Volkswagen golf: V svetu avtomobilizma je le malo modelov, ki so na trgu prisotni že več kot pol stoletja. Nekaj mi jih sicer pade na misel, recimo chevrolet corvette, ford mustang, honda civic in toyota corolla. Še en je, v Evropi bolj priljubljen od vseh naštetih, ki je letos konec meseca marca praznoval abrahama.
Jasno, o golfu govorim. Gre za najuspešnejši Volkswagnov model, ki je legendarni hrošč po prodaji prehitel že leta 2002. Preko 21,5 milijona prodanih vozil je zabeležil do takrat, do danes pa je v osmih generacijah in v več kot 70 državah sveta prepričal že kar 37 milijonov kupcev. Ja, nora številka, o kateri lahko večina le sanja, pri golfu pa se zdi kar samoumevna. Ker vem, da vas zanima: najbolj priljubljena je bila prva generacija, ki so jo prodali v kar 6,9 milijona primerkih. Drži, da so jo izdelovali najdlje, če upoštevam posodobljeno različico citi golf, kar 35 let - vse od 1973 do 2009, ko je iz južnoafriške tovarne zapeljal zadnji. Po prodaji sta se mu precej približali še druga in sedma generacija. Obe sta našli 6,3 milijona kupcev, najslabše pa se je presenetljivo odrezala peta generacija. No, še vedno ne ravno slabo, ker so v petih letih vseeno prodali 3,4 milijona vozil, bo imela pa aktualna, osma generacija, kar težko delo, da ne bo pristala na tem nehvaležnem zadnjem mestu.
Ob lansiranju leta 2019 je bila deležna težav z dobavo čipov, posledično z dobavo avtomobilov, težave so se pojavljale s SOS-funkcijo, pestile so jo še napake multimedijskega sistema. Potem je nastopila še pandemija, skratka nič ni šlo po načrtih, zato je od lansiranja prepričala 'le' malo več kot milijon kupcev. Ker so za piko na i le-ti v zadnjih letih svoj pogled usmerili proti križancem, tudi napovedi niso najboljše. Malo za občutek: če je leta 2018 prodaja križancev z 11.073 prodanimi vozili pri nas letno že presegla prodajo kombilimuzin (teh so prodali 8960), so bile številke lani že precej drugačne. Le še 3482 so jih prodali v polnem letu, medtem ko so kupci v istem obdobju naročili kar 11.789 križancev. To v odstotkih pomeni, da je delež prodaje s slabih 45 proti 55 odstotkom v letu 2018 padel na le še 23 proti 77 odstotkom. Da o letu 2013, ko je bilo prodanih kar 9715 kombilimuzin in le 3954 križancev, sploh ne govorim.
Ne glede na to, ali bodo bolj priljubljeni tiguan, taigo, T-roc oziroma T-cross, je letos leto golfa. Tudi zato, ker mu ob jubileju namenjajo prenovo osme generacije. Ne le bolj priljubljeni in 4,28 metra dolgi kombilimuzini, pač pa tudi bolj prostornemu in skoraj 35 centimetrov daljšemu kombijevskemu golfu variant. To je verjetno prvič, da na trg prihajata istočasno, kljub prenovi pa oba ostajata prepoznavna golfa. Razlik ni veliko. Nov je sprednji odbijač MQB evo, kar pomeni, da je podoben tistima, ki jih imata nova passat in tiguan, s prenovo se je preselil tudi radarski tempomat. Če je bil prej skrit za logotipom, je zdaj pod registrsko tablico, razlog za to odločitev pa je v logotipu, ki je po novem lahko osvetljen. Nova sta tudi sprednja žarometa. Ta sta tanjša, že serijsko svetita s pomočjo led tehnologije, za doplačilo pa sta tudi tokrat na voljo matrična led žarometa IQ. light.
Nova je še grafika zadnjih luči. Te so pri najboljši različici temnejše, predvsem pa imajo bolj poudarjeno 3D-obliko, na voljo so tudi s tremi pozdravnimi in poslovilnimi animacijami. Novost obenem predstavlja zadnji difuzor, ki je temnejši, predvsem pa so se s prenovo poslovili od nakazanih izpušnih cevi, ki to seveda nista bili. Med skupaj 11 barvami karoserije so tri nove, novih je tudi osem oblik litih platišč. Ta so v osnovi 15-palčna jeklena (z izjemo osnovne različice golf pa najmanj 16-, če ne celo 17-palčna), za doplačilo so na voljo 18-, tudi 19-palčna, ko govorimo o različici GTI. Ko jo ravno omenjam, tudi ta je bila deležna prenove, z njo pa je bogatejša za nova, 19-palčna lita platišča queenstown. Ta me s petimi krogi bolj kot na platišča pete generacije spominjajo na platišča neke druge avtomobilske znamke.
Če je razlik zunaj še nekaj (čeprav morate biti že kar poznavalec, da boste opazili vse), je v notranjosti teh manj, je pa ena zelo opazna – nov osrednji zaslon. Če je prej meril največ 10 palcev, jih po prenovi kar 12,9. Za njim stoji nov multimedijski sistem četrte generacije (MIB4), kar pomeni novo, bolj enostavno in bolj prilagodljivo strukturo menijev, pomeni pa tudi, da je golf prvič na voljo z osebno pomočnico. IDA se imenuje in je kar 'brihtna', ker si pomaga s pomočjo integriranega sistema ChatGPT. Digitalni merilniki z 10,25 palca ostajajo enaki, novost pa je v tem, da se lahko navigacija pri vseh različicah istočasno prikazuje tako na osrednjem zaslonu kot digitalnih merilnikih. Veliko kupcev osme generacije so motili neosvetljeni drsniki za nastavljanje temperature in glasnosti multimedije, po prenovi pa teh težav ne bo več. S prenovo so se obenem poslovili še od neposrečenih haptičnih tipk na volanu. Ne bom rekel, da niso izgledale bolj moderno kot klasične, ki se s prenovo vračajo, ampak je bilo upravljanje z njimi precej tečno. Bi rekel, da rek ’včasih je potreben korak nazaj za dva naprej’ v tem primeru še kako velja. Notranjost prenovljenega golfa je ob tem bogatejša še za nekaj novih okrasnih elementov in nekaj novih oblazinjenj.
Pravijo, da golf ostaja le delno elektrificiran, saj ob klasičnih (bodisi bencinskih ali dizelskih) različicah še naprej ponuja samo blagohibridno različico z oznako eTSI ter priključnohibridni eHybrid in GTE. O slednjih kakšno besedo v nadaljevanju, ker bi začel s podatkom, da bo prenovljeni golf na voljo s šestimi motornimi različicami v skupaj desetih konfiguracijah moči. Podobno kot pred kratkim prenovljeni model audi A3 se tudi volkswagen golf poslavlja od litrskega trivaljnega turbobencinskega motorja, vstopno izbiro pa po novem predstavlja 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik. Ta je na voljo le v kombinaciji šeststopenjskega ročnega menjalnika, bodisi s 85 kilovati moči (115 KM) in 220 Nm navora ali pa 110 (150 KM) ter 250 Nm. Kdor želi, da bo menjalnik prestavljal sam, lahko naroči motor 1.5 eTSI, ki je tako kot 1.5 TSI na voljo z enako moči. Prav tako 85 ter 110 kilovatov moči razvijeta tudi dvolitrski turbodizelski štirivaljni različici TDI. V prvem primeru je ta spojena s šeststopenjskim ročnim, v drugem pa vedno sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom DSG (ta je na voljo s tehnologijo shift-by-wire), kjer sta obvolanski ročici postali del serijske opreme.
Za naročilo je na voljo tudi športni golf GTI, ki pod pokrovom še naprej skriva dvolitrski turbobencinski štirivaljnik. Ta je postal nekoliko močnejši, zato namesto 180 kilovatov moči (245 KM) razvije 15 kilovatov več (20 KM), torej 195 kilovatov (265 KM), medtem ko navor s 370 Nm ostaja enak. O različici GTI clubsport na predstavitvi sicer niso govorili, je bila pa ta predstavljena pred kratkim, tik pred 24-urno dirko Nürburgringa. V primerjavi z 'navadno' razvije 221 kilovatov moči (300 KM) ter 400 Nm navora, kar je enako, kot jih bo razvil prihajajoči golf R. To je ena izmed dveh različic, ki bosta za naročilo na voljo še letos. Obe sta bencinski, oba z dvema litroma delovne prostornine, obe s turbino in obe brez pomoči elektrike. Povezani bosta z robotiziranim menjalnikom DSG in imeli štirikolesni pogon 4MOTION. Prva različica, ki na trg prihaja v letu 2025, bo razvila okroglih 150 kilovatov (204 KM), druga, ki bo na voljo že v drugi polovici letošnjega leta, pa bo rezervirana za omenjeni golf R, ki bo še naprej na voljo tako v kombilimuzinski kot kombijevski različici.
Že prihodnji mesec boste lahko naročili priključnohibridni golf eHybrid. O priključnohibridnem golfu GTE z okroglimi 200 kilovati sistemske moči (272 KM), ki bo na voljo le v petvratni kombilimuzinski različici, za zdaj niso govorili (čeprav menim, da bo ta vseeno na voljo), so nam pa povedali, da bo tudi eHybrid na voljo z več moči in (bolj pomembno) bistveno daljšim dosegom. Ker ima nov motor, 1,5-litrski štirivaljni TSI, ki že v osnovi razvije 110 kilovatov moči (150 KM), ter 85-kilovatni elektromotor HEM80evo, je sistemske moči za okroglih 150 kilovatov (204 KM). Hibridni pogon, ki je opremljen z menjalnikom DQ400e evo in ima ob tem še predgretje baterije, bo lahko v kombinaciji z 19,7 kWh litij-ionsko baterijo ter 40-litrskim rezervoarjem za gorivo brez postankov prevozil celo do tisoč kilometrov, samo na elektriko do 143. Tako pravijo podatki tovarne, zastopnik znamke pa medtem navaja številki 900 in 100, skupaj torej okrogel tisočak. Ker vgrajeni polnilnik ni več 3,6- pač pa 11-kilovatni, se bo lahko na domači polnilnici golf eHybrid prazen napolnil v dveh urah in pol, prvič bo na voljo tudi hitro polnjenje DC. V tem primeru bo baterija od 10 do 80 odstotkov napolnjena v 25 minutah, ker se bo lahko v idealnih pogojih polnila celo s 50 kilovati.
Poleg znanih paketov opreme golf, life, style in R-line prenovljeni golf osme generacije na trg prihaja še s tremi posebnimi različicami 4ALL, 4JOY in 50 let. Ponudba golfa variant osnovno različico golf preskoči in se začne s paketom life, najbolj priljubljen pa bo še naprej golf z opremo style. Takšnega vidite na fotografijah, precej kupcev pa se bo še naprej odločilo za paket R-line, ki ima v primerjavi s paketom style še dodatno temnjena stekla, športno podvozje in progresivno krmiljenje. Različice 4ALL že poznate, saj so na voljo pri praktično vseh novih Volkswagnovih modelih. V primeru golfa temelji na paketu life, paket 4JOY pa na športnem R-line. V obeh primerih govorimo o bogatejši serijski opremi, medtem ko doplačilo znaša sprejemljivih 200 oziroma 300 evrov. Bolj zanimiva se mi zdi različica golf 50 let. Najmanj 29.555 evrov stane (1.5 eTSI DSG 50 let, 7-st. rob.), na voljo pa bo le pri petvratni kombilimuzinski različici do konca letošnjega leta. V tem primeru osnovo predstavlja priljubljen paket style, ki ga nadgradi z novimi in večjimi, 18-palčnimi litimi platišči leeds, črno stropno oblogo, dodatno zatemnjenimi stekli ter sistemom keyless access z alarmno napravo. Da boste vsi vedeli, da gre jubilejno različico, bo namignila številka 50, ki se nahaja tako na B-stebričku kot volanskem obroču, na golfov rojstni dan pa bo spomnila še okrasna letvica med vrati.
Za osnovni golf pripravite najmanj 24.342 evrov (1.5 TSI golf, 6-st. roč.), najdražji pa je s ceno 36.832 evrov kombijevski golf variant s turbodizelskim motorjem, robotiziranim menjalnikom DSG in paketom 4JOY. Kombilimuzinski je približno 550 evrov cenejši, pomembna pa je še cena legendarnega golfa GTI. Ta po prenovi stane najmanj 36.106 evrov (2.0 TSI DSG, 7-st. rob.), kar se ne zdi pretirano, sploh ob pogledu na cene tekmecev. Pri zastopniku znamke pravijo, da niso zadovoljni le nad cenovnim pozicioniranjem trenutno najmočnejše različice, pač pa celotne palete. Skupaj s 1500 evri popusta v primeru nakupa preko financiranja pričakujejo, da bodo do konca leta prodali približno tisoč prenovljenih golfov. Kakšnih 600 naj bi bilo kombilimuzinskih, med 350 in 400 pa bolj prostornih golfov variant. To so v času, ko vsi norijo za križanci, kar lepe številke, je pa res, da daleč od rekordnih, ko so pri nas prodali celo do 2800 golfov letno. Šlo je za golf šeste generacije, ki je skupaj s preostalimi sedmimi na slovenskih cestah prisoten v približno 65.000 primerkih. Če se to ne sliši veliko, povem drugače - vsak dvajseti avtomobil na naših cestah je volkswagen golf, zato ni zastonj najbolj priljubljen Volkswagnov model in tretji na večni lestvici.
Cene:
Vse najboljše, golf!
Beri dalje