Niti ne tako dolgo nazaj so se pri BMWju odločili, da bodo zaradi številnih novosti tradicionalne modele še naprej poimenovali z lihimi številkami, sode pa namenili bolj športnim modelom. Pa je res tako?
Na kratko: ja in ne! Če začnem z BMW serije 6, se teorija že podre. Drži, da so bile prve tri generacije dejansko bolj športne ob običajne petice, na kateri so temeljile, četrta pa ni več. Po eni strani logično, ker je prejšnja šestica postala osmica, petica gran tourismo pa je z novo generacijo zamenjala številko pred imenom. Ker je vsebina ob tem ostala bolj ali manj enaka, se je filozofija poimenovanja podrla, a ne prvič, ker je za to že pred leti poskrbela serija 2. Ja, BMW 2 coupé je že športen, v bistvu si upam trditi, da trenutno celo najbolj športen model bavarske znamke, različici 2 active tourer in 2 grand tourer pa nikoli nista bili.
Na srečo je bil manjši med njima vseeno dovolj priljubljen, da je dočakal drugo generacijo. Kar vidite na fotografijah, je novi BMW 2 active tourer. V primerjavi s prejšnjim je 32 milimetrov daljši, 24 milimetrov širši in 21 milimetrov višji. Medosna razdalja ostaja enaka, osnovna oblika pa podobna, pa čeprav pri BMWju pravijo, da so zdaj še bolj poudarili njegov športen značaj. Pravijo tudi, da se lahko novinec pohvali z določenimi lastnostmi, ki jih običajno pripisujemo križancem, čeprav nimam pojma, o čem govorijo, je pa verjetno res, da bodo te besede pomagale prodati kakšen avtomobil več. Nov oblikovni jezik prinaša bolj čiste in tekoče linije (ki novemu active tourerju med drugim prinašajo odličen količnik zračnega upora Cd 0,26), obenem pa tudi ogromni ledvički, že serijska led svetila in vratne kljuke, ki so skrite v karoserijo. Čeprav so lepe na pogled, me ne prepričajo, ker so nerodne za uporabo in kaj hitro se zgodi, da uidejo iz rok. Največja 19-palčna lita platišča so mi bolj všeč.
V notranjosti je novi BMW 2 active tourer precej podoben električnemu križancu iX oziroma še bolj povsem novi generaciji modela X1. To pomeni, da je armaturna plošča oblikovana po najnovejših oblikovnih smernicah in lahko pred voznikom najdemo tako projekcijski prikazovalnik kot dva velika zaslona. Ta sta rahlo ukrivljena in povezana v celoto. Na levi strani so vedno serijski digitalni merilniki, ki po diagonali merijo 10,25 palca, na desni pa večji 10,7-palčni zaslon multimedije. Podobno kot pri modelu X1, ki je sicer kakšnega pol leta mlajši, tako multimedijo kot prezračevanje nastavljate le preko na dotik občutljivega zaslona, ne pa tudi fizičnih stikal in vrtljivega izbirnika iDrive, ki se je z drugo generacijo poslovil. Fini materiali ostajajo, odlagališč je še naprej ogromno, tudi potnikom ne bo hudega. Te bosta lahko za doplačilo spredaj razvajala športna sedeža, zadaj pa kar 13-centimetrski vzdolžni pomik klopi, za katero se skriva 470-litrski prtljažnik. Ta je bolj prostoren od tistega v prvi generaciji, pa čeprav je razlike le skromna dva litra.
V spletnem konfiguratorju so kupcem na voljo štiri motorne različice. Najšibkejša in obenem najcenejša je različica 218i active tourer, ki jo, podobno kot močnejšo z oznako 220i active tourer, poganja 1,5-litrski trivaljni turbobencinski motor. Ta v prvem primeru razvije okroglih 100 kilovatov moči (136 KM) ter 230 Nm navora, v drugem pa 115 (156 KM) ter 240 Nm. Pri močnejšem to nista končni številki, ker je različica blagohibridna, to pa pomeni, da je sistemske moči 125 kilovatov (170 KM), navora pa 280 Nm. Tudi pri močnejšem 223i active tourer pomaga 48-voltna tehnologija, kar pomeni, da je sistemske moči 160 kilovatov (218 KM), navora pa 360 Nm, čeprav jih 2,0-litrski štirivaljni turbobencinski motor razvije 150 (204 KM), ob tem pa razpolaga še z do 320 Nm navora. Posledično govorimo o precej hitri različici, ki do stotice pospeši v točno sedmih sekundah, njena končna hitrost pa znaša več kot 240 kilometrov na uro. Komur bo 220 kilometrov na uro in 8,8-sekundni pospešek do stotice dovolj, lahko poseže po 2,0-litrski turbodizelski. Tudi ta je štirivaljna, je pa res, da ni blagohibridna, zato je moči toliko, kot jo razvije motor sam: 110 kilovatov (150 KM), navor pa 360 Nm. Pogon je v teh primerih vedno na sprednji kolesi, menjalnik pa že v osnovi dvosklopčni s sedmimi stopnjami.
Pogled na cenik razkrije, da lahko kupci novi BMW 2 active tourer naročite v skupaj devetih različicah. Med petimi, ki jih boste v konfiguratorju iskali zaman, so tiste z oznakami 216i active tourer, 223i xDrive active tourer, 223d xDrive active tourer, 225e xDrive active tourer in 230e xDrive active tourer. V prvem primeru govorimo o vstopni različici, kjer 1,5-litrski trivaljni turbobencinski motor razvije zgolj 90 kilovatov moči (122 KM) ter 230 Nm navora. Tudi tu je menjalnik sedemstopenjski robotiziran, pogon pa na sprednji kolesi. Če iščete štirikolesni xDrive, poglejte v smer 2,0-litrskih štirivaljnih z oznakama 223i xDrive active tourer in 223d xDrive active tourer. V obeh primerih govorimo o blagohibridnem pogonu, kjer turbobencinska različica razvije 160 kilovatov sistemske moči (218 KM) in 360 Nm navora, turbodizelska pa 155 kilovatov (211 KM) ter 400 Nm. Potem sta tu še dve priključnohibridni (povsem električne, kot je pri modelu X1, za zdaj ni pričakovati), kjer 1,5-litrskemu trivaljnemu turbobencinskemu motorju pomaga elektromotor z bodisi 80 (109 KM) bodisi 130 kilovati moči (177 KM). Tudi tu je bolj pomembna sistemska moč: te je v primeru različice 225e xDrive active tourer 180 (245 KM), v primeru močnejše 230e xDrive active tourer pa kar 240 kilovatov (326 KM). Baterija je v obeh primerih enaka, in sicer litij-ionska s 16,3 kWh bruto kapacitete (neto 14,2 kWh), kar pomeni, da jo boste preko močnejšega 7,4 kW polnilnika (prej je bil ta le 3,7 kW) polnili najmanj dve uri in pol, nato pa z njo, vsaj po podatkih tovarne, prevozili do 90 električnih kilometrov.
Novinec je na voljo s tremi znanimi paketi opreme, in sicer linijama basic line in luxury line ter paketom M sport. Zastopnik znamke pravi, da vsi že v osnovi prinašajo bistveno bogatejšo serijsko opremo. Skupaj z novimi tehnologijami, že serijskim robotiziranim menjalnikom in občutno podražitvijo avtomobilov nasploh to lepo razloži cenovni preskok. Zato osnovna turbobencinska različica danes ne stane več 26.700, ampak okroglih 33.000 evrov (216i active tourer, 7-st. rob.). Turbodizelska je še dražja, 38.650 evrov zahtevajo zanjo (218d active tourer, 7-st. rob.), za najcenejši priključni hibrid pa pripravite najmanj 43.150 evrov (225e xDrive active tourer, 7-st. rob.).
Poleg active tourerja številko dve v imenu nosita še večji gran tourer in cabrio (oba sta kupcem še vedno na voljo v prejšnji generaciji), potem je tu še štirivratni gran coupé, po novem pa še pravi coupé. Torej takšen z le enim parom vrat, predvsem pa mišičasto in športno podobo, ki da že na daleč vedeti, da gre za enega najbolj vozniških modelov znamke. V primerjavi s prvo generacijo je nova daljša za dobrih 10 centimetrov, dobrih 6 centimetrov je tudi širša in slabe 3 centimetre nižja. Tudi koloteka sta širša (spredaj za dobrih 5 centimetrov, zadaj pa dobre 3), daljša je medosna razdalja, predvsem pa je novinec oblikovan bistveno bolj moderno kot prej. Ne bom rekel, da je lepši, ker nisem prepričan, če je, ima pa za razliko od marsikaterega novejšega predstavnika znamke ledvičke normalnih velikosti. Povsem nova so led svetila, platišča merijo od 17 do 19 palcev, v ponudbi pa je moč najti tudi nekaj atraktivnih barv karoserije, kot je na primer vijolična thundernight, ki jo vidite na fotografijah.
Z novo armaturno ploščo (kjer najdemo dva ločena zaslona, velika do 12,3 oziroma do 10,25 palca) je modernejša postala tudi notranjost, kjer boste že v osnovi deležni športnih sedežev. Še bolj športne lahko naročite pri različicah M2 coupé, ki tako po ceni kot moči predstavljata vrh ponudbe. Moč dvolitrskih štirivaljnih različic (te najdemo pod oznakami 218i coupé, 220i coupé, 230i coupé in 220d coupé) znaša od 115 (156 KM) do 180 kilovatov (245 KM), navora pa je med 250 in 400 Nm. Menjalnik je že v osnovi osemstopenjski samodejni, pogon pa, kot se za pravi BMW spodobi, le na zadnji kolesi.
Za prave puriste so 3,0-litrske šestvaljne s črko M v imenu. Štiri so na voljo, in sicer M240i coupé, M240i xDrive coupé, M2 coupé ter M2 coupé s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Prvi dve razvijeta do 275 kilovatov moči (374 KM) in 500 Nm navora, različici M2 coupé pa kar 338 (460 KM) ter 550 Nm. Dovolj, da najbolj nabriti dvojki do stotice pospešita v le 4,1 oziroma 4,3 sekunde. Počasnejša je tista z ročnim menjalnikom, vam pa lahko že cena pove, za volanom katere boste bolj uživali. BMW M2 coupé z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom steptronic stane najmanj 76.500, s šeststopenjskim ročnim pa 77.035 evrov. Na srečo so na voljo tudi cenejše različice, zato se lahko veselje do vožnje oziroma Freude am Fahren, kot pravijo Nemci, začne že pri okroglih 39 tisočakih (218i coupé, 8-st. sam).
Cene:
BMW 216i active tourer, 7-st. rob. (90 kW) – 33.000 EUR
BMW 218i active tourer, 7-st. rob. (100 kW) – 35.150 EUR
BMW 220i active tourer, 7-st. rob. 125 kW) – 37.200 EUR
BMW 223i active tourer, 7-st. rob. (160 kW) – 40.850 EUR
BMW 223i xDrive active tourer, 7-st. rob. (160 kW) – 42.900 EUR
BMW 218d active tourer, 7-st. rob. (110 kW) – 38.650 EUR
BMW 223d xDrive active tourer, 7-st. rob. (155 kW) – 44.000 EUR
BMW 225e xDrive active tourer, 7-st. rob. (180 kW) – 43.150 EUR
BMW 230e xDrive active tourer, 7-st. rob. (240 kW) – 46.250 EUR
BMW 218i coupé, 8-st. sam. (115 kW) – 39.000 EUR
BMW 220i coupé, 8-st. sam. (135 kW) – 41.950 EUR
BMW 230i coupé, 8-st. sam. (180 kW) – 46.400 EUR
BMW 220d coupé, 8-st. sam. (140 kW) – 45.300 EUR
BMW M240i coupé, 8-st. sam. (275 kW) – 57.450 EUR
BMW M240i xDrive coupé, 8-st. sam. (275 kW) – 59.450 EUR
BMW M2 coupé, 8-st. sam. (338 kW) – 76.500 EUR
BMW M2 coupé, 6-st. roč. (338 kW) – 77.035 EUR
Cene:
BMW 216i active tourer, 7-st. rob. (90 kW) – 33.000 EUR
BMW 218i active tourer, 7-st. rob. (100 kW) – 35.150 EUR
BMW 220i active tourer, 7-st. rob. 125 kW) – 37.200 EUR
BMW 223i active tourer, 7-st. rob. (160 kW) – 40.850 EUR
BMW 223i xDrive active tourer, 7-st. rob. (160 kW) – 42.900 EUR
BMW 218d active tourer, 7-st. rob. (110 kW) – 38.650 EUR
BMW 223d xDrive active tourer, 7-st. rob. (155 kW) – 44.000 EUR
BMW 225e xDrive active tourer, 7-st. rob. (180 kW) – 43.150 EUR
BMW 230e xDrive active tourer, 7-st. rob. (240 kW) – 46.250 EUR
BMW 218i coupé, 8-st. sam. (115 kW) – 39.000 EUR
BMW 220i coupé, 8-st. sam. (135 kW) – 41.950 EUR
BMW 230i coupé, 8-st. sam. (180 kW) – 46.400 EUR
BMW 220d coupé, 8-st. sam. (140 kW) – 45.300 EUR
BMW M240i coupé, 8-st. sam. (275 kW) – 57.450 EUR
BMW M240i xDrive coupé, 8-st. sam. (275 kW) – 59.450 EUR
BMW M2 coupé, 8-st. sam. (338 kW) – 76.500 EUR
BMW M2 coupé, 6-st. roč. (338 kW) – 77.035 EUR
Bavarska družina številka 2
Beri dalje