Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Honda CR-Z

Domača premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Honda pravi, da se z novim športnim modelom vračajo k svojim koreninam. Imenuje se CR-Z, s čimer jasno kaže, da je naslednik priljubljenega CR-X. Oblika skriva zelo moderno in zanimivo tehniko, saj tole hondo poganja vzporedni hibridni sistem, ki združuje 1,5-litrski bencinski in majhen električni motor.
Honda CR-Z
Foto: Matej Mihinjač
15. 6. 2010 ob 1:09
Komentarjev: 0
video domača premiera - honda CR-Z
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Količnik zračnega upora malega športnega avtomobila (dolžina 4,08 m) znaša le 0,25, kar je izjemen dosežek, sicer pa svojo obliko povzema po konceptih remix (LA, 2006) in small hybrid sport (Tokio, 2007). Ime CR-Z pomeni Compact Renaissance Zero, Japonci pa bi radi s tem avtomobilom pokazali, da je hibridna tehnologija že zrela tudi za takšen segment vozil. Jasno, da prodajne številke nikoli ne bodo visoke; pri nas na primer naj bi jih letos prodali 30, v Evropi pa v celem letu 20 tisoč, vendar bo zanimivo opazovati kupce, ki so do sedaj v dobrih desetih letih kupili že 475 tisoč Hondinih hibridov. Prodajo bo verjetno dobro okrepil jazz hybrid, ki pripelje konec leta.

S samim jazzom pa ima kar nekaj skupnega tudi CR-Z. Bencinski motor je že od tam, lahko pa se pohvali s posamičnim zapiranjem ventilov. Dodali so mu še majhen in predvsem zelo tanek električni motor, ki ga imenujejo IMA (Integrated Motor Assist). Skupaj dosežeta 91 kilovatov pri 6000 ter 174 Nm navora pri 1500 vrtljajih (kot civic 1,8) in porabita v povprečju le 5 litrov goriva. Sam bencinski agregat sicer pridela 84 kW pri 6100 ter 145 Nm navora pri 4800 vrtljajih, električni pa 10 kW pri 1500 in 78,4 Nm pri 1000 vrtljajih. Logično, da skupna moč in navor nista le seštevka vrednosti, saj imata motorja različni krivulji, ki pa se odlično dopolnjujeta, zato je za hibridne sisteme bencinski motor veliko bolj primeren. Pri nizkih vrtljajih mu namreč primanjkuje moči, ki jo tako lahko lepo kompenzira dodatni električni motor. Žal ne deluje samo na elektriko, ker se je inženirjem zdelo bolj smiselno ustvariti tri režime delovanja sistema; od varčevalnega do športnega. Obenem je tudi edini tovrstni avtomobil, ki ima ročni menjalnik.

V kabini je vse podrejeno vozniku, futuristična armaturna plošča pa lepo zaokroža vso vgrajeno tehniko. Prostor je namenjen dvema, čeprav sta zadaj še dva majhna sedeža (za ljudi do višine 150 cm) in prtljažnik, ki meri od 233 do 401 liter, če zložite zadnje naslonjalo. V Ameriki ima samo dva sedeža, ker se verjetno nihče ne bi mogel spraviti na zadnji sedali, da je avtomobil res športen pa naj bi dokazovala karoserija, ki je trša od tiste pri civicu type R. V Sloveniji se je prodaja pričela 21. maja z dvema nivojema opreme. Osnovni model je trenutno sport in stane 25.990, bogatejše opremljeni GT pa 28.990 evrov. Jeseni pripelje še cenejša različica CR-Z S, splošna garancija znaša tri leta, na hibridni sistem pa pet let. Morda še ena zanimivost: avtomobil nastaja v Suzuki na Japonskem, v energijsko samozadostni tovarni, v kateri tudi odpadke sami predelujejo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |