Ko je leta 1996 na trg pripeljal audi A3, prvi premijski predstavnik nižjega srednjega razreda, so se Nemci vrnili v velikostni razred, kjer so bili v sredini sedemdesetih let že prisotni z modelom 50. Ta je obliko in tehniko kasneje posodil prvemu volkswagnu polo.
Na trgu sta bila skupaj prisotna tri leta, ker pa audi 50 ni bil tako priljubljen kot polo, so ga izdelovali le štiri leta (in v tem času izdelali približno 180.000 vozil). Z modelom A3 je zgodba drugačna, saj je že leta 2020, ko je na trg pripeljala aktualna četrta generacija, zabeležil prodajo več kot pet milijonov vozil. Da bo med kupci še naprej tako priljubljen, mu letos namenjajo obsežno prenovo četrte generacije.

Druga Audijeva novost letošnjega leta je torej prenovljeni A3: bodisi štirivratni limuzinski bodisi petvratni sportback, po novem pa tudi petvratni A3 allstreet. Ta predstavlja največjo novost, govorimo pa o na videz bolj robustni in od tal bolj oddaljeni različici, ki jo boste prepoznali po drugačni motorni maski (ta je osmerokotna in ne šestkotna, torej takšna, kot jo imajo predstavniki terenske družine Q), dodatnih plastičnih obrobah in nakazani zaščiti odbijačev (gre le za drugače obarvan element, ki pa proti praskam ni nič bolj odporen). Strešni nosilci so del serijske opreme, v osnovi črne barve, takšen je tudi Audijev logotip. Še bolj pomembno pa je, da se v novem A3 allstreet sedi tri centimetre višje. 15 milimetrov so pridobili z vzmetenjem, dodatnih 15 milimetrov pa na račun pnevmatik.

Tudi A3 sportback in A3 limuzina v primerjavi z modelom pred prenovo prinašata kar nekaj novosti, čeprav menim, da jih bo opazilo le pozorno oko. Nova sta oba odbijača, nova je motorna maska (tu so pri Audiju uporabili celo reciklirane materiale), nova so tudi vsa svetila. Led žarometi so serijski, za doplačilo 1000 oziroma 1780 evrov pa so na voljo tudi napredni led in matrični led žarometi. Ker so opremljeni s po 24 led elementi, lahko prvič izbirate med štirimi vnaprej nastavljenimi svetlobnimi podpisi, nov je tudi podpis zadnjih luči. Tudi logotip je nov, zdaj je ploščat in ne več tridimenzionalen, pomembno pa se mi zdi, da so se s prenovo (podobno kot pri prenovljenem Q8) poslovili od precej neposrečenih motornih oznak. Za kateri model in tip pogona gre (ne pa tudi, kako zmogljiv je) po novem pove le še napis na B-stebričku.

Nekaj posodobitev je bil A3 deležen tudi v notranjosti, je pa teh manj kot novosti zunaj. Na prvi pogled je še največja ta, da so razširili ambientalno osvetlitev, ki zdaj osvetljuje tudi vratne obloge, prostor za plastenki ter USB-priključka tipa C. Na voljo je 30 barv, na voljo so tematske osvetlitve, prvič je na voljo tudi nova okrasna letev iz tkanine ali mikrovlaken. Na armaturni je dodan dvojni šiv, malenkost drugačne so lamele prezračevalnih šob in nekoliko drugačna je ročica robotiziranega menjalnika. Bolj zanimiva se zdi opcija naročniških storitev, kjer lahko uporabniki izbirate med petimi opcijami – predstavili so nam štiri, in sicer radarski tempomat, navigacijsko napravo, dvopodročno klimatsko napravo ter asistent za dolge luči. V vseh primerih gre za opremo, ki jo vozilo že ima, na voljo pa je šele takrat, ko zanjo doplačate. Če to naredite ob nakupu, bo najceneje, je pa fino, da se lahko za kakšno opcijo odločite tudi kasneje (prvi mesec je ta na voljo za brezplačni preizkus). Sploh v primeru, ko boste čez nekaj let kupili rabljeno vozilo, ali pa takrat, ko bodo pri opremi vašega službenega varčevali. Novost predstavlja še sistem za samodejno menjavo voznega pasu, ki na večpasovnih cestah deluje nad 90 kilometri na uro, v primeru, ko voznik premik nakaže z vklopom smernika (pogoj je kupljen ali pa kasneje naročen radarski tempomat).

Pod motornim pokrovom je največja novost zagotovo ta, da litrskega trivaljnega motorja TFSI ni več, zato vstopno izbiro predstavlja 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik. Ta je na voljo v dveh različicah, in sicer vstopni 30 TFSI, ki ima 85 kilovatov moči (116 KM) ter 220 Nm navora ter močnejši 35 TFSI s 110 kilovati (150 KM) ter dodatnimi 30 Nm. V obeh primerih je lahko menjalnik šeststopenjski ročni ali pa sedemstopenjski dvosklopčni S tronic. Navor se prenaša na sprednji kolesi, kdor išče štirikolesni pogon quattro, pa lahko za zdaj poseže le po nabriti različici S3. Ta je na voljo tako v petvratni kombilimuzinski kot štirivratni limuzinski različici.

Prenovljeni S3 je v primerjavi z modelom pred prenovo nekoliko močnejši, saj dvolitrski bencinski štirivaljnik s pomočjo nove turbine razvije že 245 kilovatov moči (333 KM). To je 17 več kot prej (33 KM), večji je tudi največji navor, ki namesto okroglih 400 Nm znaša 420. Pravijo, da je motor ob tem še bolj odziven, saj so mu za približno 200 do 300 vrtljajev na minuto povečali prosti tek, 'sprint' do stotice pa lahko S3 zato zdaj opravi v le 4,7 sekunde, kar je desetinko hitreje kot prej. Mogoče je celo bolj pomemben podatek ta, da si je prenovljeni S3 od nabritega RS3 izposodil štirikolesni pogon quattro z razdelilnikom navora (RS torque splitter). Ta mu z bolj optimalno porazdelitvijo navora med zadnjima kolesoma omogoča boljšo dinamiko, s pomočjo novega voznega načina dynamic plus (pri RS3 RS torque rear) pa tudi lažje miganje z ritko. Prvič je na voljo še izpušni sistem Akrapovič direktno iz tovarne, prenovljeni S3 pa ima v osnovi še bolj zmogljive zavore, izboljšav sta bila deležna tudi sprednja prema in progresivno krmiljenje.

Model RS3 bo z 2,5-litrskim turbobencinskim petvaljnikom, ki bo najverjetneje razvil 294 kilovatov moči (400 KM) ter 500 Nm navora, še naprej predstavljal vrh ponudbe, medtem ko lahko v ponudbi pričakujete še dvolitrsko turbobencinsko različico 40 TFSI: s pogonom na sprednji ali vsa štiri kolesa. Ob vedno serijskem sedemstopenjskem robotiziranem menjalniku S tronic bo moči do 150 kilovatov (204 KM), navora pa 320 Nm. Na voljo bosta tudi dva priključna hibrida, oba na osnovi novega 1,5-litrskega turbobencinskega štirivaljnika. Prvi bo razvil 150 kilovatov sistemske moči (204 KM), drugi pa kar 200 (272 KM). Turbodizelski različici sta že na voljo, obe na osnovi 2,0-litrskega štirivaljnega motorja z enako močjo, kot jo razvijeta turbobencinska. Različica 30 TDI ima 85 kilovatov moči (116 KM) ter 300 Nm navora, močnejša 35 TDI pa 110 kilovatov (150 KM) in 360 Nm. Menjalnik je v prvem primeru šeststopenjski ročni, v drugem pa sedemstopenjski S tronic. Pogon quattro v tem primeru ni na voljo.

Ob osnovnem paketu opreme lahko izbirate še med dvema bolje opremljenima, in sicer advanced ter športnim S line. Prvi je približno tisoč evrov dražji od osnovne različice, drugi pa približno 2500. Najcenejši audi A3 po prenovi stane 27.640 (A3 sportback 30 TFSI, 6-st. roč.), najcenejši limuzinski pa 28.470 evrov (A3 limuzina 30 TFSI, 6-st. roč.). Razlike med njima je za dobrih 800 evrov, do osnovne turbodizelske različice 30 TDI pa 2280 evrov. Pomembni sta še ceni različic allstreet, ki se začne pri 30.980 evrih (kar je približno 580 evrov več, kot stane primerljivi A3 sportback 35 TFSI z ročnim menjalnikom in paketom advanced), ter S3, za katerega zahtevajo najmanj 45.400 evrov (S3 sportback 2.0 TFSI quattro S tronic, 7-st. rob.).

Precej konkurenčne cene, če vprašate mene, kar pritrjujejo tudi pri zastopniku znamke. Pravijo, da so s cenovnim pozicioniranjem zadovoljni, saj novi Audijevi modeli pri nas v povprečju stanejo le še 10 do 15 odstotkov več od Volkswagnovih, včasih pa je bilo razlike celo do 40 odstotkov. Koliko prenovljenih modelov A3 lahko pričakujemo na slovenskih cestah, za zdaj ne razkrivajo, poudarjajo pa, da gre za njihov najbolj priljubljen model med fizičnimi kupci. Ti predstavljajo kar 70 odstotkov prodaje. Veliko si obetajo tudi od modela allstreet, ker je času primeren, obenem pa ne bistveno dražji od navadnega. Če je A3 sportback s 4,34 metra dolžine trenutno tretji najmanjši Audijev model, manjša sta le A1 sportback in Q2, bo leta 2026, ko se bosta ta poslovila, spet najmanjši audi, ki bo v novi generaciji le še povsem električen. Če hočete bencinskega ali dizelskega, je torej še čas.

Cene:



Allstreet za tiste, ki nočete križanca
Beri dalje