Coupé je oznaka, ki pri ljubiteljih avtomobilizma pospeši srčni utrip. Kupeji so elegantni, z nizko streho in praviloma le parom vrat zelo dinamični, zato se mi ob oznakah, kakršni sta GLC coupé in GLE coupé naježijo kocine. Pri novem CLE teh težav nimam, ker gre spet za pravi kupe. Takšen, ki si ime zasluži!
Pri Mercedes-Benzu so lani pri nas prodali 1.810 vozil – med njimi je bilo 542 lahkih gospodarskih ter 1.268 osebnih. Prodaja prvih je narasla za 12, prodaja drugih pa dobrih 15 odstotkov. Kar 45 odstotkov vozil je bilo naročenih z bencinskim motorjem, le dobrih osem odstotkov je bilo električnih, priključno-hibridnih še manj, zgolj dva odstotka. Precej priljubljene so bile različice AMG, kar 95 vozil je zapeljalo na naše ceste, zato ne preseneča, da želi zastopnik znamke letos več pozornosti nameniti športnim modelom (med katerimi bo veliko novost predstavljal novi AMG GT) in ne električnim, kot bi marsikdo pričakoval.
Oznake AMG bo že v kratkem deležna prva letošnja novost (ki se ji bo pridružilo še šest novih in 12 prenovljenih modelov), ki sliši na ime CLE. Gre za nov model, ki na trg sprva prihaja v kupejevski, kmalu pa tudi platneno-strešni različici. CLE coupé se s 4,85 metra dolžine, 1,86 metra širine in 1,43 metra višine po velikosti vriva med limuzini razreda C in E. To pomeni, da je večji kot prejšnji C coupé, presenetljivo pa tudi pol drugi centimeter daljši, kot stari E coupé. V ponudbi nadomešča oba, po merah je torej bližje razredu E, po obliki in tehniki pa razredu C.
CLE coupé (kasneje tudi CLE cabriolet) s tem nadaljuje tradicijo elegantnih in obenem športnih modelov z zvezdo na maski, zaznamuje pa ga moderna oblika z le malo ostrimi linijami. Sensual purity se imenuje oblikovni jezik, ki velik poudarek namenja aerodinamiki in kjer najbolj izstopa močna bočna linija ter tipična kupejevska oblika s streho, ki se počasi spušča proti zadku. Tam najdemo led luči, ki so med seboj povezane s pasom svetleče črne plastike, ki poudari širino vozila, led luči pa svetijo tudi spredaj. Za doplačilo so na voljo napredni digitalni žarometi digital light, opcijsko celo s projicirno funkcijo. Dinamičnost sprednjega dela močno poudari oblika odbijača, ki se nagiba naprej (pravijo, da je oblikovalce navdihnila oblika morskega psa), velika motorna maska, v obliki črke A (povedano drugače, spodaj širša kot zgoraj), ter za kupe tipično dolg motorni pokrov. Na njem ne manjkata poudarjeni liniji imenovani power domes, sicer pa velja omeniti, da ima novi CLE še vrata brez okenskih okvirjev in lita platišča, ki v osnovi merijo 18, lahko pa tudi 19 ali 20 palcev.
Oblikovna podobnost z razredom C je bolj opazna znotraj - armaturna plošča je praktično identična tisti v krajši limuzini, kar ni slabo, ker se mi zdi bolj dinamična in se novincu lepše poda. Pred voznikom je lahko velik projekcijski prikazovalnik, vedno serijski pa 12,3-palčni digitalni merilniki. Osrednji zaslon je pokončen in nekoliko nagnjen proti vozniku, je pa malenkost manjši, saj meri 11,9 palca. Če vprašate mene več kot dovolj, ker res ne vidim nobene potrebe, da zaslon zasede celotno armaturno ploščo, me ponoči moti, podnevi pa se na njem nabirajo le prah in prstni odtisi.
Bolj sem navdušen, da je multimedijski sistem najnovejši – novi CLE je drugi predstavnik znamke (prvi je bil razred E), ki je bil deležen tretje generacije sistema MBUX. Z njo prihaja nekoliko bolj enostavna struktura menijev kot številne nove aplikacije, med katerimi so Audials, TikTok, Weber, Zoom, celo igrica Angry Birds ne manjka. Sam vem, da bi bolj užival v doplačilnem ozvočenju Burmester 3D s kar 17 zvočniki in 710 vati moči, po ritmih katerih lahko 'igra' ambientalna osvetlitev, ki je sicer na voljo v 64 barvah in 10 dodatnih barvnih temah. CLE coupé je obenem precej pameten, saj si lahko parkirni pomočnik z opcijo memory park assist zapomni parkirni manever v dolžini stotih metrov. Koliko je pri kupeju pomembna prostornost, je drugo vprašanje, vseeno pa pravijo, da je prostora več, kot pri prejšnji generaciji kupejevske različice razreda E. Na sprednjih sedežih z integriranima vzglavnikoma se sedi super, smo preverili, celo elektronski podajalec varnostnega pasu imata, zadaj je prostora vseeno nekoliko manj. Za silo bo, sta pa sedeža le dva, to je fino upoštevati. Prtljažnik? Kak letalski kovček in kopalke bo pogoltnil z lahkoto, sprejme solidnih 420 litrov, je pa odprtina dokaj majhna in nakladalni rob velik.
Bistveno bolj pomembno se zdi, kaj se skriva pod motornim pokrovom. Ob lansiranju je na voljo pet prisilno polnjenih različic, medtem ko o električni na srečo ni duha ne sluha. Ja, na srečo, gre za avtomobil, ki je namenjen ljubiteljem vožnje, zato me v bistvu preseneča že, da bo ponudbo v prihodnje obogatila priključno-hibridna različica. Predvidoma z oznako 300 e, katere sistemska moč znaša 230 kilovatov (313 KM), v osnovi pa jo poganja dvolitrski turbobencinski štirivaljnik, 95-kilovatni (129 KM) elektromotor pa energijo črpa z velike 25,4 kWh litij-ionske baterije. Različice, ki so že na voljo, so blago-hibridne z 48-voltno tehnologijo in vgrajenim zagonskim generatorjem. Elektromotor lahko termičnemu tako za kratek čas pomaga z do 17 kilovati moči (23 KM) ter 205 Nm navora.
Za zdaj boste v ponudbi našli tri motorje v skupaj petih konfiguracijah moči – če začnem na strani dizelske različice, njene barve zastopa CLE 220 d coupé, ki ga poganja 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik. Ta v osnovi razvije 145 kilovatov moči (197 KM) in 440 Nm navora, le-ta pa se prenaša na zadnji kolesi. Zadnji pogon ima tudi vstopna bencinska različica, ki je prav tako dvolitrska s štirimi valji. Tu je motor malenkost močnejši, 150 kilovatov razvije (204 KM), navora pa je manj, 320 Nm. Za doplačilo 2.300 evrov je na voljo tudi štirikolesni pogon 4MATIC, ki je pri močnejših različicah del serijske opreme. Motor z interno oznako M254 se nahaja še v različici CLE 300 4MATIC coupé, le da tam razvije 190 kilovatov (258 KM) ter okroglih 400 Nm navora. Na voljo sta še dve trilitrski šestvaljni turbobencinski različici, in sicer CLE 450 4MATIC coupé ter CLE 53 4MATIC+ coupé. Prva razvije 280 kilovatov moči (381 KM) ter 500 Nm navora, nabrita z oznako AMG (to bo moč naročiti v roku tedna ali dveh), pa kar 330 (449 KM) ter 560 Nm. Ob pomoči naprednega štirikolesnega pogona 4MATIC+ se lahko do stotice izstrelila v le 4,2 sekunde, njena končna hitrost pa s paketom AMG drivers package znašala kar 270 kilometrov na uro (sicer 'le' 250).
Ker ročnega menjalnika ni v ponudbi, so praktično vse različice opremljene z devetstopenjskim samodejnim 9G-tronic. Izjema je le različica AMG, kjer je menjalnik prav tako devetstopenjski, tudi pretika lahko sam, gre pa za hitrejši, robotiziran AMG speedshift TCT 9G. CLE coupé, ki ima v primerjavi z limuzinskima različicama razredov C in E podvozje 15 milimetrov bližje tlom, je na voljo še s tehničnim paketom, katerega del sta nastavljivo vzmetenje dynamic body control (tako na sprednji kot zadnji osi) ter krmiljenje zadnje osi. To zadnji kolesi do 60 kilometrov na uro obrača v nasprotno (s tem se poveča okretnost in zmanjša obračalni krog) nad 60 kilometri na uro pa v isto smer kot prvi (kar poveča stabilnost vozila). Kot obračanja ni tako velik, kot naprimer pri admiralski ladji razreda S, vseeno pa se zadnji kolesi obrneta do 2,5 stopinje, kar v praksi sploh ni malo. Obračalni krog novega modela znaša le 10,7 metra, če vam ta podatek pove več. CLE coupé je za doplačilo na voljo tudi z vlečno kljuko, njegova vlečna zmogljivost pa znaša 1.800 kilogramov. Za vleko jahte ne bo dovolj, za kak manjši čoln pa že.
Ker me misli očitno že zanašajo na obalo, lahko povem še, da CLE cabriolet k nam pripelje spomladi, natančneje meseca marca. Kot CLE coupé bo na voljo v dveh linijah, in sicer osnovi avantgard ter bolj dinamični AMG line, opremljen pa s paketi advance, advance plus, premium in premium plus. Medtem ko cene platneno-strešne različice ostajajo neznanka, vstopni kupe stane najmanj 63.290 evrov (CLE 220 d coupé, 9-st. sam.). S turbodizelskim motorjem in oznako CLE 220 d coupé je 2.100 evrov dražji, za predvidoma najbolj priljubljen CLE 300 4MATIC coupé pa pripravite vsaj 68.490 evrov. Kdor želi najboljše, bo brez dodatkov olajšan za slabih sto tisočakov, kolikor stane različica CLE 53 4MATIC+ coupé. Trideset vozil bo letos zapeljalo na naše ceste, med njimi bo četrtina kabrioletov. Od 22 kupejev, kolikor jih bodo lahko dobavili, jih je bilo 16 že prodanih v predprodaji (čeprav sem prepričan, da je med njimi kar nekaj vozil trgovcev), prodali so tudi 5 od 8 kabrioletov. Če imate doma kupček denarja, s katerim ne veste, kaj bi, obenem pa iščete avtomobil za dušo, le pohitite. Da vas kdo ne prehiti.
Cene:
mercedes-benz CLE 220 d coupé, 9-st. sam. (145 + 17 kW) – 65.390 EUR
mercedes-benz CLE 200 coupé, 9-st. sam. (150 + 17 kW) – 63.290 EUR
mercedes-benz CLE 200 4MATIC coupé, 9-st. sam. (150 + 17 kW) – 65.590 EUR
mercedes-benz CLE 300 4MATIC coupé, 9-st. sam. (190 + 17 kW) – 68.490 EUR
mercedes-benz CLE 450 4MATIC coupé, 9-st. sam. (280 + 17 kW) – 84.990 EUR
mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ coupé, 9-st. rob. (330 + 17 kW) – 99.900 EUR
mercedes-benz CLE 220 d coupé, 9-st. sam. (145 + 17 kW) – 65.390 EUR
mercedes-benz CLE 200 coupé, 9-st. sam. (150 + 17 kW) – 63.290 EUR
mercedes-benz CLE 200 4MATIC coupé, 9-st. sam. (150 + 17 kW) – 65.590 EUR
mercedes-benz CLE 300 4MATIC coupé, 9-st. sam. (190 + 17 kW) – 68.490 EUR
mercedes-benz CLE 450 4MATIC coupé, 9-st. sam. (280 + 17 kW) – 84.990 EUR
mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ coupé, 9-st. rob. (330 + 17 kW) – 99.900 EUR
Coupé, ki si ime zasluži
Beri dalje