Kljub temu da Slovenija v primerjavi z drugimi evropskimi državami v obdobju zadnjih šestih let beleži velik napredek pri zmanjšanju števila smrtnih primerov otrok, udeleženih v prometnih nesrečah, je žrtev preveč. Od leta 2018 je bilo pri nas zabeleženih pet takšnih primerov, ob tem pa je prišlo še do 28 hujših telesnih poškodb. Lažje poškodovanih je v povprečju več kot 180 otrok letno. Za doseg Vizije NIČ, ki stremi k temu, da bo do leta 2030 najhujše posledice zmanjšala za polovico, do 2050 pa v celoti, nas čaka še dolga pot.
slika
Da bi cilj dosegli kar se da hitro, lahko največ naredimo sami, tudi v primeru, ko govorimo o varnosti najmlajših. Praviloma naj bi se vse začelo z izbiro dobrega otroškega sedeža. Četudi so rabljeni cenejši, nakup le-teh odsvetujejo, ker njihove zgodovine običajno ne poznamo. Povsem možno je, da ima sedež, ki na pogled ne deluje poškodovano, za seboj prometno nesrečo, njegova nadaljnja uporaba pa zato ni več 100-odstotna. Ob tem moramo kot družba vztrajati še pri pravilni in obenem dosledni uporabi otroških avtosedežev, ne glede na to, kako dolga oziroma kratka je pot, na katero se podajamo.
slika
Vse to so nam predstavili na primeru otroških avtosedežev avstrijske blagovne znamke Swandoo, ki se s tremi modeli (Albert, Marie in Charlie) predstavlja na slovenskem trgu. Predstavniki Baby Centra pravijo, da so izdelani za starše s strani staršev. Z drugimi besedami, v Swandoojevi razvojni ekipi so večinoma zaposleni mladi inženirji in oblikovalci, ki so obenem tudi starši, zato točno vedo, kaj zares šteje. Menijo, da je njihova največja prednost, da so avtosedeži enostavni za uporabo, kar je v poplavi informacij v času, ko nekdo postane starš, lahko še kako pomemben podatek. Ker so uporabljeni le kakovostni materiali – osnova avtosedežev je iz ekspandiranega polipropilena (EPP), so ti bolj robustni in obenem bolj vzdržljivi. Kot zanimivost: gre za enak material, ki se uporablja pri proizvodnji kolesarskih čelad. Ker se lažje reciklira, so sedeži tudi bolj ekološki, zato v bistvu ne preseneča, da se znamka pozicionira nekoliko višje.
slika
Po drugi strani kupcem omogoča brezplačno včlanitev v program doživljenjske garancije in zamenjave izdelka v primeru prometne nesreče. Ker se pogosto zgodi, da starši otroški sedež kupujejo le na podlagi tega, kako dobro izgleda, velik poudarek namenjajo obliki, zato so sedeži na oko privlačni. Oblikovani so na Dunaju in se lahko pohvalijo vsaj z eno odmevno nagrado - model Albert z nagradama Red Dot Design Award 2017 in German Design Award 2019, Marie z iF Design Award 2020, nagrado Red Dot Design pa je lani prejel tudi model Charlie. Ob tem, da so videti privlačno in obenem enostavni za uporabo, so tudi varni, kar potrjujejo dobre ocene na ADACovih testiranjih.
slika
Vsi modeli so poimenovani po znanih osebah. Če začnem z lupinico za najmlajše, je najbrž hitro jasno, po kom: Albert je ime dobil po znanstveniku in Nobelovem nagrajencu Einsteinu. Pri znamki Swandoo menijo, da ima vsak otrok potencial, da nekoč spremeni svet, zato tudi takšno poimenovanje. Znanstvenica in obenem prva oseba, ki je kdajkoli prejela dve Nobelovi nagradi, Marie Curie, je ime posodila modelu, namenjenemu otrokom do četrtega leta starosti, Charles Robert Darwin, angleški naravoslovec, pa je bil navdih za sedež Charlie. Ker gre za otroški sedež, ki ga bodo otroci uporabljali najdlje, je ime še bolj smiselno, če ga je posodil oče teorije evolucije.
slika
V primeru modela Albert (269,99 EUR) gre za otroški sedež oziroma lupinico, ki je namenjena otrokom velikosti od 40 do 85 centimetrov ter masi do 13 kilogramov. Ta bo primerna od njihovega rojstva do 18. meseca starosti. Za večjo varnost in udobje je sedež opremljen z individualnimi pasovi, seveda pa tudi z bočno zaščito, vložkom za novorojenčka, nastavljivim vzglavnikom ter zaščito proti soncu. Namešča se lahko tako z uporabo varnostnega pasu kot isofix sidrišč, zato bo še kako prav prišel indikator pravilnega pripetja (obarvan z rdečo ali zeleno pokaže, če je sedež pravilno pritrjen v sidrišče).
slika
Model Marie (579,99 EUR) je namenjen nekoliko večjim, visokim od 40 do 105 centimetrov in z maso do 18 kilogramov. V poštev bo prišel od otrokovega rojstva do njegovega četrtega leta starosti. Gre za sedež z orbitalno rotacijo, kar pomeni, da se lahko ta enostavno obrača v želen položaj. Zanimiv se zdi tudi indikator smeri vožnje, ki staršem pove, če so sedež namestili pravilno – pravilna smer vožnje je odvisna od velikosti in mase otroka. Predstavniki Baby Centra poudarjajo, da se še prepogosto zgodi, da starši kupijo dober otroški sedež, ne znajo pa ga pravilno uporabljati, zato je takšna funkcija lahko še kako dobrodošla, predvsem pa za varnost nujna. Ko smo ravno pri varnosti, model Marie je opremljen še z nekaterimi intuitivnimi funkcijami, kot na primer oznako Harness+, ki pomaga pri pravilnem zapenjanju in zategovanju pettočkovnega varnostnega pasu.
slika
Za konec je tu še model Charlie (269,99 EUR). Ta je namenjen otrokom velikosti od 100 do 150 centimetrov oziroma od 3. do 12. leta starosti. Pravijo, da gre za evolucijski sedež, ki bo z otrokom rasel tako v višino kot širino. Za lažje nameščanje je opremljen z zelenimi indikatorji, obenem pa tudi protizdrsnim tekstilom, ki v primeru trka poskrbi, da otrok ostane varno na svojem mestu. To je konec koncev tudi glavni namen otroških sedežev, ker v primeru prometne nesreče popravnega izpita ni.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Pri varnosti ni za varčevati

Baby Center nas je v sodelovanju z Zavodom Varna pot povabil na dogodek o pravilnem pripenjanju otrok v otroške avtosedeže. Na dogodku so poudarili, da ti niso namenjeni temu, da bi se z njihovo uporabo izognili morebitnim kaznim, pač pa služijo enemu in edinemu namenu – zagotavljanju varnosti naših najmlajših.

Beri dalje
S škornji v Škotskem višavju
PREMIERE
S škornji v Škotskem višavju
mednarodna premiera: toyota land cruiser
Iztok Krajnc
Tiger in legvan že tretjič
PREMIERE
Tiger in legvan že tretjič
Domača premiera: Volkswagen tiguan
Iztok Krajnc
Poplesavanje v vetriču
PREMIERE
Poplesavanje v vetriču
Mednarodna premiera: Suzuki swift
Iztok Krajnc
Žarek z daljnega vzhoda
PREMIERE
Žarek z daljnega vzhoda
Domača premiera: Geely coolray
Iztok Krajnc
ZRe V prihodnost
PREMIERE
ZRe V prihodnost
Domača premiera: Honda ZR-V
Iztok Krajnc
Razcvet med kombiji
PREMIERE
Razcvet med kombiji
Domača premiera: Ford tourneo custom
Iztok Krajnc
Tako podobna in tako različna
PREMIERE
Tako podobna in tako različna
Domača premiera: BMW X2 in mini countryman
Iztok Krajnc
Osvežitev manjših modelov
PREMIERE
Osvežitev manjših modelov
Škoda scala in kamiq
Iztok Krajnc
C-HR, ki ima rad tudi elektriko
PREMIERE
C-HR, ki ima rad tudi elektriko
Mednarodna premiera: Toyota C-HR plug in hybrid
Iztok Krajnc
Brad Pitt avtomobilskega sveta
PREMIERE
Brad Pitt avtomobilskega sveta
Domača premiera: Volkswagen passat
Iztok Krajnc