Približno pol leta po prihodu druge generacije hyundaija kona je na naše ceste zapeljala še njena povsem električna različica. Kona electric se imenuje, piše na zadku, v primerjavi s termično pa jo boste še najlažje prepoznali po drugačnih odbijačih, predvsem pa obrobah kolotekov v barvi vozila. Postavljena na 17- ali 19-palčna lita platišča ohranja dober količnik zračnega upora, ki meri le 0,27, četudi so spredaj drugačna maska in aktivne zračne lopute. Polnilna vrata še naprej najdemo spredaj levo, oblikovno pa bi poudaril le še grafično podobo (tako luči kot drugih okrasnih elementov) v obliki pikslov, podobno kot pri modelih električne družine ioniq. Električna različica je zdaj oblikovno celo bolj zanimiva kot termična, s čimer se ne bi strinjal pri prejšnji generaciji.
slika
Notranjost ostaja bolj podobna, da ne rečem praktično enaka kot pri termični različici s samodejnim menjalnikom. To pomeni, da je na sredinski konzoli ogromno odlagališč, zavoljo kar 4,35 metra dolžine pa v vozilu tudi dovolj prostora za potnike in prtljago. Prtljažni prostor je s 466 litri (kar je enako kot pri termičnih različicah) 30 odstotkov večji kot v prvi generaciji, še bolj pomembno pa se mi zdi, da je na voljo tudi sprednji prtljažnik oziroma 'frunk'. Ta sicer sprejme le 27 litrov, a je to vseeno dovolj, da umazanih polnilnih kablov ne bo treba voziti v prtljažniku. Kona electric je ob tem na voljo tudi z nekaterimi trajnostnimi materiali (kot na primer tepihi iz 10-odstotno reciklirane plastike in stropna obloga, pri kateri je bilo uporabljenih 20 odstotkov le-te), predvsem pa vsemi tehnološkimi sladkorčki, ki smo jih že spoznali. To pomeni, da sta v notranjosti vedno dva velika, 12,3-palčna zaslona, za doplačilo tudi 12-palčni projekcijski prikazovalnik. Ne manjka niti možnost posodobitev na daljavo, na voljo je še digitalni ključ, ki omogoča odklepanje, zaklepanje in zagon s pomočjo pametnega telefona ali ure. Da je kona electric prvi avtomobil znamke, ki je na voljo z integrirano aplikacijo Amazon Music, najbrž nima smisla poudarjati, ker pri nas naročnina še ni možna.
slika
Postavljena na modularno platformo K3 je tudi v drugi generaciji na voljo v dveh različicah. Vstopna razvije 115 kilovatov moči (156 KM), kar je 15 kW (20 KM) več kot prej, na voljo pa je v kombinaciji z 48,4 kWh litij-ionsko polimerno baterijo. To pomeni, da je njena kapaciteta 9,2 kWh večja kot pri prvi generaciji, zato boste lahko po podatkih tovarne z njo prevozili do 377 kilometrov v kombiniranem oziroma do 512 v mestnem režimu. Kdor išče različico z daljšim dosegom, bo izbral močnejšo, ki zdaj razvije 160 kilovatov moči (218 KM) ter 255 Nm navora. Toliko navora razvije tudi vstopna različica. Moč močnejše je v primerjavi s prvo generacijo večja za 10 kilovatov (14 KM). Kapaciteta baterije ostaja podobna, prej neto 64 kWh, zdaj pa 65,4. To naj bi zadoščalo celo za do 514 oziroma 683 električnih kilometrov, a v praksi vemo, da bo doseg vseeno manjši. Koliko, preverimo, ko kono electric dobimo na test.
slika
Obe različici še naprej poganja po en elektromotor, nameščen spredaj, kar pomeni pogon na le sprednji kolesi. Štirikolesnega tudi tokrat ni v ponudbi, vseeno pa nova kona electric prinaša pomembno novost. Za doplačilo 480 evrov lahko z do 3,6 kW moči prvič polni oziroma napaja druge naprave (funkcija V2L), še bolj pomembno pa je doplačilo, ki za podoben znesek kono electric opremi s toplotno črpalko. Ta je pri paketu impression del serijske opreme, pri vstopnem premium pa ne. Pa takšno premium ime ima … Kakorkoli, predgretje baterije je na voljo že v osnovi, kot je tudi možnost vožnje z le enim pedalom. Na izmeničnem toku se lahko obe različici polnita z do 11 kW, na enosmernem pa z dobrimi stotimi, kar pomeni, da bo lahko baterija od 10 do 80 odstotkov napolnjena v približno 40 minutah. Pri Hyundaiju pravijo, da se nova generacija ponaša še s sistemom za generiranje zvoka, meni pa se bolj zanimiva zdi rešitev z ogrevanimi polnilnimi vrati, ki bo skrbela, da se bodo ta odprla tudi pri temperaturah do -30 stopinj Celzija. In še en zanimiv podatek: močnejša različica lahko za seboj vleče do 750 kilogramov težko prikolico, šibkejša pa le 300.
slika
Vem, da bo večini bolj zanimiv podatek, da je nova kona electric na voljo v enajstih barvah karoserije (tudi v kombinaciji s črno streho) in dveh paketih opreme, prej omenjenima premium in impression. Redne cene se začno pri najmanj 43.490 evrih za različico z manjšo baterijo oziroma 48.290 evrih za tisto z večjo. Doplačilo za paket impression znaša približno tri tisočake (pri vstopni različici nekaj deset evrov manj, pri dražji nekaj sto več), za tiste, ki resno razmišljate o nakupu pa pozor – zastopnik znamke je v sodelovanju s tovarno od 11. marca naprej pripravil posebno ponudbo, ki bo na voljo le za prvih 50 kupcev. Ta novincu prinaša promocijski prihranek v višini od kar 7500 do 8500 evrov. Najcenejša kona electric bo tako vaša za manj kot 35 tisočakov, kar pomeni, da boste upravičeni tudi do večje subvencije (6500 namesto 4500 evrov). S tem bo cena padla pod 30 tisočakov, kar se glede na velikost vozila in soliden doseg zdi dobra ponudba. Večina vas bo sicer še naprej posegla po močnejši različici z večjo baterijo kot tudi bogato opremo impression. Takšna v akcijski ponudbi stane 44.200 evrov. Slabih 500 kon electric je bilo do danes prodanih pri nas, kar pomeni približno 100 letno. Letos naj bi jih na slovenske ceste zapeljalo 150. Prvih 50, predvidevam, že v kratkem.
slika
Cene (v oklepajih promocijska ponudba za prvih 50 kupcev):

hyundai kona electric 48 kWh premium, 1-st. sam. (115 kW) – 43.490 EUR (34.990 EUR)
hyundai kona electric 48 kWh impression 1-st. sam. (115 kW) – 46.450 EUR (38.950 EUR)
hyundai kona electric 65 kWh premium 1-st. sam. (160 kW) – 48.290 EUR (40.790 EUR)
hyundai kona electric 65 kWh impression 1-st. sam. (160 kW) – 51.700 EUR (44.200 EUR)
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

S popusti za manj kot 30 tisočakov

Četudi je bila nova generacije hyundaija kona prvotno razvita z mislijo na povsem električno različico, ta na trg prihaja zadnja. Na voljo v dveh različicah stane od 43.490 evrov naprej, s popustom in subvencijo pa celo manj kot 30 tisočakov.

Beri dalje
Z vsemi štirimi
PREMIERE
Z vsemi štirimi
Audi quattro
Iztok Krajnc
Najprej hibrid, potem ostali
PREMIERE
Najprej hibrid, potem ostali
domača premiera: MG ZS hybrid
Iztok Krajnc
Iz zaobljenega v oglato
PREMIERE
Iz zaobljenega v oglato
domača premiera: citroën C3
Iztok Krajnc
A5 za oceno pet
PREMIERE
A5 za oceno pet
domača premiera: audi A5
Iztok Krajnc
Takšen kot koncept
PREMIERE
Takšen kot koncept
domača premiera: cupra tavascan
Iztok Krajnc
Nov dom vozil znamke Porsche
PREMIERE
Nov dom vozil znamke Porsche
domača premiera: Destination Porsche
Gašper Miš
Prvi priključni hibrid Honde v Evropi
PREMIERE
Prvi priključni hibrid Honde v Evropi
domača premiera: honda CR-V e:PHEV
Gašper Miš
Novi gospodar lahkih gospodarskih vozil
PREMIERE
Novi gospodar lahkih gospodarskih vozil
domača premiera: renault master
Gašper Miš
Električni križanec ceedove velikosti
PREMIERE
Električni križanec ceedove velikosti
domača premiera: kia EV3
Gašper Miš
Nova zvezda med srednje velikimi križanci
PREMIERE
Nova zvezda med srednje velikimi križanci
domača premiera: geely starray
Gašper Miš