Kombiji, pogosto imenovani karavani (Opel je oznako caravan prvič namenil modelu olympia rekord že pred dobrimi 70 leti) v C-segmentu predstavljajo približno polovico celotne prodaje. Ker je ta velik, to pomeni, da je vsak deseti avtomobil na naših cestah te velikosti, obenem pa se lahko pohvali še z velikim prtljažnikom.
Takšen prtljažnik ima tudi nova astra sports tourer, ki se predstavlja že v šesti, skupaj s predhodnikom, modelom kadett, pa celo 11. generaciji. Oblikovana je podobno kot petvratna kombilimuzinska različica, ki je na trg pripeljala pred slabima dvema letoma (razlika je le v kombijevskem zadku z drugačnim zadnjim odbijačem in vrati prtljažnika), vseeno pa je od nje centimeter višja in slabih 27 centimetrov daljša. Bolj zanimivo je, da je v primerjavi s prejšnjo, torej peto generacijo astre sports tourer, nova šest centimetrov krajša (v dolžino meri 4,64 metra), ima pa napram tisti sedem centimetrov daljše medosje, zato je v notranjosti bolj prostorna. Njen prtljažnik, ki je dolg in širok več kot meter, lahko pogoltne do 597 litrov (516 v primeru priključnega hibrida), kar je 175 litrov več, kot ta meri pri kombilimuzini (pri priključnem hibridu je razlike za 164 litrov). Pri prejšnji generaciji je prtljažnik sprejel 57 litrov manj tovora, omeniti pa velja še, da ga je s podiranjem druge vrste (ta je deljiva v razmerju 40:20:40) moč povečati na do 1634 litrov (pri priključnem hibridu 1553). Tu so še številne pametne rešitve, imenovane Intelli-Space, kamor med drugim sodita polica dvojnega dna, ki lahko služi kot pregrada (nameščena pod kotom 45 stopinj) ter možnost shranitve prtljažnega roloja v dvojno dno. Drugih razlik v notranjosti praktično ni, kar pomeni, da nova astra sports tourer ohranja veliko številko klasičnih stikal in ne le dva velika zaslona, ki tvorita koncept Pure Panel.
Ker tudi kombijevska različica stoji na modularni platformi EMP 3, lahko pod pokrovom skriva vse pogonske opcije: od bencinske, dizelske, blagohibridne, priključnohibridne do povsem električne. Sprva je na voljo v štirih različicah in skupaj šestih konfiguracijah moči. Vstopno izbiro predstavlja 1,2-litrska trivaljna turbobencinska z močjo bodisi 81 (110 KM) bodisi 96 kilovatov (131 KM). Toliko jih razvije tudi 1,5-litrska štirivaljna turbodizelska. Svežino v ponudbi prinaša 1,2-litrska trivaljna turbobencinska MHEV, torej blagohibridna, ki razvije okroglih 100 kilovatov (136 KM), dodatnih 21 (29 KM) pa jih prispeva v menjalnik integriran elektromotor. Vrh ponudbe za zdaj predstavljata priključna hibrida: ta ob pomoči 1,6-litrskega turbobencinskega štirivaljnika, 81-kilovatnega (110 KM) elektromotorja spredaj ter 12,4 kWh (bruto kapaciteta, s katero bo po podatkih tovarne moč prevoziti do 66 električnih kilometrov) litij-ionske baterije v dnu razvijeta 132 (179 KM) oziroma 165 kilovatov sistemske moči (224 KM). V obeh primerih je menjalnik osemstopenjski samodejni. Ta je serijski tudi pri turbodizelski različici, pri močnejši 96-kilovatni turbobencinski pa je na voljo za doplačilo. Dva tisoč evrov stane, sicer pa bo astra sports tourer opremljena s šeststopenjskim ročnim, kakršnega boste vedno našli v povezavi z 71-kilovatnim turbobencinskim motorjem. 1,2-litrska blagohibridna različica je po drugi strani vedno opremljena z novim šeststopenjskim robotiziranim menjalnikom eDCT. Že tako bogato motorno ponudbo (kjer sam vseeno pogrešam nekoliko močnejši, predvsem pa prostorninsko večji turbobencinski ali turbodizelski motor) bo kasneje obogatila še povsem električna različica s 115-kilovatnim elektromotorjem (156 KM) ter 54 kWh litij-ionsko baterijo (kar naj bi po WLTP zadostovalo za 413 kilometrov dosega), ki smo jo spoznali že s petvratno kombilimuzino.
Pri paketih opreme ni novosti, ti ostajajo znani, na voljo pa so štirje: osnovni edition (ta bo nagovarjal predvsem flotne kupce), športna GS in GSe ter bogato opremljeni ultimate. Najcenejša (z 1,2-litrskim turbobencinskim motorjem, s katerim bo tudi najbolj priljubljena) stane najmanj 26.233 evrov, kar pomeni, da je od kombilimuzine dražja za dobrih 1100 evrov. Zastopnik znamke tudi pri kombijevski različici ponuja 5,5-odstotni popust (pri PHEV je ta 4-odstotni), še dodatnih 1500 evrov (pri PHEV 2000 evrov) pa lahko 'prihranite' z nakupom preko Opel financiranja. Ker boste v ceniku našli še dodatni prihranek v vrednosti tisoč evrov (pri PHEV tega ni), bo lahko nova astra sports tourer vaša že za 22.290 evrov, kar je očitno dovolj dobra ponudba, da bo letos na naše ceste zapeljalo 450 novih zvezd – med njimi jih bo približno 270 (60 odstotkov) opremljenih z velikim prtljažnikom. To bo prvi veliki korak na poti k temu, da se bo znamka, ki se pri nas trenutno uvršča na 10. mesto po prodaji, približala prvi peterici (za kar bo potrebno doseči približno 4,5- do 5-odstotni tržni delež oziroma letno prodati okrog 3000 vozil – osebnih ali lahkih gospodarskih). Astri sports tourer v pomoč je že pripeljala prenovljena corsa, prenovili bodo tudi paleto lahkih gospodarskih vozil. Velika Oplova novost bo na voljo proti koncu leta - po prvih podatkih bo šlo za največji model v ponudbi, ki bo nadomestil insignio, četudi se zna zgoditi, da bosta tako ime kot vsebina povsem nova.
Cene:
opel astra sports tourer 1.2 turbo edition, 6-st. roč. (81 kW) – 26.233 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo edition, 8-st. sam. (96 kW) – 29.140 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo GS, 6-st. roč. (96 kW) – 29.590 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo GS, 8-st. sam. (96 kW) – 31.590 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo ultimate, 6-st. roč. (96 kW) – 33.290 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo ultimate, 8-st. sam. (96 kW) – 35.290 EUR
opel astra sports tourer 1.5 dizel edition, 8-st. sam. (96 kW) – 31.140 EUR
opel astra sports tourer 1.5 dizel GS, 8-st. sam. (96 kW) – 33.590 EUR
opel astra sports tourer 1.5 dizel ultimate, 8-st. sam. (96 kW) – 37.290 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo MHEV edition, 6-st. rob. (100 + 21 kW) – 31.140 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo MHEV GS, 6-st. rob. (100 + 21 kW) – 33.590 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo MHEV ultimate, 6-st. rob. (100 + 21 kW) – 37.290 EUR
opel astra sports tourer 1.6 turbo PHEV GS, 8-st. sam. (132 kW) – 41.090 EUR
opel astra sports tourer 1.6 turbo PHEV ultimate, 8-st. sam. (132 kW) – 44.790 EUR
opel astra sports tourer 1.6 turbo PHEV GSe, 8-st. sam. (165 kW) – 45.190 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo edition, 6-st. roč. (81 kW) – 26.233 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo edition, 8-st. sam. (96 kW) – 29.140 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo GS, 6-st. roč. (96 kW) – 29.590 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo GS, 8-st. sam. (96 kW) – 31.590 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo ultimate, 6-st. roč. (96 kW) – 33.290 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo ultimate, 8-st. sam. (96 kW) – 35.290 EUR
opel astra sports tourer 1.5 dizel edition, 8-st. sam. (96 kW) – 31.140 EUR
opel astra sports tourer 1.5 dizel GS, 8-st. sam. (96 kW) – 33.590 EUR
opel astra sports tourer 1.5 dizel ultimate, 8-st. sam. (96 kW) – 37.290 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo MHEV edition, 6-st. rob. (100 + 21 kW) – 31.140 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo MHEV GS, 6-st. rob. (100 + 21 kW) – 33.590 EUR
opel astra sports tourer 1.2 turbo MHEV ultimate, 6-st. rob. (100 + 21 kW) – 37.290 EUR
opel astra sports tourer 1.6 turbo PHEV GS, 8-st. sam. (132 kW) – 41.090 EUR
opel astra sports tourer 1.6 turbo PHEV ultimate, 8-st. sam. (132 kW) – 44.790 EUR
opel astra sports tourer 1.6 turbo PHEV GSe, 8-st. sam. (165 kW) – 45.190 EUR
Car-a-van
Beri dalje