Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota prius

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Na svetu ni prav veliko avtomobilov, ki bi tako delili mnenje javnosti, kot to počne toyota prius. Ko so leta 1995 na avtomobilskem salonu v Tokiu predstavili prototipni hibrid, imenovan projekt G21, so mnogi pomislili na muho enodnevnico. Na to se niso ozirali in do danes na svetovni ravni prodali preko 8 milijonov hibridnih vozil, med katerimi približno polovico predstavlja prav prius.
Toyota prius
Foto: Gašper Miš
10. 3. 2016 ob 18:55
Komentarjev: 0

Pri Toyoti imajo res radi konkretne prenove, a prius ni prenovljen. Povsem nov je, postavljen na novo platformo TNGA, s katero so povečali karoserijsko togost za 60 odstotkov, prihranili preko 50 kilogramov in znižali težišče. Model ni nikoli postal sinonim lepote in tudi novi ne bo, bo pa z ostrimi linijami zagotovo prepričal kakšnega potencialnega kupca. Ker pri priusu ni nič naključno, imajo tudi te svoj namen, in sicer zagotavljajo karseda nizek količnik zračnega upora, ki po novem meri samo 0,24 Cd, kar predstavlja najboljši rezultat v svojem razredu. Po vzoru zunanjosti so zasnovali še prostornejšo notranjost, na voljo v kombinaciji črne in sivo-črne, novi so merilniki, še naprej postavljeni na sredini armaturne plošče, prostor pa so tam namenili še 7-palčnemu zaslonu in prestavni ročici menjalnika.


Malo nepričakovano, pa vseeno: 1,8-litrski bencinski motor z oznako VVT-i in elektromotor po novem razvijeta 90 kilovatov sistemske moči (122 KM), kar je približno 10 odstotkov manj. Bi pričakovali nasprotno, ker je novinec kljub konkretnemu varčevanju težji od prejšnjega. Nova in manjša je nikelj-metal-hidridna baterija (NiMH), kot tudi menjalnik e-CVT, kar pripomore k izboljšanju izkoristka moči. Novi prius, ki ima za 28 odstotkov izboljšano regeneracijo, lahko samo s pomočjo elektrike prevozi kak kilometer oziroma dva do hitrosti 110 kilometrov na uro. Pri Toyoti navajajo 3,0-litrsko porabo na sto in 70-gramski izpust CO2 na prevoženi kilometer. To je napram predhodniku preko 20-odstotno izboljšanje, kar pa še težko potrdimo ali zanikamo, dokler ne preizkusimo v praksi.


S paketi luna, sol in executive lahko prius pri nas naročite po ceni 27.750, 30.700 oziroma 32.590 evrov. Na navedene cene pričakujte še popust v vrednosti 1.800 evrov, kar pomeni, da je novi od predhodnika 1.360 evrov dražji. Kupci, ki bodo res plačali nekoliko več, bodo to tudi dobili, in sicer v obliki opreme v vrednosti preko 2.000 evrov. Na seznamu serijske opreme omenimo skupek sistemov TSS, LED-žarometa, prilagodljiv radarski tempomat, 7-palčni zaslon TT2 s kamero za vzvratno vožnjo in samodejno klimatsko napravo, ki s pomočjo senzorja po potrebi izklopi prezračevanje na sovoznikovi strani. Novinca sicer lahko opremite še s projekcijskim prikazovalnikom podatkov, panoramskim strešnim oknom, prostorom za polnjenje mobilnih naprav, navigacijo ... Ker model velja za zelo specifično vozilo in so takšni tudi kupci, so pri nas prepričali približno 400 le-teh, letos pa pričakujejo 30 novih. Konec leta se paleti pridružuje še priključno-hibridna različica plug-in, kot zanimivost pa lahko povemo, da 95 odstotkov vseh proizvedenih priusov v zadnjih 10 letih danes še vozi po cestah širom sveta, če še kdo ni čisto prepričan o zanesljivosti hibridnih vozil.

Dodatne informacije o priusu lahko pridobite med mednarodnimi premierami.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |