Kia ima v ponudbi kar nekaj križancev: od najmanjšega stonica, nira, sportaga do največjega sorenta. Od 4,14 do 4,81 metra merijo v dolžino, kar je precej manj, kot meri križanec telluride. Ta je na voljo le v Severni Ameriki in na Srednjem vzhodu, v Evropi pa se predstavlja še večji EV9.
Kot pove že samo ime, gre za povsem električni model, ki v dolžino meri 5015, v širino 1980 in višino 1780 milimetrov. To pomeni, da je od sorenta daljši za dobrih 20 centimetrov, 8 centimetrov je širši in prav toliko višji. Z drugimi besedami, EV9 je ogromen, zato ga boste na cesti zagotovo opazili.
Sem razmišljal, kdo so tekmeci modelu EV9, in prišel do zaključka, da verjetno audi Q8 e-tron, BMW iX, mercedes-benz EQS SUV, tesla model X in prihajajoči volvo EX90. EV9 je od prvih dveh nekaj centimetrov daljši, od drugih nekaj malega krajši. Ker je že v osnovi opremljen s sedmimi sedeži, je njegov najbližji tekmec EX90. Oziroma bo, ko pride na trg. Ni važno, kdo je kopiral za kom, ampak se zdi kar hecno, da sta si tudi oblikovno tako podobna. Oba z le malo linijami (EV9 se lahko pohvali z odličnim količnikom 0,28), zaprto masko, skritimi vratnimi kljukami in precej podobno oblikovanimi zadnjimi lučmi. Le platišča so pri kii palec manjša - 19 oziroma 21 palcev merijo.
V notranjosti je razlik več. Če Volvo stavi na svetle barve in bolj preprost skandinavski stil, je EV9 kot Darth Vader. Črna barva, bolj ostre linije, edino svetlobnega meča pa res nima. Ima pa ambientalno osvetlitev, ampak to je že druga zgodba. EV9 ima tudi dva 12,3-palčna zaslona, ki sta povezana v celoto in, pazite to, kar nekaj klasičnih stikal. Ja, kakšna znamka še ve, kako pomembna je dobra ergonomija, da o prostornosti sploh ne govorim. Spredaj se sedi prav gosposko, tudi v drugi vrsti je prostora na pretek (medosna razdalja meri kar 3,1 metra), celo v tretji se da preživeti. Prostornina prtljažnika je seveda odvisna od položaja tretje vrste – v primeru, da je ta zložena, je prostora za 828 litrov, sicer 333. Za nameček je tu še sprednji prtljažnik oziroma ’frunk’, ki pogoltne dodatnih 90 oziroma 52 litrov.
Če vas zanima, kako pride do razlike 38 litrov, je odgovor sila preprost: EV9 je kot drugi Kiin model (prvi je manjši EV6), ki stoji na namenski platformi e-GMP, na voljo z enim oziroma dvema elektromotorjema. Baterija je v obeh primerih enaka, in sicer litij-ionska z bruto kapaciteto 99,8 kWh (neto kapaciteta naj bi znašala 96 kWh). 567 kilogramov tehta, sestavlja pa jo 38 modulov in 456 celic. Ker gre za četrto generacijo baterije, se lahko pohvali z 8,5-odstotno večjo energijsko gostoto kot prejšnja. Zahvaljujoč 800-voltni tehnologiji se lahko EV9 polni z do 210 kilovati moči, kar pomeni, da se baterija od 10 do 80 odstotkov (kar je 70 kWh) napolni v zgolj 24 minutah. Na izmeničnem toku se polni z do 11 kilovati, funkcija V2L (Vehicle-to-Load) pa omogoča dvosmerno polnjenje (torej polnjenje oziroma napajanje drugih naprav) z močjo do 3,68 kilovata. V tem primeru sicer pozabite, da boste z njo prevozili kar 563 oziroma 505 kilometrov, kolikor navaja tovarna. Realni doseg bo verjetno nekje med 400 in 450 kilometri, pozimi še nekoliko manj. Pa zmogljivost? V bistvu več kot dovoljšnja – različica z zadnjim pogonom razvije 150 kilovatov moči (204 KM) ter 350 Nm navora, močnejša z dvema elektromotorjema pa celo 283 (385 KM) in 700 Nm. Dovolj, da se do stotice izstreli v le 5,3 sekunde in doseže elektronsko omejeno končno hitrost 200 kilometrov na uro (pri različici z zadnjim pogonom ta znaša 185 km/h, pospešek do stotice pa 9,4 sekunde).
Novi EV9 je na voljo še z dvema paketoma opreme, je pa res, da je izbira pogojena z motorno različico. V primeru cenejše z zadnjim pogonom gre za paket EX launch, pri štirikolesni pa bolj dinamični GT-line launch. Večina vozil, ki je že na zalogi, je opremljena s slednjo, torej ne le bolj dinamično, pač pa tudi močnejšo s štirikolesnim pogonom. Zastopnik znamke meni, da pri osnovni ceni 87.999 evrov kupcem ne bo težko odšteti še dodatnih šest tisočakov, kolikor stane dražja različica. V primeru gotovinskega nakupa ponujajo štiri tisoč evrov popusta, kar pomeni, da je najdaljši Kiin evropski model na voljo od najmanj 83.999 (EV9 99,8 kWh RWD EX launch, 1-st. sam.) oziroma 89.999 evrov (EV9 99,8 kWh AWD GT-line launch, 1-st. sam.).
Dodatne opreme ni veliko, pri ’osnovni’ različici lahko doplačate le za električno pomično panoramsko streho (ta stane slabih 1200 evrov in je pri različici GT-line launch del serijske opreme) ter kovinsko ali mat barvo (1000 oziroma 1800 evrov doplačila). Pri GT-line launch se lahko poleg barve odločite še za šestsedežno opcijo – bodisi z dvema ročno pomičnima sedežema v drugi vrsti (599 evrov) bodisi električno pomičnima, ki se spremenita v ležalnik (999 evrov). Ker tako opremljenega vozila ni na zalogi, pričakujte, da boste nanj čakali od štiri do šest mesecev. Kako priljubljen bo novi EV9, na katerega Kia ponuja sedem let splošne garancije (oziroma do 150.000 prevoženih kilometrov), je težko napovedati, tega ne želi narediti niti zastopnik znamke. Zdi se, da z električnimi modeli pri nas nimajo velikih načrtov, četudi bo meseca novembra predstavljen še manjši EV3. Ta bo po velikosti še najbližji niru, kot EV6 in EV9 pa bo sprva izdelan le v Južni Koreji. Leta 2025 bodo električne modele začeli izdelovati tudi v slovaški Žilini, a dvomim, da bodo tako glomazni, ko je novi EV9. Tega je kar težko zgrešiti, res je velik.
Ceni:
kia EV9 99,8 kWh RWD EX launch, 1-st. sam. (150 kW) – 87.999 EUR
kia EV9 99,8 kWh AWD GT-line launch, 1-st. sam. (283 kW) – 93.999 EUR
kia EV9 99,8 kWh RWD EX launch, 1-st. sam. (150 kW) – 87.999 EUR
kia EV9 99,8 kWh AWD GT-line launch, 1-st. sam. (283 kW) – 93.999 EUR
Električni velikan
Beri dalje