Ja, razred, ki je takrat predstavljal približno 14-odstotni tržni delež, je danes še bolj priljubljen, saj pri nas beleži že dobrih 22 odstotkov celotne prodaje novih osebnih vozil. Ni najbolj priljubljen, tisto je manjši B-SUV, vseeno pa je na drugem mestu po prodaji in logično je, da v njem nastopa ogromno tekmecev. Peugeot še naprej z modelom 3008, ki vstopa v tretjo generacijo. Ta je zaradi nove platforme, ki prvič gosti tudi povsem električno različico e-3008, postala še večja. S 4,54 metra dolžine je (v primerjavi s prejšnjo) daljša za 9,5 centimetra (za 6,4 centimetra daljša je tudi medosna razdalja), avtomobil pa je ob tem še 5,4 centimetra širši in 2 centimetra višji. Za nameček je oblikovan bolj dinamično kot prej, bi rekel, da je novi 3008 še najbolj podoben hišnemu modelu 408. To pomeni, da ima spredaj veliko motorno masko z novim logotipom, oznako modela tik nad njim, da že v osnovi sveti v led tehnologiji (za doplačilo so na voljo tudi matrični led žarometi) in da imata tako sprednji kot zadnji svetlobni podpis obliko levjih krempljev. Tudi močno bočno linijo ima, poudarjene obrobe blatnikov, velika platišča (ta merijo 19 ali 20 palcev) ter visok zadek z nizko streho in kratkim previsom.
slika
Tudi notranje okolje je povsem novo, še bolj digitalizirano, bolj razgibano in obdano s še bolj kakovostnimi materiali. Všeč mi je, ker je (podobno kot pri prej omenjenem modelu 408 in praktično vseh novih peugeotih) armaturna plošča razdeljena v več nivojev, zato je vedno prisoten prijeten občutek utesnjenosti (čeprav je prostora v resnici več kot dovolj), predvsem pa je na voljo veliko odlagalnih mest, kar bi za modele te znamke pred leti težko rekli. Glavno novost predstavlja koncept Peugeot panoramic i-Cockpit, ki novincu prinaša le en ogromen zaslon, postavljen v višini oči. Ker združuje tako digitalne merilnike kot osrednji zaslon, meri kar 21 palcev, je pa res, da takšnega v osnovi dobite le pri najbogatejšem paketu opreme. Pri osnovnem zanj zahtevajo 800 evrov doplačila (zraven dobite še brezžično polnjenje mobilnih naprav in navigacijo), v nasprotnem primeru pa bosta zaslona dva, vsak s po 10 palcev, med njima pa pas črnine. Ker zaslon (ki je ukrivljen proti vozniku) ni postavljen direktno na vrh armaturne plošče, deluje, kot da nad njo lebdi, kar še dodatno poudari fina ambientalna osvetlitev, ki se nahaja za zaslonom.
slika
Novi 3008 ima še naprej majhen volanski obroč, ki je tako na zgornji kot spodnji strani prisekan. Ker je zračna blazina manjša kot prej, je premer volana še manjši, zato naj bi v teoriji večina voznikov na zaslon bolje videla. Sam nanj še vedno ne vidim najbolje, medtem ko Matej pravi, da vidi odlično. Očitno stvar okusa in postavitve sedeža. Če se odločite za opcijo mistral exécutiv, je ta odet še v fino napa usnje. V tem primeru ni le ogrevan, pač pa tudi prezračevan, z masažo, s prilagodljivo bočno oporo in povrhu vsega opremljen še z električnim pomikom in pomnilno funkcijo. Zanimiva se zdi še ročica robotiziranega menjalnika e-toggle, postavljena ob tipko za zagon motorja, ter manjši zaslon i-toggle, kjer si lahko nastavite do 10 bližnjic. Posledično je precej dobra tudi ergonomija, čeprav fizičnih stikal ni veliko. Je pa novi 3008 prostoren, celo v drugi vrsti se sedi super in prtljažni prostor je s 520 litri enako velik kot prej. S podiranjem klopi (ta je po novem deljiva v razmerju 40:20:40 in ne več 60:40) ga je moč povečati na do 1480 litrov, komur tudi to ne bo dovolj, pa lahko počaka do jeseni, ko bo ponudbo obogatil še bolj prostoren 5008. Ne le, da bo imel večji prtljažnik, že v osnovi bo na voljo s sedmimi sedeži, v podkožju pa bo šlo za enak avtomobil, ki bo prav tako stal na povsem novi platformi skupine Stellantis.
slika
STLA M je njena oznaka, peugeot 3008, ki kot prvi stoji na njej, pa je sprva na voljo v dveh različicah: kot blagi hibrid in povsem električni model. V prvem primeru govorimo o že znanem 1,2-litrskem turbobencinskem trivaljnem motorju puretech, ki v osnovi razvije okroglih 100 kilovatov moči (136 KM) ter 230 Nm navora, medtem ko elektromotor pomaga z dodatnimi 21 kilovati (29 KM) ter 55 Nm navora. Ker je kapaciteta 48-voltne litij-ionske baterije majhna, na elektriko prav daleč ne bo šlo, nekaj sto metrov pa vseeno, predvsem v mestih, ko so hitrosti manjše. Pri Peugeotu pravijo, da ima motor v primerjavi s prejšnjim 1,2-litrskim puretech 130 približno 40 odstotkov delov novih, nov je tudi menjalnik, ki je v tem primeru šeststopenjski robotiziran e-DCT.
slika
Ročnega ni več v ponudbi, je pa prvič na voljo povsem električna različica e-3008. Ta temelji na 400-voltnem omrežju, sprva pa je na voljo le z manjšo litij-ionsko baterijo NMC (nikelj-kobalt-mangan). Neto kapaciteta znaša 73 kWh, kar pomeni, da tako majhna vseeno ni, je pa res, da bo ponudbo že prihodnje leto obogatila različica z daljšim dosegom in kar 98 kWh. Po podatkih WLTP bo z njo moč prevoziti do kar 660 kilometrov, torej v praksi kakšnih 500 skoraj ne bi smelo biti težav. Pri različici z manjšo baterijo podatek znaša 525 kilometrov, v praksi torej nekje 350 do 400 kilometrov, kar bi moralo zadoščati za večino kupcev. Tudi moč električnih različic ni vprašljiva, ker novi e-3008 že ob lansiranju razvije 157 kilovatov moči (213 KM) ter 343 Nm navora, medtem ko bo različica z večjo baterijo razvila še dodatnih 13 kilovatov moči oziroma 17 'konjičkov'. Istočasno z večjo baterijo bo ponudbo obogatila še različica z dvema elektromotorjema, ki bo z 240 kilovati (320 KM) ter kar 509 Nm navora najmočnejša v ponudbi. Tudi s to bo po podatkih WLTP moč prevoziti do 525 kilometrov, ker bo baterija 73 kWh. Dva elektromotorja pomenita, da bo lahko 3008 tudi štirikolesno gnan (sicer se navor pri osnovnem prenaša na sprednji kolesi). V paketu z ogrevanim vetrobranskim steklom in pregradno mrežo med potniškim in tovornim delom si lahko za dodatnih 500 evrov omislite še sistem grip control, kjer govorimo o elektronski pomoči na slabših in spolzkih podlagah.
slika
Za marsikoga šok, za druge pričakovana odločitev pa je, da se turbodizelski motor z novo generacijo poslavlja (v razredu po njem poseže le še 18 odstotkov kupcev, medtem ko po bencinskem več kot 40, po blagohibridnem (bodisi bencinskem ali dizelskem) pa 22 odstotkov). Manko bodo na način nadomestili s priključnim hibridom, ki smo ga pri 3008 že poznali. Da bo ta pri kupcih zelo zanimiv, sicer ni pričakovati, ker delež prodaje priključnih hibridov v razredu znaša le 2,2 odstotka. Tudi v novi generaciji bo šlo za kombinacijo znanega 1,6-litrskega turbobencinskega štirivaljnika in elektromotorja na sprednji osi. Po besedah predstavnikov znamke motor ni star, pač pa konkretno posodobljen, vključno z menjalnikom, ki ne bo več osemstopenjski samodejni, pač pa nov sedemstopenjski e-DCT. Oznaka 195 namiguje, da bo sistemske moči za 195 'konjičkov' oziroma 143 kilovatov, kjer jih bo termični motor razvil 110 (150 KM), električni pa 92 (125 KM). Ker bo litij-ionska baterija z neto kapaciteto 21 kWh večja kot prej, bo lahko priključni hibrid zgolj na elektriko prevozil do 85 kilometrov (podatek WLTP). Ker opcije hitrega polnjenja ne bo dobil, se bo v osnovi polnil z le do 3,7 kW na izmeničnem toku (za doplačilo pa s 7,4 kW). Hitreje se bo polnil novi e-3008, in sicer z do 11 kW na izmeničnem in do 160 kW na enosmernem toku, je pa res, da na ultrahitri polnilnici nisem videl številke nad stotimi kilovati (četudi je polnilnica omogočala polnjenje z do 350 kW). Če bi šlo vse kot po maslu, bi mi polnjenje od 20 do 80 odstotkov vzelo le 30 minut, 10-minutno polnjenje pa naj bi zadostovalo za dodatnih 100 kilometrov vožnje. Pri Peugeotu so se ob tem pohvalili še z 8-letno garancijo na baterijski sklop (ali 160.000 prevoženih kilometrov) ter 10,6-metrskim obračalnim krogom, ki naj bi bil med boljšimi v razredu.
slika
Če bo motorna ponudba prihodnje leto že precej pestra, pa je ponudba paketov opreme sila preprosta. Razlog je v tem, da so se Francozi odločili, da ponudbo prevetrijo in namesto štirih ponudijo le še dva paketa opreme. To sta paketa allure in GT, ki sta že v osnovi zelo dobro opremljena. Težke naloge ne boste imeli niti pri izbiri barve karoserije, ker je 3008 na voljo le še v šestih precej monotonih barvnih odtenkih. Nič več rjave, rdeče, lepe temno modre (in po prenovi druge generacije svetlejše modre), pač pa le še črna, bela, dve sivi in dve modri. Ki to nista, ker je, če vprašate mene, ena sivo-modra, druga pa zeleno-modra. Slednja se mi zdi še najbolj posrečena in na srečo je prav ta tista, za katero Peugeot ne zahteva 630 evrov doplačila. Ko smo ravno pri cenah, najmanj 33.650 evrov pripravite za nakup najcenejše blagohibridne različice oziroma najmanj 45.200 evrov za nakup električne z manjšo baterijo. Cena tiste z večjo za zdaj še ni znana, kot še ni znana cena priključnohibridne, četudi zastopnik znamke pravi, da bo ta od blagohibridne dražja za približno 10 tisočakov. Doplačilo za paket GT znaša 3.200 (1.2 puretech MHEV 136 e-DCT) oziroma 3.600 evrov (e-3008 73 kWh 210), na navedene cene pa lahko pričakujete le 1500 evrov popusta v primeru nakupa preko Peugeot financiranja in 4500 evrov subvencije, če se boste odločili za električno različico.
slika
Čeprav je osnovna cena precej višja od osnovne ob lansiranju druge generacije (ko je bilo treba za najcenejši 3008 odšteti le dobrih 20 tisočakov) pri Peugeotu pravijo, da je ob upoštevanju bogatejše serijske opreme novi 3008 celo cenejši od starega. So nam pokazali na primeru primerljivo opremljenih različic 1.2 puretech MHEV 136 e-DCT allure pack in 1.2 puretech MHEV 136 e-DCT allure. V prvem primeru, ko govorimo še o drugi generaciji modela, je osnovna cena znašala 34.840 evrov, novi 3008 pa stane 33.650 evrov oziroma 1190 evrov manj. Očitno dovolj dobra ponudba, do bo do konca leta prepričala 300 slovenskih kupcev, prihodnje leto pa kar 700. Največ se jih bo pričakovano odločilo za blagohibridno različico 1.2 puretech MHEV 136 e-DCT z osnovnim paketom allure ali dražjim GT (tu bosta deleža prodaje precej podobna). Priključni hibrid bo na naših cestah še naprej prava redkost (sploh ob pričakovani ceni in dejstvu, da subvencije za nakup le-te že nekaj časa ni več), zato se zdi, da bo bolj priljubljen celo povsem električni e-3008. Letos naj bi jih prodali približno 10 odstotkov (v razredu povprečni delež prodaje znaša le šest odstotkov), prihodnje leto pa nekoliko več, torej nekje do 100 vozil na letni ravni.
slika
Cene:

peugeot 3008 1.2 puretech MHEV 136 e-DCT allure, 6-st. rob. (100 + 21 kW) – 33.650 EUR
peugeot 3008 1.2 puretech MHEV 136 e-DCT GT, 6-st. rob. (100 + 21 kW) – 36.850 EUR
peugeot e-3008 73 kWh 210 e-allure, 1-st. sam. (157 kW) – 45.200 EUR
peugeot e-3008 73 kWh 210 e-GT, 1-st. sam. (157 kW) – 48.800 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Dinamična oblika in elektrificirani pogoni

Pred dobrimi šestimi leti je na našem velikem primerjalnem testu PRIMA med že takrat priljubljenimi križanci razreda C-SUV zmagal peugeot 3008. Zagotovo je pomagalo, da je bil ravno svež, obenem oblikovno zanimiv, s kakovostnimi materiali in konec koncev tudi z dobro ceno. Pa danes?

Beri dalje
Kmalu spet najmanjši audi
PREMIERE
Kmalu spet najmanjši audi
mednarodna premiera: Audi A3
Iztok Krajnc
Uspešnica, preden jo sploh vidite
PREMIERE
Uspešnica, preden jo sploh vidite
domača premiera: Škoda kodiaq
Iztok Krajnc
Še več moči in dinamike
PREMIERE
Še več moči in dinamike
Mednarodna premiera: Cupri formentor in leon
Iztok Krajnc
Inženirji nimajo počitnic
PREMIERE
Inženirji nimajo počitnic
Mednarodna premiera: Nissan qashqai
Iztok Krajnc
Vse najboljše, golf!
PREMIERE
Vse najboljše, golf!
Domača premiera: Volkswagen golf
Gašper Miš
Zdaj še bolj sodoben avtomobil
PREMIERE
Zdaj še bolj sodoben avtomobil
Domača premiera: Škoda octavia
Iztok Krajnc
Zaprašil vam bo življenje
PREMIERE
Zaprašil vam bo življenje
Domača premiera: Dacia duster
Iztok Krajnc
Električni raziskovalec
PREMIERE
Električni raziskovalec
Domača premiera: Ford explorer
Iztok Krajnc
Električni karoq
PREMIERE
Električni karoq
Mednarodna premiera: Škoda elroq
Iztok Krajnc
Komaj iz plenic in že uspešnica
PREMIERE
Komaj iz plenic in že uspešnica
Mednarodna premiera: cupra formentor (in leon)
Iztok Krajnc