Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tako bi leta 2016 izgledala druga generacija!

Volkswagen phaeton

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Volkswagen je svoj najbolj prestižen model phaeton prenehal proizvajati leta 2016. Takrat je uprava imela na mizi drugo generacijo, katere prototip so tudi izdelali, vendar so se raje odločili za elektrifikacijo.
Tako bi leta 2016 izgledala druga generacija!
Foto: Volkswagen
7. 7. 2022 ob 6:00
Komentarjev: 0

Leta 2016 so se odgovorni pri Volkswagnu skoraj odločili za proizvodnjo druge generacije modela phaeton, svojega najbolj prestižnega avtomobila. Šele po šestih letih so pri Volkswagnu izdali fotografije prototipa druge generacije, ki je bil pripravljen za proizvodnjo, že takrat pa je premogel mnogo naprednih sistemov, ki so se šele kasneje znašli v drugih proizvodnih modelih.

Oblikovno bi druga generacija posnemala prvo, sploh s širokim C-stebričkom in dokaj enostavno obliko zunanjosti, takisto bi bilo veliko dodatkov iz kroma in na prtljažnih vratih, tako kot že leta 2022, čez celotno širino napis phaeton. Zadek sicer spominja na tistega pri audiju A8 (po posodobitvi leta 2014), čeprav z nekaj več kroma.

Phaeton D2, kot so ga imenovali interno, je že leta 2016 imel ukrivljen zaslon, tega pa je posledično šele 2 leti kasneje prejel touareg. Volan bi imel na dotik občutljive površine, prav tako bi v notranjosti novinec še naprej premogel najbolj prefinjene materiale in visok standard proizvodnje.. Posebej za proizvodnjo phaetona so namreč v proizvodni obrat namestili ekstravaganten uvožen les, po katerem so se vozili avtomobili med proizvodnjo, delavci pa so morali phaeton sestavljati v rokavicah.

Phaeton je bil za Volkswagen zares poseben projekt. Ko si ga je konec devetdesetih let minulega stoletja zamislil predsednik uprave, Ferdinand Piech, je več kot polovica inženirjev dejala, da takšnega avtomobila ne bogo mogli izdelati. Pa vendar je Piech vztrajal in ustvarili so posebno zgodbo Volkswagnove prestižne limuzine, ki se je leta 2022 začela z velikim pompom. Posebej za nov model so namreč odprli stekleno tovarno, kjer so phaetone izdelovali, kot da so na razstavi. Na odprtje je prišel celo tedanji kancler Nemčije Gerhard Schröder in se domov odpeljal z novo protokolarno limuzino. Tudi to pa phaetonu ni preveč pomagalo, saj se kupci enostavno niso mogli poistovetiti s Volkswagnovim logotipom v prestižnem segmentu. Pri Volkswagnu so očitno verjeli, da ga bodo hoteli tisti, ki želijo diskreten videz, takšnih pa se je na svetu našlo samo dobrih osemdeset tisoč. Seveda so slabi prodaji botrovali tudi drugi razlogi, do leta 2002 se je audi A8 že dodobra uveljavil in kupci so ga poznali, prav tako pa je istočasno na tržišče vstopila tudi znamka Bentley in modeli continental so uporabljali tehnologijo volkswagna phaeton pa še izdelovali so jih v Dresdnu.

Samo na Kitajskem je phaeton našel svoje prijatelje, tudi zato, ker je bila znamka leta 2002 tam že dobro uveljavljena. Leta 2007 je phaeton doživel prvo prenovo, ko so mu dodali dnevne LED Luči in nove materiale v notranjost, kjer so malenkost osvežili sredinsko konzolo. Poleg tega so barvo osvetlitve iz rdeče spremenili v belo, spremenili in posodobili so ključ, dodali drugačne blažilnike, kamero za parkiranje zadaj, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu in keramične zavore za različice z motorjem W12.

2010 je phaeton dočakal drugo rahlo prenovo in spremenili so masko, dodali nove dnevne LED luči in nove biksenon luči spredaj, drugačne LED luči zadaj in več tehnologij v notranjost. Zadnja prenova se je zgodila leta 2014, v sklopu katere so potemnili zadnje luči, dodali novo prestavno ročico v notranjost in nekaj novih materialov, takisto nov zaslon na dotik za zadnje potnike, preko katerega so lahko spreminjali različne nastavitve, tudi položaj zadnjih sedežev. Še več, phaeton je takrat dobil radarski tempomat s funkcijo samodejnega ustavljanja in speljevanja, sistem za prepoznavanje prometnih znakov ter GPS navigacijo s podporo Google Earth.

Zelo posebna je bila tudi paleta pogonskih motorjev, ki je skrbela za premikanje največje Volkswagnove limuzine. Na bencinski strani so za premikanje skrbeli 3,2-litrski turbobencinski motor VR6, ki je proizvedel 177 kW (241 KM) in 206 kW (280 KM) moči, tudi 4,2-litrski turbobencinski motor V8 z močjo 246 kW (335 KM) in 430 Nm navora. S slednjim se je phaeton do 100 km/h pognal v 6,9 sekunde. Še bolj impresiven je bil pospešek z največjim 6,0-litrskim turbobencinskim motorjem W12, ki je sprva proizvedel 309 kW (420 KM) moči in 550 Nm navora, kasneje pa 331 kW (450 KM) moči in 560 Nm navora, zaradi česar se je skoraj 2,5 toni težka limuzina do 100 km/h pognala v 5,9 sekunde. Verjetno najbolj pogosti motor pod pokrovom phaetonov, ki jih vidite danes na cestah, je 3,0-litrski turbodizeli motor V6, ki je proizvedel 165 kW (225 KM), 171 kW (233 KM), 177 kW (240 KM) ali 180 kW (245 KM) moči, biser med dizelskimi stroji pa je bil 5,0-litrski turbodizelski motor V10 z dvema turbopuhaloma, ki je proizvedel 230 kW (313 KM) moči in kar 750 Nm navora, zato je phaetona do 100 km/h pognal v 6,9 sekunde.

Tudi to ni bilo dovolj, da bi lahko phaeton ohranili pri življenju, saj so z vsakim prodanim primerkom, ki je v osnovi stal dobrih 100 tisoč evrov, izgubili kar 33.000 evrov, zaradi česar je phaeton v svoji štirinajstletni zgodovini nabral slabe 3 milijarde evrov izgube in se uvrstil na seznam največjih polomov avtomobilske industrije.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 10. 2022
Oktober 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 116
volkswagen T-roc 110
renault captur 106
hyundai tucson 101
volkswagen tiguan 94

Podatki veljajo za avgust 2022.

Letos je bilo v SLO prodanih 32.982 novih avtov.

Anketa
Kdaj bo gorivo predrago?
989Ko bo liter 3 EUR 988Ko bo liter 2,5 EUR 987Ko bo liter 2 EUR


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 8 meseci  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 10 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  |