Znanilec pomladi, prvi v bojni vrsti, recite mu kakor želite, a ravno ID.3 je bil prvi električni avtomobil znamke Volkswagen s povsem namensko izdelavo in filozofijo, kateri zdaj sledijo še ostali modeli. Tu je sedaj v prenovljeni podobi.
Volkswagen je pred ID.3 ponudil že električni golf in v Sloveniji so jih kupcem dostavili okoli 300, pa električni up!, a je ID.3 vseeno prvi model s povsem namenske palete električnih vozil. Zdaj je tu prenovljeni in na pogled noro očitnih sprememeb ni. Seveda so 'polikali' oba odbijača in obenem še malce spremenili luči, a glavni razlog za prenovo ostajajo programske težave, s katerimi se je soočal pred prenovo. Električna vozila tudi pri nas zasedajo vedno večji odstotek prodaje, Volkswagen je v tem segmentu na drugem mestu po prodaji, delež električnih vozil v celoti pa presega 16 odstotkov in že letos bodo zlahka presegli številko 500 prodanih električnih vozil, naslednje leto pa 'udarili' preko tisoč, ko bo v ponudbi tudi še večji ID.7.

Če pustimo spremembe dizajna na strani, ker jih ni ogromno in je avtomobil le malce bolj dinamično zašiljen kot prej, pa je pomembno, da znotraj lahko izbirate med tremi vrstami sedežev. Osnovni je ročno nastavljiv v šestih smereh, izboljšana različica ima že drugačno oblazinjenje v mikrotkanini in 12-smerno nastavljivost, najboljša pa sta sprednja sedeža z oznako Top sport in integriranima vzglavnikoma ter kompletnim električnim pomikom.

Osrednji zaslon je zdaj serijsko 12-palčni in v okviru voznikovega delovnega prostora so štirje zmogljivi vhodi USB-C, ki zmorejo polniti tudi baterijo prenosnega računalnika. Programovje je seveda občutno posodobljeno in ne povzroča več takšnih in drugačnih težav ter ne javlja napak, kot je bilo to včasih, vmesnik ima tudi veliko izboljšanih funkcij, kot je načrtovalec poti in podobno. Avdiofilsko zahtevnejši lahko dodatno izberete še ozvočenje Beats s sedmimi zvočniki, nizkotoncem in 400W moči. Naslednje leto bo ID.3 dobil še nekoliko večji zaslon z diagonalo 12,9 palca.

Sicer pa sta na voljo dve izvedenki. Pro ima pet sedežev ter je na voljo le z manjšo baterijo z 58 kWh. Moč motorja znaša 150 kW, na enospemrnem toku se baterija polni z največ 120 kW, na klasični polnilnici pa z 11 kW. Takšen ID.3 do stotice pospeši v 7,4 sekunde. Pro S ima enako moči, je pa na voljo z večjo baterijo s 77 kWh, kar pomeni okoli 100 kilometrov večji doseg, pospešek je zaradi težje baterije 7,9 sekunde, na enosmerni polnilnici pa se polni s kar 170 kW, torej hitreje. Je pa takšen na voljo le kot 4-sedežnik. Naslednje leto k nam pride še različica GTX, ki pa ne bo imela dodatnega elektromotorja še spredaj in štirikolesnega pogona, to namreč ob oznaki GTX velja pri večjem ID.5. Tukaj bo pogon še vedno le zadaj, bo pa motor močnejši in bo ponujal 210 kW moči. Naslednje leto bo tudi različica z večjo baterijo na voljo s petimi sedeži, prihaja pa še osnovni ID.3 z majhno baterijo s 45 kWh.

Brez upoštevanja subvencije je s cenami tako. ID.3 z 58-kvurno baterijo stane od 43.232 EUR naprej, različica s 77-kvurno baterijo pa od 49.112 EUR dalje.
Domača premiera
Beri dalje