Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škoda superb

Domača premiera

Avtor prispevka: Jure Cehner
Z novo škodo superb Čehi napovedujejo začetek nove dobe tudi na naši strani Alp. Pa se bo lahko zastavonoša zoperstavil kanibalizmu znotraj družinskega koncerna? Če bo pol toliko udaren kot glamurozna predstavitev, mu ne bo hudega.
Škoda superb
Foto: Mediaspeed, Škoda
21. 7. 2015 ob 13:00
Komentarjev: 0

Se bo, ampak ne zaradi boljših tehnologij, pri katerih je moč čutiti namerno zaviranje napram bratrancu passatu, temveč na rovaš precej fletnega videza. Denimo, passat ima v ponudbi krasne digitalne merilnike, ki pa jih superbu niso namenili, verjetno nalašč, da je med modeloma viden razkorak v prestižnosti. In to nam gre na živce, še posebej, ker je vsa tehnologija v drobovju praktično identična.

Novi superb smo spoznali že na mednarodni premieri, zdaj pa ga bomo začeli videvati še na naših cestah. Te so bile v prejšnji generaciji povprečno bogatejše za 300 superbov letno, od katerih je bilo kar 75 odstotkov karavanov. Številka verjetno priča o tem, da limuzinska varianta kupcem verjetno ni bila preveč všeč, to pa si pri Škodi z novo generacijo prizadevajo spremeniti, zato upajo, da bo 45 odstotkov od zdaj naprej limuzinskih.

Oblika je torej tista, ki bo gonilo prodaje, pri čemer pa imamo podobno kot pri znamki Mercedes-Benz prste vmes tudi Slovenci. No, eden izmed nas z malce bolj razvitim estetskim čutom. Marko Jevtić je starejši oblikovalec za zunanjost pri Škodi in podoba novega superba je pod taktirko glavnega oblikovalca Josefa Kabana povečini njegovo maslo. Kot je bil tudi sloviti vision C concept, za katerega je Marko lani dejal, da bo kljub temu, da je dizajn star več let, služil kot osnova za vse prihajajoče modele. Če pogledate sliko, boste videli, da superb nosi nemalo podobnosti s konceptom. V isti sapi je Jevtić povedal tudi, da se je Škoda v preteklih letih malce preveč osredotočala na praktičnost in da bodo od fabie in superba dalje igrali drugo igro – iskali kupce tudi z dizajnom. Ta je po njegovih besedah svež, čist in bolj izklesan, nikakor pa ne želijo izgubiti svojih t. i. tradicionalnih vrednot, kar verjetno med vrsticami pomeni zadržanost. Prevelike spremembe kajpak odženejo stalne kupce, kar jim ni v načrtu. Skratka, če je bil nakup škode običajno pragmatična odločitev, bo pod Jevtičevim peresom še emocionalna.

Marko Jevtič se je rodil leta 1972 na Reki, osnovno šolo in gimnazijo pa je obiskoval v naši prestolnici. Nadaljnji študij na likovni akademiji je opravljal v Benetkah, podiplomski pa v šoli za oblikovanje v Pforzheimu v Nemčiji, kjer je svoje peruti dobil tudi Robert Lešnik, krivec za podobo skoraj vseh aktualnih mercedes-benzov.

Jevtičeva ekipa se za snovanje dizajna poslužuje tako digitalnih kot 'analognih' tehnologij v obliki papirja in svinčnika. Sam pravi, da v izključno računalniško dizajniranje ne verjame in da je človeško oko superiorno črnim škatlam, ključno je tudi prilagajanje podobe na dejanskem modelu; vsak od sestankov oblikovalskega oddelka pa se po njegovih besedah itak začne s skico v dveh dimenzijah. Njegove linije lahko zasledimo še na prenovljenem yetiju in aktualni fabiji. Preden se je zaposlil pri Čehih, je imel prste vmes tudi pri obikovanju Volkswagnovega golfa šeste in sedme generacije ter druge generacije touarega.

Vsi motorji v ponudbi so štirivaljni, na spodnjem koncu je različica greenline, ki vsak kilometer v okolje izpljune le 95 gramov CO2, na zgornjem pa dvolitrski motor TSI z 206 kilovati, ki je v bistvu enak, kot ga ima leon cupra. Z njim je Anže na mednarodni premieri prevozil največ kilometrov in pravi, da je zelo prepričljiv. Dvolitrski TDI ponuja 140 kilovatov, to je 190 'konjev', in zapolnjuje mesto zmogljivega 'dizla', na voljo pa je še 1,6-litrski TDI, ki ima v tako ogromnem avtu že kar malce težko delo. Vsi motorji so bojda varčnejši, nekateri tudi do 30 odstotkov. Najbolj prodajan pa bo dvolitrski s 110 kilovati moči.

Do tega trenutka se je superb prodal v več kot 700 tisoč enotah, kar je lepa številka po katerihkoli standardih. Glede na to, da ima zdaj še videz poleg možganov, lahko samo sklepamo, da se bo številka še naprej redno večala. Ker gre za najvišje postavljen model v ponudbi Škode, je domači uvoznik pripravil še posebej gala prireditev ob predstavitvi, ki na svojevrsten način odraža zaupanje v najnovejši model. Pozabite na čase, ko ste zamahnili z roko ob omembi cenene češke znamke. Zdaj so dokončno minili.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 5. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |