Zastopnik znamke Opel nam je v ljubljanskem gledališču Glej na ogled postavil prenovljeno corso šeste generacije. Ta se ponaša z osveženo zunanjo in notranjo podobo, prvič je na voljo tudi z blagohibridno tehnologijo.
Oplova corsa je na ceste zapeljala že leta 1982, do danes pa prepričala skoraj 15 milijonov kupcev. Ne glede na to, kako priljubljeni postajajo križanci vseh velikosti, globalno gledano corsa še naprej predstavlja tretjino Oplove prodaje. Pri nas je bolj priljubljena le razred večja astra, v Nemčiji pa zadnji dve leti velja celo za najbolj priljubljen malček na trgu. Da bi to mesto zadržala, ji Nemci namenjajo prenovo šeste generacije. Osnovna oblika ostaja znana, vseeno pa je bila novinka deležna nove motorne maske Opel Vizor, opcijsko tudi matričnih led žarometov Intelli-Lux, ki sta zdaj še boljša. Ne le z osmimi, po prenovi svetita s štirinajstimi moduli, prav vse različice pa že v osnovi z led žarometi. Zadnje led luči ostajajo del opcijske opreme, medtem ko je sredinsko nameščen napis CORSA, ki poudari širino vozila (ter mu po besedah zastopnika znamke doda močno držo) serijski. Novost predstavljajo še nova 16- in 17-palčna lita platišča.
Po vzoru večje astre so prenovili tudi notranjost, kjer je armaturna plošča zdaj še bolj digitalizirana. Za doplačilo so na voljo že znani 7-palčni digitalni merilniki, osrednji zaslon, občutljiv na dotik, pa meri 10 palcev. Bolj pomembno je, da ga poganja nov multimedijski sistem (ki temelji na Qualcommovi platformi Snapdragon), ki je bolj prilagodljiv, obenem tudi bolje povezljiv. S sistemoma Android Auto in Apple CarPlay se je zdaj moč povezati brezžično, prenovljena corsa pa obenem omogoča še brezžično polnjenje mobilnih naprav in sprejem posodobitev na daljavo. Skladno s koncernskimi smernicami prenova prinaša še bistveno bolj kakovostno sliko kamere za vzvratno vožnjo, na voljo je tudi prilagodljivi radarski tempomat. Pravijo, da je pred voznikom nov še volanski obroč, čeprav sam na njem opazim le nekoliko drugačno obliko zračne blazine in nov Oplov logotip Blizt. Ročica samodejnega menjalnika je po drugi strani res povsem nova, nič več klasične oblike, pač pa le majhen izbirnik, ki mu pravijo joystick. Bolj kot ta mi je všeč, da corsa (za razliko od nekaterih tekmecev, tudi hišnega peugeota 208) še naprej ohranja veliko število klasičnih stikal, zato je ergonomija dobra, po novem pa se v avtomobilu tudi bolje sedi. S prenovo sta na voljo nova sprednja sedeža, ki sta bolj udobna, obenem pa so uporabili še boljše materiale. Pri paketu edition boste deležni kombinacije temno-svetlega oblazinjenja iz blaga, pri paketu GS pa bolj športnih sedežev – ti so črne barve z belimi šivi in prav tako oblečeni v blago, za doplačilo 1300 evrov pa tudi v kombinacijo usnja in alkantare. Doplačilo zajema še ogrevan volanski obroč, ogrevana sprednja sedeža, nastavljiv ledveni del in masažno funkcijo za voznika, tako da vam res ne bo hudo.
Corsa, ki stoji na koncernski platformi CMP, po prenovi stavi predvsem na 1,2-litrske trivaljne bencinske motorje. Vstopno izbiro predstavlja atmosferski motor s 55 kilovati (75 KM), ki je povezan s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Nadgradnjo predstavljata prisilno polnjeni različici, ki razvijeta bodisi 74 (101 KM) oziroma 96 kilovatov moči (131 KM). Bolj priljubljena bo prva, ki je v osnovi povezava s šeststopenjskim ročnim menjalnikom (za doplačilo je na voljo tudi z osemstopenjskim samodejnim), nekoliko manj pa močnejša, kjer je samodejni del serijske opreme. Opel s corso prvič ponuja tudi blagohibridni različici MHEV. Ti razvijeta 74 (101 KM) oziroma okroglih 100 kilovatov sistemske moči (136 KM), obe pa temeljita na 48-voltnem omrežju. Pomaga ji kombinacija 21-kilovatnega elektromotorja (29 KM) ter majhne 0,89 kWh litij-ionske baterije, ki je nameščena pod sovoznikov sedež. Četudi naj bi bili novi različici bolj varčni (Opel navaja, da bo v mestu z njima moč prevoziti več kot polovico voženj zgolj na elektriko), pri zastopniku menijo, da se bo velika večina vseeno odločila za klasično, ker je ta le 1850 evrov cenejša (celo 3650, če jo primerjamo z različico z ročnim menjalnikom). V primeru blagohibridne je menjalnik povsem nov, dvosklopčni eDCT s šestimi stopnjami. Precej zgovoren se zdi podatek o tem, koliko kupcev se je pred prenovo odločilo za samodejnega - pravijo, da je po njem poseglo celo manj kot 10 odstotkov kupcev, kar le potrjuje, da cenovna dostopnost v segmentu ostaja še kako pomembna.
To precej vpliva na prodajo povsem električne različice z oznako electric. Corsa je po prenovi na voljo kar z dvema, četudi na prvi pogled precej podobnima različicama. Prva je že znana, in sicer 100-kilovatna (136 KM) v kombinaciji s 50 kWh liti-ionsko baterijo. Novo različico, ki je s 115 kilovati (156 KM) nekaj malega močnejša, so poimenovali kot različico z daljšim dosegom, čeprav je kapaciteta njene litij-ionske baterije le 1 kWh večja. 51 kWh ima, ker pa je elektromotor novejši in bolj učinkovit, bo po podatkih tovarne z njo moč prevoziti 51 kilometrov več kot z manjšo (skupaj torej 405 oziroma 354 kilometrov). Obe različici sta serijsko opremljeni s 7,4-kilovatnim enofaznim polnilnikom (za doplačilo 500 evrov tudi 11-kilovatnim trifaznim), preko enosmernega toka pa omogočata polnjenje z do 100 kilovati. Bateriji bo od 20 do 80 odstotkov moč napolniti v približno pol ure. Omeniti velja, da je toplotna črpalka del serijske opreme, kot tudi da se corsa s prenovo šeste generacije pričakovano poslavlja od turbodizelske različice, po kateri je sicer poseglo le malo kupcev.
Ker pri Oplu menijo, da so ti preobremenjeni z informacijami, sledijo strategiji Detox. Ta corsi med drugim prinaša precej bolj enostavno in razumljivo ponudbo, kjer sta na voljo le dva paketa opreme – osnovni edition in bolj športni GS. Oba je moč kombinirati s šestimi barvami karoserije (prenovljena corsa bo v osnovi srebrna, medtem ko doplačilo za belo barvo znaša 250 evrov, za črno, sivo, modro in rdečo pa 420 evrov), na voljo je tudi v kombinaciji s črno streho. Za dodatnih 500 evrov si lahko omislite panoramsko streho, na voljo so še številne pametne rešitve Opel FlexConnect. Upoštevajoč Opel Financiranje (ki nakup corse ’poceni’ za 1200, corse electric pa 2000 evrov) najcenejša stane 14.940 evrov, redne cene pa znašajo od 16.140 do 22.990 evrov. Najbolj priljubljeni naj bi bili 1,2-litrski turbobencinski različici s 74 kilovati in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki s paketom edition staneta 17.490, z GS pa 18.840 evrov.
Pričakovano najdražja bo še naprej corsa electric, po kateri je do danes poseglo le nekaj odstotkov kupcev. Cene le-te se za zdaj začno pri 32.390 evrih, še dodatnih 1800 evrov zahtevajo za nakup močnejše različice z večjo baterijo. Najdražja s paketom GS brez subvencije tako stane že skoraj 36 tisočakov, zato ne preseneča, da zastopnik znamke meni, da ponudba ni konkurenčna (sploh če to primerjamo s sestrskim modelom peugeot e-208). Pravijo, da lahko dokončno in obenem bolj konkurenčno ponudbo pričakujemo v kratkem (ko bodo znani rezultati pogajanj s tovarno), želja pa je, da bi vstopno različico s subvencijo približali ceni turbobencinske s samodejnim menjalnikom, če ne celo ’magični’ meji 20 tisočakov. Če bo tako, bo to pomenilo kar občutno pocenitev, zato se zdi, da je z nakupom prenovljene corse electric smiselno še počakati. Ne glede na rezultat cenovnih pogajanj zastopnik znamke, ki je lani pri nas prodala 424 cors (kar predstavlja dobrih šest odstotkov prodaje segmenta in sedmo mesto v njem), želi letos dobaviti in prodati 500 prenovljenih cors, kar bi pomenilo njen preboj med prvih pet predstavnikov segmenta B.
Cene:
opel corsa 1.2 edition, 5-st. roč. (55 kW) – 16.140 EUR
opel corsa 1.2 turbo edition, 6-st. roč. (74 kW) – 17.490 EUR
opel corsa 1.2 turbo GS, 6-st. roč. (74 kW) – 18.840 EUR
opel corsa 1.2 turbo edition, 8-st. sam. (74 kW) – 19.290 EUR
opel corsa 1.2 turbo GS, 8-st. sam. (74 kW) – 20.640 EUR
opel corsa 1.2 turbo GS, 8-st. sam. (96 kW) – 21.140 EUR
opel corsa 1.2 turbo MHEV eDCT edition, 6-st. rob. (74 kW) – 21.140 EUR
opel corsa 1.2 turbo MHEV eDCT GS, 6-st. rob. (74 kW) – 22.490 EUR
opel corsa 1.2 turbo MHEV eDCT GS, 6-st. rob. (100 kW) – 22.990 EUR
opel corsa electric 50 kWh 136 edition, 1-st. sam. (100 kW) – 32.390 EUR
opel corsa electric 50 kWh 136 GS, 1-st. sam. (100 kW) – 33.990 EUR
opel corsa electric 51 kWh 156 edition, 1-st. sam. (115 kW) – 34.190 EUR
opel corsa electric 51 kWh 156 GS, 1-st. sam. (115 kW) – 35.790 EUR
opel corsa 1.2 edition, 5-st. roč. (55 kW) – 16.140 EUR
opel corsa 1.2 turbo edition, 6-st. roč. (74 kW) – 17.490 EUR
opel corsa 1.2 turbo GS, 6-st. roč. (74 kW) – 18.840 EUR
opel corsa 1.2 turbo edition, 8-st. sam. (74 kW) – 19.290 EUR
opel corsa 1.2 turbo GS, 8-st. sam. (74 kW) – 20.640 EUR
opel corsa 1.2 turbo GS, 8-st. sam. (96 kW) – 21.140 EUR
opel corsa 1.2 turbo MHEV eDCT edition, 6-st. rob. (74 kW) – 21.140 EUR
opel corsa 1.2 turbo MHEV eDCT GS, 6-st. rob. (74 kW) – 22.490 EUR
opel corsa 1.2 turbo MHEV eDCT GS, 6-st. rob. (100 kW) – 22.990 EUR
opel corsa electric 50 kWh 136 edition, 1-st. sam. (100 kW) – 32.390 EUR
opel corsa electric 50 kWh 136 GS, 1-st. sam. (100 kW) – 33.990 EUR
opel corsa electric 51 kWh 156 edition, 1-st. sam. (115 kW) – 34.190 EUR
opel corsa electric 51 kWh 156 GS, 1-st. sam. (115 kW) – 35.790 EUR
Prvič z blagohibridno tehnologijo
Beri dalje