V zadnjih šestih letih je Ford pri nas konkretno prevetril ponudbo svojih vozil in večine modelov, ki so bili v prodaji pred nekaj leti, ni več, paleta pa je zdaj sestavljena iz povsem drugih modelov, veliko med njimi je takšnih z legendarnimi oznakami. Na primer explorer!
Pozabite na veliki ameriški behemot z oznako explorer, kakršnega je imel Ford v paleti še lansko leto. Zdaj je tukaj novi explorer, ki je bil zasnovan v Evropi in za evropske kupce, izdelujejo pa ga v Kölnu, kjer od lanskega leta stoji najnovejša Fordova tovarna, ki si pri izdelavi vozil pomaga z umetno inteligenco. Zato je novi explorer od prejšnjega krajši za debelih 60 centimetrov in mnogo bolj prijazen slovenskim cestam. Obenem seveda tudi bistveno bolj sodobnega izgleda in tehnologij, poganja pa ga elektrika.

Malo manj kot 4,5 metra je dolg, oblikovno pa kljub dokaj skromnim dimenzijam hudo udaren. Ostre linije in dokaj visoko nasajena karoserija pomenijo, da ga boste v poplavi plehovja na cesti hitro opazili. Seveda je na voljo v številnih barvah, a prav ta na fotografijah se zdi, da mu je najbolj usojena in z obliko odlično sodeluje. Črni stebrički vsenaokoli optično znižajo vozilo, obenem pa poskrbijo, da ostrešje v enaki barvi kot karoserija na pogled lebdi.

Tudi znotraj je hudo simpatičen, osrednji zaslon ima 14,6 palca in je skratka ogromen, za seboj pa skriva predal, do katerega je mogoč dostop ob dvigu celotnega zaslona navzgor, obenem pa se pri zaklepanju vozila dodatno zaklene tudi možnost pomika zaslona in dostopa do predala. Torej bodo stvari tam znotraj pred nepridipravi precej dobro skrite. Obenem ne manjka niti ostalih odlagališč, sredinski pod naslonom za roke je hudo modularen in ponuja kar 17 litrov prostornine, kajpak boste v explorerju lahko brezžično polnili svoj mobilni telefon in se brezžično tudi povezovali z Android Auto in CarPlay. Prav tako je za potnike prostor odmerjen precej bogato, prtljažnik pa ponuja uporabnih 470 litrov prostora. Ob doplačilu bo na voljo Bang&Olufsen ozvočenje z močjo 480 vatov in nizkotoncem.

Sicer pa je explorer na voljo z zadnjim pogonom in enim elektromotorjem ali pa s štirikolesnim pogonom in dvema elektromotorjema. Osnovna izvedenka s 125 kW moči in z manjšo baterijo kapacitete 52 kWh pride k nam naslednje leto, zdaj pa je na voljo baterija s 77 kWh pri različici z zadnjim pogonom in s 79 kWh pri štirikolesno gnanem explorerju. Prvi ima 210 kW moči oziroma 286 konjičkov moči, štirikolesno gnani pa z dvema motorjema 340 konjičkov. Ford pravi, da so motorni pogon optimizirali zelo dolgo in je zato doseg po WLTP kar do 602 kilometra, hvalijo tudi moč polnjenja, ki naj bi bila najboljša v segmentu in zato baterija od 10-80 odstotkov napolnjena v 26 oziroma 28 minutah. Explorer z dvema motorjema svojo baterijo lahko polni s 185 kW moči.

Izjemno so poenostavili še pakete opreme, pravzaprav sta le dva. Osnovni Explorer ima že skoraj vse v svoji opremi, vseeno pa doplačilni Explorer Premium pa za precej ugodnih 2.700 EUR dodaja še prej omenjeno ozvočenje, večja platišča, matrične led luči, električno pomična prtljažna vrata in nekaj drugih malenkosti. Dodatno si boste lahko omislili še sedem drugih dodatkov, med katerimi sta zame najbolj zanimiva toplotna črpalka, ta vas bo olajšala za dober tisočak, in poklopna vlečna kljuka. Celo pri Fordu priznavajo, da se bo večina odločila za toplotno črpalko.

Letos načrtujejo, da bo novi explorer izbralo okoli 80 kupcev in prvim namenjajo še dodatnih 500 EUR popusta, sicer pa bo osnovni explorer z 210 kW moči stal 48.400 EUR. V primeru izbranega financiranja dobite še popust v vrednosti 3.146 EUR, po dodatnem odštetju subvencije pa takšen stane 40.754 EUR.
Električni raziskovalec
Beri dalje