Tudi tokrat so cee´da razvili in naredili na stari celini, natančneje na severozahodnem Slovaškem. S sportagom predstavlja steber prodaje, ki je po prvi predstavitvi leta 2007, samo pri nas prepričal preko 12.000 kupcev. 2012 so predstavili novo reinkarnacijo, letos pa salone napolnili s prenovljenimi modeli. Ker so razlike po prenovi majhne in opazne predvsem pri najbolje opremljenih različicah kot na primer takšni EX GT line, so se odločili, da s predstavitvijo počakajo na čas, ko te postanejo na voljo.
Kupcem je oblika kot taka všeč, kar razloži minimalnost sprememb. Pri Kii se sicer sploh ne poslužujejo pojma prenova, temveč izboljšan model, ampak, a ni to praktično eno in isto? No, podrobnejša analiza razkrije tako nov sprednji kot zadnji odbijač, masko vozila, luči in platišča, zahvaljujoč nekaterim izboljšavam pa še manjši količnik zračnega upora. Notranjost pa ... Presodite sami. To, da so materiali kakovostnejši je težko videti, lahko pa otipati, moteče zvoke z novo zvočno zatesnitvijo slišati, oziroma ne slišati, še najlažje je preizkusiti številne nove tehnologije. Preizkusili smo lahko sistem aktivne pomoči pri parkiranju, opozorila nenamerne menjave voznega pasu, prekoračitve hitrosti in vozil v mrtvem kotu.
Kar se motornih različic tiče, lahko izbirate med šestimi, štirimi bencinskimi in turbodizelskima. Prav ponosni so na nov, litrski trivaljni turbobencinski T-GDI, prvi motor skupine, ki je podlegel novodobnim trendom reševanja polarnih medvedov. Razvit v korejskem Namyangu razvije 73 kilovatov moči (100 KM), k nam pa prihaja izključno v močnejši izvedenki z 88 kilovati (120 KM). Pretekla prodaja je pokazala, da kar 80 odstotkov kupcev poseže po bencinsko gnanih različicah. Vsi motorji izpolnjujejo normative razreda EU6, motorna paleta pa s prostorninama 1.4 in 1.6-litra razvije od 66 (90 KM) do 99 kilovatov moči (135 KM), oziroma kar 150 v primeru športne različice cee´d GT. Ta ima pod pokrov nameščen motor z novim turbo puhalom, s katerim ni le močnejši, ampak tudi prožnejši. Različice so serijsko povezane s šeststopenjskim ročnim, pri 1.6-litrskem turbodizlu pa sta kupcem na izbiro še šeststopenjski samodejni in nov sedemstopenjski robotiziran menjalnik DCT.
Še naprej so na voljo tri karoserijske različice, najbolj priljubljena petvratna (60 %), trivratna pro_cee´d (30 %) in nenazadnje karavanska sportswagon (10 %). K številnim paketom, LX active, LX fun, LX urban, LX champion, EX style in EX vision, se pridružuje še nov, prej omenjeni EX GT line. Pozicionirana tik pod različico GT, prinaša športni izgled, ne pa tudi temu primernega motorja. 1.500 evrov stane, na to pa je treba prišteti še najmanj 15.190 evrov za nakup samega vozila. Ceno namenjajo osnovnemu pro_cee´du, ki stane približno 500 evrov manj kot petvratni, sportswagon pa od slednjega okroglega tisočaka več. Na voljo je tudi opcijska oprema, pri prodajalcu pa si lahko izborite še lepe popuste, s številnimi paketi, tudi preko 5.000 evrov, v vsakem primeru pa kak tisočak. Pričakujejo, da bo ponudba s sedemletno garancijo letno prepričala približno 1.000 kupcev, 300 teh pa so letos že našli.