme skromno odmerjen pogonski sklop lahko pohvalil z občutno večjo zalogo motorne moči (105 kW (142 KM) pri 8500 vrtljajih v minuti, zato ste s tekmovalno škodo 130 RS lahko dosegli hitrost v območju 220 km/h. 'Civilistom' so Čehoslovaki ponujali serijsko verzijo (dolžina: 4255 mm, širina: 1710 mm: višina: 1340 mm, medosna razdalja: 2400 mm, masa: 825 kg) škode 130 RS, ki je bila občutno težja (+ 105 kg) in tudi bolj skromno motorizirana (74 kW/100 KM pri 6500 vrt./min. in 114 Nm motornega navora pri 6000 vrt./min.) ter posledično manj zmogljiva (0-100 km/h: 12 sekund, največja hitrost: 170 km/h), čeprav je bila za tiste čase povsem dovolj hitra, ker je uporabniku ponujala zmogljivosti v rangu BMW-ja 318i (1,8 litra, 77 kW/105 KM).

Največji trenutek slave za škodo 130 RS je nastopil 28. januarja leta 1977 po končanem reliju Monte Carlo, kjer je nastopilo 198 reli dirkalnikov, vendar jih je do cilja prišlo samo 45. Med njimi sta bile tudi dve škodi 130 RS (posadki Vaclav Blahna / Lubislav Hlavka in Milan Zapadlo / Jiří Motal), ki sta v kategoriji vozil z vgrajenimi motorji, ki so imeli manj kot 1300 kubičnih centimetrov delovne prostornine, dosegli prvo in drugo mesto ter 12., odnosno 15. mesto v skupni razvrstitvi. Poleg tega se škoda 130 RS lahko pohvali tudi z osvojitvijo evropskega turnega prvenstva v letu 1981. Športna kariera škode 130 RS se je zaključila leta 1983.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2021
December 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 6 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |