Ker to ni edino merilo, ji pri sporočanju odličnosti pomaga še naziv 'mednarodni pick-up leta 2016'. Tole je že trinajsta generacija Nissanovega poltovornjaka, ki je včasih nastopal še pod znamko Datsun in skupno doslej prepričal že 14 milijonov kupcev. Osemdeset let je že na cestah in zadnja se lahko pohvali s prestižnim nazivom mednarodnega poltovornjaka za leto 2016. Za naše kupce je pomembno tudi to, da je navara prvi nissan s 5-letno garancijo. Že leta 1977 so segment prevetrili s prvo dvojno kabino, tokrat pa ga kot prvi z drugačnim vpetjem zadnjih koles. Listnate vzmeti so se namreč poslovile in zamenjale so jih večtočkovno vpete vijačne. Prednost je predvsem občutno manj poskakovanja zadka ob praznem vozilu, kar je hiba vseh poltovornjakov.
S spremembo arhitekture podvozja pa uporabnost ni padla. Nosilnost je še vedno precejšnja, navara na svojih plečih zmore nositi od 1.047 do 1.203 kilograme mase, vleči pa do 3,5 tone težko prikolico. Če vas bolj od nosilnosti zanimajo terenske vrline, potem vas bo razveselil podatek, da zmore bresti skozi 60 centimetrov globoko vodno oviro, v Sloveniji so naprodaj le štirikolesno gnane različice, pri čemer je pogon v osnovi speljan na zadnjo os, pogon sprednje pa enostavno vključimo s stikalom. Novi generaciji so dodali še sistema hill start in hill descent za lažjo vožnjo po klančinah.
Zunanje mere so ostale precej podobne meram prejšnje generacije, nova navara je daljša za okoli tri centimetre, medosje so celo za pet centimetrov skrajšali in na ta način zagotovili boljšo okretnost, tovorni del pa je vseeno skoraj sedem centimetrov daljši. Notranjost precej spominja na tisto iz hišnih križancev, v osnovi ima ročni menjalnik šest prestav, lahko pa doplačate za 7-stopenjski samodejni.
2,3-litrski motor dCi je enak kot v renaultu master, izbirate lahko med 163- in '190-konjsko' različico, slednja ponuja 450 Nm navora. Po kratki vožnji sem dejansko ravno nad motorjem najbolj navdušen, saj je presenetljivo tih in uglajen, predvsem pa zelo zmogljiv. Nissan se hvali, da porabi 24 odstotkov manj od prejšnjega in vsak kilometer v okolje izpusti le 169 gramov CO2.
Skoraj vsi kupci, letos računajo na okoli petdeset prodanih vozil, bodo posegli po izvedenki z dvojno kabino, sta pa na voljo še različici king cab in šasija, slednja je primerna predvsem za nadgradnje. Med štirimi paketi opreme lahko izbirate in tistim, ki se boste za navaro odločili do konca leta, ponujajo na redne cene še 10 odstotkov popusta. Ker so v 90-ih odstotkih kupci podjetja, to pomeni, da boste za osnovno navaro brez DDV odšteli manj kot dvajset tisočakov.
Nekaj cen je še tukaj:
nissan navara 2.3 dCi 4x4 visia: 29.050 EUR
nissan navara 2.3 dCi 4x4 acenta: 30.200 EUR
nissan navara 2.3 dCi 4x4 N-connecta: 33.400 EUR
nissan navara 2.3 dCi 4x4 tekna premium: 38.800 EUR