Pa smo jo dočakali. Nissan ariya nas je s svojimi oblinami na fotografijah izzivala že pred štirimi leti in že dve leti smo jo lahko videvali na cestah nekaterih tujih držav, zdaj pa je končno zapeljala tudi na slovenske ceste.
Električna ariya je križanec, ki združuje tri Nissanove stebre. Znanje v izdelavi križancev, ki ga negujejo vse od prve generacije modela qashqai, poznavanje električnih vozil, s katerimi imajo tudi precej izkušenj, in odličen štirikolesni pogon, po katere je znamka tudi znana. Z dolžino 4,6 metra se uvršča med modela qashqai in X-trail, sodobna notranjost in atraktivna zunanjost pa skrbita, da je sila zanimiva.
Ariya je povsem električna, izbirate pa lahko med dvo ali štirikolesno gnano različico ter med manjšo baterijo s kapaciteto 63 kWh oziroma večjo z 87 kWh neto kapacitete. Dvokolesno gnane različice imajo na voljo obe vrsti baterij, v primeru, da boste izbrali manjšo, bo slednja povezana z elektromotorjem moči 160 kW, pri večji je močnejši še motor, ki ponuja 178 kW moči. Štirikolesno gnana različica nosi oznako e-4orce in ima dva elektromotorja s skupno močjo 225 kW oziroma tristo konjičkov ter 600 Nm navora. Takšna do stotice pospeši v zgolj 5,7 sekunde, čeprav so pri električnih vozilih bolj pomembni ostali podatki.
Na primer doseg in polnjenje. Po WLTP je doseg od 400 kilometrov pri manjši bateriji pa vse do 536 kilometrov pri večji, praksa bo nedvomno prinesla manjše številke, pomembno je tokrat doplačilo za močnejši polnilnik. Serijski je namreč zgolj enofazni z močjo 7,4 kW in zato je tisoč evrov vredno doplačilo za močnejši 22-kilovatni polnilnik skoraj obvezno. Le tako se bo ariya ponila hitro in učinkovito. Če jo boste priključili na ultra hitro polnilnico z enosmernim tokom, tam bo šlo z močjo do 130 kW in v tem primeru bo baterija 80-odstotno polna v pol ure.
Sicer pa je ariya od tal oddaljena 185 mm, sodobna arhitektura s kar 33 odstotkov tanjšo baterijo kot pri modelu leaf pa ji omogoča veliko notranjega prostora. Prtljažnik ponudi 415 oziroma 468 litrov prostora, sredinska konzola med sprednjima potnikoma je vzdolžno pomična za 15 centimetrov, sama notranjost pa precej minimalistična in moderna. Nekaj malega fizičnih stikal je še, sicer pa prevladujejo haptična stikala in velik monolitni prikazovalnik, ki ga sestavljata dva zaslona z diagonalo 12,3 palca. Tudi materiali so se mi na kratki vožnji zdeli zelo prijetno, več pa seveda zapišemo, ko jo dobimo na test.
Okoli 50 vozil naj bi se letos znašlo na cestah, od tega bo 70 odstotkov takšnih z veliko baterijo, polovica teh bo štirikolesno gnanih.
Cene:
nissan ariya 63 kWh 2WD engage – 39.900 EUR
nissan ariya 63 kWh 2WD advance – 43.400 EUR
nissan ariya 63 kWh 2WD evolve – 46.900 EUR
nissan ariya 87 kWh 2WD evolve – 53.400 EUR
nissan ariya 87 kWh AWD evolve – 56.400 EUR
Cene:
nissan ariya 63 kWh 2WD engage – 39.900 EUR
nissan ariya 63 kWh 2WD advance – 43.400 EUR
nissan ariya 63 kWh 2WD evolve – 46.900 EUR
nissan ariya 87 kWh 2WD evolve – 53.400 EUR
nissan ariya 87 kWh AWD evolve – 56.400 EUR
Novi električni nissan
Beri dalje