Najmanjši Volkswagnov križanec je na ceste zapeljal leta 2019. Danes, po skoraj petih letih prisotnosti, na trgu doživlja prvo prenovo, ki ohranja kompaktno in oglato obliko, povezane luči zadaj, po novem pa tudi vedno serijska led žarometa spredaj. Nič več halogenk, T-cross zdaj sveti v led tehnologiji, v primeru doplačila (pri paketih life, 4ALL in R-line znaša dobrih 1200 evrov, pri paketu style pa gre za del serijske opreme) pa prvič tudi s pomočjo matričnih led žarometov IQ.light. Ta s skupaj 16 moduli dolgega svetlobnega snopa skrbita za dobro vidljivost, led dnevne luči (ki so v tem primeru ločene od žarometov) in svetlobni trak pa za vpadljivo podobo vozila. Vpadljive so tudi luči zadaj, ki imajo po prenovi drugačno grafiko, bolj poudarjen 3D-svetlobni učinek, obenem pa tudi pozdravno in poslovilno animacijo ter dinamične smernike. Nova sta še oba odbijača z zaščito podvozja v srebrni barvi, na boku tri nove oblike litih platišč, ki sicer merijo od 16 do 18 palcev, na zunanjih ogledalih pa najdemo še svetlobno projekcijo, da boste lastniki lažje našli pot v notranjost.
slika
Tam večjih sprememb ni. Še največja in obenem najbolj potrebna je zagotovo ta, da je veliko trde plastike zamenjala mehkejša, prijetnejša na pogled in otip. Volanski obroč na srečo ostaja takšen kot prej, torej s pravimi gumbi in ne na dotik občutljivimi površinami, je pa res, da je enota klimatske naprave prav takšna. Če vprašate mene, mi je bila bistveno bolj všeč tista, ki jo je imel T-cross ob lansiranju, ker je bila ergonomija boljša, četudi je ta na pogled bolj moderna. Prenova zajema še nove trajnostne sedežne prevleke pri paketih life in style ter osvetljene vratne kljuke pri style in R-line. Osnovni merilniki ostajajo analogni, za doplačilo dobrih 300 evrov pa pri paketih life in 4ALL dobite 8-palčne digitalne. Ti so pri style in R-line del serijske opreme. Vedno serijski je enako 8-palčni osrednji zaslon, ki je na voljo v štirih različicah, že pri osnovni pa omogoča povezavi Android Auto in Apple CarPlay. Novost predstavlja večji 9,2-palčni zaslon, za katerega s sistemom Discovery Pro zahtevajo že dobrih 1700 evrov doplačila.
slika
Nekaj novosti je moč najti tudi pod motornim pokrovom. Največja je ta, da v ponudbi ni več 1,6-litrskega štirivaljnega turbodizelskega motorja TDI s 70 kilovati moči (95 KM). Ker je bilo po njem le malo povpraševanja, je bil na voljo le prvi dve leti prodaje, zdaj pa sta na voljo le še dva turbobencinska. Prvi s tremi valji in le litrom delovne prostornine ter močnejši s štirimi in poldrugim litrom. Bolj priljubljen bo prvi, ki je na voljo v dveh konfiguracijah moči – šibkejši s 70 kilovati (95 KM) ter 175 Nm navora ter močnejši s 85 kilovati moči (115 KM) ter okroglimi 200 Nm navora. V tem primeru govorimo o najbolj priljubljeni različici, ki je obenem postala še nekoliko močnejša. V bistvu enako močna, kot je bila ob lansiranju, vmes pa je razvila 4 kilovate manj (5 KM).
slika
Moč 1,5-litrskega štirivaljnega motorja TSI ostaja enaka, kar pomeni, da še naprej razvije 110 kilovatov (150 KM) ter 250 Nm navora. Menjalnik je v tem primeru vedno sedemstopenjski robotizirani DSG, pri močnejši litrski različici pa je ta na voljo za doplačilo. Dobrih 1500 evrov zahtevajo zanj, v nasprotnem primeru boste dobili šeststopenjski, pri vstopni različici pa petstopenjski ročni menjalnik. Pogon je vedno na sprednji kolesi, zato naj vas oznaka 4ALL (ki označuje paket opreme in ne štirikolesni pogon) ne zavede! In še ena stvar, zanimiva predvsem za lastnike električnih koles - T-cross ima po novem povečano oporno obremenitev vlečne kljuke, ki zdaj namesto 55 znaša 75 kilogramov.
slika
Za več raznolikosti bo s prenovo skrbelo osem barv karoserije, med katerimi so tri nove: modra, rdeča in rumena. Tu so še trije znani paketi opreme life, style in R-line ter prej omenjena serija 4ALL, ki za razumno doplačilo prinaša tisto, kar kupci običajno iščete. Temelji na opremi life, ki ji dodaja še 17-palčna lita platišča, kovinsko barvo, kamero za vzvratno vožnjo, senzor za dež, sistem za dostop brez ključa, samozatemnitveno sredinsko vzvratno ogledalo ter dodatno zatemnjena zadnja stekla. Za vse to zahtevajo le 200 evrov doplačila, zato se zdi, da bo takšna različica pri nas zelo priljubljena. O ceni 15.990 evrov, kolikor je križanec stal ob lansiranju, lahko le sanjamo, danes stane najmanj 22.027 evrov (T-cross 1.0 TSI life, 5-st. roč.).
slika
Zastopnik znamke pravi, da četudi pogled na cenik tik pred in po prenovi namiguje, da se je T-cross podražil za od približno 700 do 1800 evrov, lahko prej kot o podražitvi govorimo o pocenitvi. Bistveno več je serijske opreme, kar so nam prikazali na primeru priljubljene 81-kilovatne različice 1.0 TSI life s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Ta bi bila z dodatki, ki so danes že všteti v ceno, celo dobrih 100 evrov dražja od močnejše s 85-kilovati. Pri bogatejšem paketu style je razlike še več, dobrih 800 evrov pravijo, ob tem pa dodajajo, da na navedene cene ponujajo še 1000 evrov popusta ter dodatnih 500 evrov v primeru financiranja. Ponudba bo očitno dovolj zanimiva, da letos načrtujejo prodati dobrih 1200 prenovljenih T-crossov, kar se na pretekle prodajne rezultate zdi dosegljiv rezultat. Največ so jih prodali leta 2021, ko jih je na naše ceste zapeljalo skoraj 1900, najmanj pa lani, ko so jih prodali 800. Ja, očitno ste vsi čakali na prenovljenega …
slika
Cene:

volkswagen T-cross 1.0 TSI life, 5-st. roč. (70 kW) – 22.027 EUR
volkswagen T-cross 1.0 TSI 4ALL, 5-st. roč. (70 kW) – 22.227 EUR
volkswagen T-cross 1.0 TSI life, 6-st. roč. (85 kW) – 22.810 EUR
volkswagen T-cross 1.0 TSI 4ALL, 6-st. roč. (85 kW) – 23.008 EUR
volkswagen T-cross 1.0 TSI style, 6-st. roč. (85 kW) – 26.004 EUR
volkswagen T-cross 1.0 TSI R-line, 6-st. roč. (85 kW) – 26.472 EUR
volkswagen T-cross 1.0 TSI DSG life, 7-st. rob. (85 kW) – 24.369 EUR
volkswagen T-cross 1.0 TSI DSG 4ALL, 7-st. rob. (85 kW) – 24.567 EUR
volkswagen T-cross 1.0 TSI DSG style, 7-st. rob. (85 kW) – 27.580 EUR
volkswagen T-cross 1.0 TSI DSG R-line, 7-st. rob. (85 kW) – 28.049 EUR
volkswagen T-cross 1.5 TSI DSG style, 7-st. rob. (110 kW) – 28.878 EUR
volkswagen T-cross 1.5 TSI DSG R-line, 7-st. rob. (110 kW) – 29.347 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

T-cross za vse

T-cross, na nekaterih trgih poznan pod imenoma tacqua in taigun, velja za enega najbolj priljubljenih Volkswagnovih modelov v ponudbi. V petih letih jih je na ceste zapeljalo kar 1,2 milijona, pri nas pa približno 1200 letno. Tako bo tudi po prenovi.

Beri dalje
S škornji v Škotskem višavju
PREMIERE
S škornji v Škotskem višavju
mednarodna premiera: toyota land cruiser
Iztok Krajnc
Tiger in legvan že tretjič
PREMIERE
Tiger in legvan že tretjič
Domača premiera: Volkswagen tiguan
Iztok Krajnc
Poplesavanje v vetriču
PREMIERE
Poplesavanje v vetriču
Mednarodna premiera: Suzuki swift
Iztok Krajnc
Žarek z daljnega vzhoda
PREMIERE
Žarek z daljnega vzhoda
Domača premiera: Geely coolray
Iztok Krajnc
ZRe V prihodnost
PREMIERE
ZRe V prihodnost
Domača premiera: Honda ZR-V
Iztok Krajnc
Razcvet med kombiji
PREMIERE
Razcvet med kombiji
Domača premiera: Ford tourneo custom
Iztok Krajnc
Tako podobna in tako različna
PREMIERE
Tako podobna in tako različna
Domača premiera: BMW X2 in mini countryman
Iztok Krajnc
Osvežitev manjših modelov
PREMIERE
Osvežitev manjših modelov
Škoda scala in kamiq
Iztok Krajnc
C-HR, ki ima rad tudi elektriko
PREMIERE
C-HR, ki ima rad tudi elektriko
Mednarodna premiera: Toyota C-HR plug in hybrid
Iztok Krajnc
Brad Pitt avtomobilskega sveta
PREMIERE
Brad Pitt avtomobilskega sveta
Domača premiera: Volkswagen passat
Iztok Krajnc