BMW: Že od malih nog nas učijo, da je sedmica pravljično število, lahko tudi srečno število, praštevilo, v svetu avtomobilizma pa jo povezujemo predvsem s prestižem in eleganco. Bodisi v obliki BMWja serije 7 ali modela X7. Prvi je zdaj povsem nov, drugi pa prenovljen.
Ko na trg pripelje novi BMW serije 7 (podobno kot takrat, ko konkurenca predstavi novi audi A8 ali pa mercedes-benz razred S) v svetu avtomobilizma završi. Tudi tokrat je! Malce zaradi oblike, ki je nenavadna in marsikomu ni všeč, obenem pa tudi zaradi novosti, ki jih prinaša. Pogled v preteklost pove, da smo s prvo generacijo dobili digitalno motorno elektroniko, z drugo ksenonske žaromete, s tretjo navigacijski sistem, četrta je prinesla sistem iDrive, peta projekcijski prikazovalnik, šesta hibridni pogon in parkiranje na daljavo, kaj pa prinaša nova, sedma generacija? Marsikaj! Za začetek električno različico i7, potem električno pomična vrata, dvobarvno karoserijo in ogromni ledvički, ki sta lahko osvetljeni. Omeniti velja še ogromen merski prirastek: zdaj je na voljo le še v eni dolžini, in sicer tisti daljši, pa čeprav se je oznaka L poslovila. V dolžino meri kar 5,39 metra (to je 13,1 centimetra več od prej podaljšane in kar 27,1 centimetra več od navadne). Ob tem je še 4,8 centimetra širša in 6,5 oziroma 7,7 centimetra višja. Temu primerno večji je tudi prtljažnik, ki namesto 515 po novem sprejme do 540 litrov. Prtljažnik dveh priključnih hibridov je nekoliko manjši, 525 litrov meri, pri povsem električni različici i7 pa jih pogoltne okroglih 500. To je 80 litrov več, kot jih je pri elektrificiranih različicah sprejel prej.
Tudi v notranjosti boste dobili to, kar boste plačali. Recimo res fine materiale, kakovostno izdelavo, povsem novo armaturno ploščo z dvema velikima zaslonoma, multimedijski sistem osme generacije in interaktivno letev, ki ne služi le kot ambientalna osvetlitev, pač pa prikazuje še marsikaj drugega. Da so vsi sedeži ogrevani že serijsko, je najbrž jasno, ne pa tudi, da lahko doplačate za ogrevanje vratnih tapet in naslona za roke. Za doplačilo lahko dobite tudi prezračevane sedeže, masažo, celo oblazinjenje iz kašmirja. Sedež zadaj desno se lahko za doplačilo spremeni v pravi fotelj, kar je sploh super, ker lahko novo sedmico opremite z dodatkom theater mode. Da ne bom predolg, lahko rečem, da gre v tem primeru za pravi kino na kolesih. Več kot 31-palčnega zaslona z ločljivostjo 8K, ki se spusti s stropa, nima noben drug avtomobil, sedmica pa lahko! Pri nas opcije na ceniku sicer nisem našel, ker je težava v tem, da integrirani predvajalnik Amazon Fire TV ni na voljo. Ker na trgu obstajajo drugi predvajalniki in sem prepričan, da lahko zaslon vseeno naročite, je to opcija, o kateri le razmislite. Pa o osebnem šoferju v tem primeru tudi, sicer nima nobenega smisla! Brez njega bo težko, ker sedmica sama vseeno ne vozi, pa čeprav ponuja vse najnaprednejše varnostne in asistenčne sisteme, za varnost pa skrbi še skupek več kot 30 senzorjev in kamer.
Admiralska ladja temelji na povsem novi platformi, ki si je za zdaj ne deli z nobenim drugim modelom. V Evropi je na voljo s tremi motorji v štirih konfiguracijah moči. Osnovo predstavlja različica 740d xDrive. To pomeni, da spredaj pod pokrovom brni 3,0-litrski šestvaljni turbodizel, temu pa pomaga še 48-voltna tehnologija. Moč blagohibridnega pogona znaša 220 kilovatov (299 KM), navora pa je 670 Nm. Potem sta tu dva priključna hibrida, oba s tremi litri delovne prostornine in šestimi valji, oznaki, ki ju nosita, pa sta 750e xDrive in M760e xDrive. Najbrž ni treba posebej poudarjati, katera je močnejša, pa vseeno: prva razvije 360 kilovatov moči (489 KM) in 700 Nm navora, druga, z oznako M, pa kar 420 (571 KM) ter 800 Nm. Baterija je v obeh primerih enaka, in sicer litij-ionska z neto kapaciteto 18,7 kWh, kar naj bi po podatkih tovarne zadostovalo za 87 oziroma 85 električnih kilometrov. V praksi vseeno nekoliko manj, a nič zato, ker je tu prvič še povsem električna različica.
i7 se imenuje, njena polna oznaka pa je i7 xDrive60. Tu govorimo o različici s 400 kilovati moči (544 KM) ter 745 Nm navora, ki lahko povsem v tišini prevozi kar 625 kilometrov. Po slabih sto prevoženih lahko povem, da v praksi vseeno nekoliko manj, bi rekel, da kakšnih 400 ali pa 450 kilometrov. 101,7 kWh je njena neto kapaciteta, zato se ne čudite, če vam povem, da takšna sedmica tehta kar 2715 kilogramov. No, vseeno ni počasna, 4,7 sekunde potrebuje do sto in brez težav doseže elektronsko končno hitrost 250 kilometrov na uro, ni pa tako hitra kot M760e. Tista do stotice potrebuje štiri desetinke manj, ker je nenazadnje 190 kilogramov lažja.
Za kupce električne različice je vseeno bolj pomemben podatek, kje in kako hitro jo boste polnili. Prvo leto lastništva lahko kar na polnilnicah Ionity, in to celo brezplačno. Kupci električne sedmice boste namreč dobili kartico BMW charging, ki vam omogoča polnjene z do največ 195 kW. Tolikšna je namreč moč polnjenja na polnilnicah z enosmernim tokom, medtem ko se na izmeničnem polni z do 22 kW. V prvem primeru boste baterijo od 10 do 80 odstotkov napolnili v 34 minutah, v drugem pa od 0 do 100 odstotkov v petih urah in pol. Naj omenim še, da i7 za razliko od električnega križanca iX ni postavljen na namensko električno platformo, zato ni tako prostoren, kot bi lahko bil. Menjalnik je v vseh primerih samodejni, v primeru električne različice enostopenjski, v primeru drugih pa povsem nov, osemstopenjski samodejni steptronic sport. Ne manjka niti sistem štirikolesnega krmiljenja (ki zadnji kolesi zasuka do 3,5 stopinje) ter prilagodljivo zračno vzmetenje na obeh premah, zaradi katerega je serija sedem v tem trenutku eden najbolj udobnih avtomobilov na trgu.
Kupcem sedmice so poleg osnovne linije basic line (na nekaterih trgih poimenovane pure excellence) na voljo še številni paketi dodatne opreme. Dinamiko lahko poudarita M sport in M sport pro, eleganco pa številni, med katerimi velja omeniti opciji executive in executive lounge. Nista najcenejši, jasno, kot tudi ni avtomobil sam, saj stane najmanj 116.700 evrov (740d xDrive, 8-st. sam.). Lahko je še precej dražji, recimo 149.300 evrov, kolikor zahtevajo za različico M760e xDrive, povsem električni i7 pa je na voljo od 139.900 evrov naprej. Ker je tu še gora dodatkov, lahko cena preseže magično 200-tico. A to očitno ne moti slovenskih kupcev. V štirih mesecih predprodaje so trgovci po državi prodali kar 33 vozil, večinoma s paketom M sport in turbodizelskim motorjem. Koliko jih še bodo, za zdaj težko napovedo, je pa res, da sta tako slovenski kot evropski trg za sedmico bolj ali manj nepomembna. Le 9 odstotkov jih prodajo v Evropi, največ, kar 45 odstotkov jih pokupijo Kitajci. Ti imajo očitno precej drugačen okus kot mi na stari celini. In več denarja, jasno …
Zato imam rešitev - cenejši BMW X7. Za razliko od limuzinske sedmice je ključni trg za ta model ameriški. Odstotek je podoben, natančneje 47-odstotni, zato ne preseneča, da je bilo do danes kar 86 odstotkov avtomobilov opremljenih s turbobencinskim motorjem. Natančneje 3,0-litrskim vrstnim šestvaljnikom z oznako X7 xDrive40i, ki je zabeležila kar 74 odstotkov celotne prodaje. Pri nas je v dobrih treh letih, kolikor je model X7 na trgu, zgodba povsem drugačna. Pod pokrovom največjega, ne pa tudi najdaljšega BMWja, najpogosteje najdemo trilitrski vrstni šestvaljni turbodizel. Tako bo tudi po prenovi, ko se bo približno 80 odstotkov kupcev odločilo za različico X7 xDrive40d, med 10 in 15 odstotkov pa za najmočnejšo X7 M60i xDrive. V tem primeru govorimo o 4,4-litrskem bencinskem motorju V8, ki je, tako kot oba druga, blagohibridni. Kako hitra je, smo že preizkusili, kaj več kot to, da razvije kar 390 kilovatov moči (530 KM) ter 750 Nm navora in do stotice pospeši v manj kot petih sekundah, pa vam povemo, ko jo dobimo na test. Če je pospešek manj kot šest sekund za vas vseeno sprejemljiv, bo bodisi 259 (352 KM) ali pa 280 kilovatov moči (381 KM), kot jih ponujata trilitrski različici, vseeno dovolj. Tudi navora ne manjka, močnejša bencinska razvije 540, turbodizelska pa 720 Nm.
Menjalnik je v vseh primerih osemstopenjski samodejni, pogon pa na vsa štiri kolesa. Pri X7 boste serijsko dobili še zračno vzmetenje na obeh premah ter sedem sedežev. Za doplačilo lahko tudi šest, kjer sta srednja bolj udobna. S prenovo sta lahko drugače oblazinjena, nova je armaturna plošča pa operacijski sistem osme generacije, ročica menjalnika je postala manjša, asistenčnih sistemov je še več. Prvič so na voljo 23-palčna lita platišča (prej so merila bodisi 21 bodisi 22 palcev), prvič tudi osvetljeni ledvički (da ne napišem kar konkretni ledvici), še največjo novost pa predstavljajo deljene luči spredaj. S tem se tudi X7 oblikovno približuje limuzinski sedmici in tako kot tista ponuja istoimenske pakete opreme: basic line, M sport in M sport pro. Z novincem, ki je na voljo od 107.000 evrov naprej (X7 xDrive40d, 8-st. sam.), želi zastopnik znamke ohraniti vodilno mesto v razredu, ob tem pa ne navaja številk, ker bodo te odvisne od možnosti dobave.
Cene:
BMW 740d xDrive, 8-st. sam. (220 kW) – 116.700 EUR
BMW 750e xDrive, 8-st. sam. (360 kW) – 127.450 EUR
BMW M760e xDrive, 8-st. sam. (420 kW) – 149.300 EUR
BMW i7 xDrive60, 1-st. sam. (400 kW) – 139.900 EUR
BMW X7 xDrive40d, 8-st. sam. (259 kW) – 107.000 EUR
BMW X7 xDrive40i, 8-st. sam. (280 kW) – 108.700 EUR
BMW X7 M60i xDrive, 8-st. sam. (390 kW) – 136.200 EUR
BMW 740d xDrive, 8-st. sam. (220 kW) – 116.700 EUR
BMW 750e xDrive, 8-st. sam. (360 kW) – 127.450 EUR
BMW M760e xDrive, 8-st. sam. (420 kW) – 149.300 EUR
BMW i7 xDrive60, 1-st. sam. (400 kW) – 139.900 EUR
BMW X7 xDrive40d, 8-st. sam. (259 kW) – 107.000 EUR
BMW X7 xDrive40i, 8-st. sam. (280 kW) – 108.700 EUR
BMW X7 M60i xDrive, 8-st. sam. (390 kW) – 136.200 EUR
BMW serija 7 in BMW X7
Beri dalje