Kljub temu da Slovenija v primerjavi z drugimi evropskimi državami v obdobju zadnjih šestih let beleži velik napredek pri zmanjšanju števila smrtnih primerov otrok, udeleženih v prometnih nesrečah, je žrtev preveč. Od leta 2018 je bilo pri nas zabeleženih pet takšnih primerov, ob tem pa je prišlo še do 28 hujših telesnih poškodb. Lažje poškodovanih je v povprečju več kot 180 otrok letno. Za doseg Vizije NIČ, ki stremi k temu, da bo do leta 2030 najhujše posledice zmanjšala za polovico, do 2050 pa v celoti, nas čaka še dolga pot.
slika
Da bi cilj dosegli kar se da hitro, lahko največ naredimo sami, tudi v primeru, ko govorimo o varnosti najmlajših. Praviloma naj bi se vse začelo z izbiro dobrega otroškega sedeža. Četudi so rabljeni cenejši, nakup le-teh odsvetujejo, ker njihove zgodovine običajno ne poznamo. Povsem možno je, da ima sedež, ki na pogled ne deluje poškodovano, za seboj prometno nesrečo, njegova nadaljnja uporaba pa zato ni več 100-odstotna. Ob tem moramo kot družba vztrajati še pri pravilni in obenem dosledni uporabi otroških avtosedežev, ne glede na to, kako dolga oziroma kratka je pot, na katero se podajamo.
slika
Vse to so nam predstavili na primeru otroških avtosedežev avstrijske blagovne znamke Swandoo, ki se s tremi modeli (Albert, Marie in Charlie) predstavlja na slovenskem trgu. Predstavniki Baby Centra pravijo, da so izdelani za starše s strani staršev. Z drugimi besedami, v Swandoojevi razvojni ekipi so večinoma zaposleni mladi inženirji in oblikovalci, ki so obenem tudi starši, zato točno vedo, kaj zares šteje. Menijo, da je njihova največja prednost, da so avtosedeži enostavni za uporabo, kar je v poplavi informacij v času, ko nekdo postane starš, lahko še kako pomemben podatek. Ker so uporabljeni le kakovostni materiali – osnova avtosedežev je iz ekspandiranega polipropilena (EPP), so ti bolj robustni in obenem bolj vzdržljivi. Kot zanimivost: gre za enak material, ki se uporablja pri proizvodnji kolesarskih čelad. Ker se lažje reciklira, so sedeži tudi bolj ekološki, zato v bistvu ne preseneča, da se znamka pozicionira nekoliko višje.
slika
Po drugi strani kupcem omogoča brezplačno včlanitev v program doživljenjske garancije in zamenjave izdelka v primeru prometne nesreče. Ker se pogosto zgodi, da starši otroški sedež kupujejo le na podlagi tega, kako dobro izgleda, velik poudarek namenjajo obliki, zato so sedeži na oko privlačni. Oblikovani so na Dunaju in se lahko pohvalijo vsaj z eno odmevno nagrado - model Albert z nagradama Red Dot Design Award 2017 in German Design Award 2019, Marie z iF Design Award 2020, nagrado Red Dot Design pa je lani prejel tudi model Charlie. Ob tem, da so videti privlačno in obenem enostavni za uporabo, so tudi varni, kar potrjujejo dobre ocene na ADACovih testiranjih.
slika
Vsi modeli so poimenovani po znanih osebah. Če začnem z lupinico za najmlajše, je najbrž hitro jasno, po kom: Albert je ime dobil po znanstveniku in Nobelovem nagrajencu Einsteinu. Pri znamki Swandoo menijo, da ima vsak otrok potencial, da nekoč spremeni svet, zato tudi takšno poimenovanje. Znanstvenica in obenem prva oseba, ki je kdajkoli prejela dve Nobelovi nagradi, Marie Curie, je ime posodila modelu, namenjenemu otrokom do četrtega leta starosti, Charles Robert Darwin, angleški naravoslovec, pa je bil navdih za sedež Charlie. Ker gre za otroški sedež, ki ga bodo otroci uporabljali najdlje, je ime še bolj smiselno, če ga je posodil oče teorije evolucije.
slika
V primeru modela Albert (269,99 EUR) gre za otroški sedež oziroma lupinico, ki je namenjena otrokom velikosti od 40 do 85 centimetrov ter masi do 13 kilogramov. Ta bo primerna od njihovega rojstva do 18. meseca starosti. Za večjo varnost in udobje je sedež opremljen z individualnimi pasovi, seveda pa tudi z bočno zaščito, vložkom za novorojenčka, nastavljivim vzglavnikom ter zaščito proti soncu. Namešča se lahko tako z uporabo varnostnega pasu kot isofix sidrišč, zato bo še kako prav prišel indikator pravilnega pripetja (obarvan z rdečo ali zeleno pokaže, če je sedež pravilno pritrjen v sidrišče).
slika
Model Marie (579,99 EUR) je namenjen nekoliko večjim, visokim od 40 do 105 centimetrov in z maso do 18 kilogramov. V poštev bo prišel od otrokovega rojstva do njegovega četrtega leta starosti. Gre za sedež z orbitalno rotacijo, kar pomeni, da se lahko ta enostavno obrača v želen položaj. Zanimiv se zdi tudi indikator smeri vožnje, ki staršem pove, če so sedež namestili pravilno – pravilna smer vožnje je odvisna od velikosti in mase otroka. Predstavniki Baby Centra poudarjajo, da se še prepogosto zgodi, da starši kupijo dober otroški sedež, ne znajo pa ga pravilno uporabljati, zato je takšna funkcija lahko še kako dobrodošla, predvsem pa za varnost nujna. Ko smo ravno pri varnosti, model Marie je opremljen še z nekaterimi intuitivnimi funkcijami, kot na primer oznako Harness+, ki pomaga pri pravilnem zapenjanju in zategovanju pettočkovnega varnostnega pasu.
slika
Za konec je tu še model Charlie (269,99 EUR). Ta je namenjen otrokom velikosti od 100 do 150 centimetrov oziroma od 3. do 12. leta starosti. Pravijo, da gre za evolucijski sedež, ki bo z otrokom rasel tako v višino kot širino. Za lažje nameščanje je opremljen z zelenimi indikatorji, obenem pa tudi protizdrsnim tekstilom, ki v primeru trka poskrbi, da otrok ostane varno na svojem mestu. To je konec koncev tudi glavni namen otroških sedežev, ker v primeru prometne nesreče popravnega izpita ni.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Pri varnosti ni za varčevati

Baby Center nas je v sodelovanju z Zavodom Varna pot povabil na dogodek o pravilnem pripenjanju otrok v otroške avtosedeže. Na dogodku so poudarili, da ti niso namenjeni temu, da bi se z njihovo uporabo izognili morebitnim kaznim, pač pa služijo enemu in edinemu namenu – zagotavljanju varnosti naših najmlajših.

Beri dalje
Samo nebo je meja
PREMIERE
Samo nebo je meja
mednarodna premiera: cupra terramar
Iztok Krajnc
Obuditev legende
PREMIERE
Obuditev legende
Domača premiera: fiat 600
Iztok Krajnc
Ali bo petka povzročila elektrorevolucijo?
PREMIERE
Ali bo petka povzročila elektrorevolucijo?
mednarodna premiera: renault 5 E-tech electric
Iztok Krajnc
Nazaj med prve tri
PREMIERE
Nazaj med prve tri
Domača premiera: Nissan qashqai
Gašper Miš
V simbiozi z družinami
PREMIERE
V simbiozi z družinami
Domača premiera: renault symbioz
Iztok Krajnc
Velike toyote so med nami
PREMIERE
Velike toyote so med nami
Mednarodna premiera: toyota professional
Iztok Krajnc
Kitajska ofenziva
PREMIERE
Kitajska ofenziva
Domača premiera: MG3 in MG HS
Iztok Krajnc
Po prenovi tudi v nabriti različici N
PREMIERE
Po prenovi tudi v nabriti različici N
Domača premiera: Hyundai ioniq 5
Gašper Miš
Aduti v senci
PREMIERE
Aduti v senci
Domača premiera: Mitsubishi ASX
Iztok Krajnc
Prvi v roke ljubljanskim zmajem
PREMIERE
Prvi v roke ljubljanskim zmajem
Domača premiera: Renault captur
Gašper Miš