Takšni mali navidezni terenci so samo v preteklih treh letih na svetovni ravni potrojili prodajo s 450.000 vozil na več kot 1.2 milijona. Nič čudnega, da se na predstavitvah novih ali prenovljenih modelov potem znamke rade pohvalijo, da jih imajo v ponudbi. Opel ga ima in to vse od leta 2012, ko so lansirali križanec mokka. Po štirih letih prihaja že prva osvežitev, a naj vas to ne preseneti preveč, ker je s 600.000 prodanimi vozili po svetu ob astri in corsi trenutno to eden najbolje zaželenih vozil te nemške znamke.
Po novem se imenuje mokka X, to pa je tudi prvi predstavnik znamke, ki nosi novo oznako. To namenjajo označevanju svojih križancev. Seveda ni vse v novem poimenovanju; mokka X prinaša tudi povsem nov sprednji odbijač, novo masko vozila in žarometa, ki lahko svetita tudi v polni LED-tehniki. Bočna linija po drugi strani ne prinaša opaznejših novosti, tudi zadaj jih je malo. Omenimo luči, ki prav tako svetijo v LED-tehniki, nekoliko pa so spremenili še spodnji del odbijača. V notranjosti je novosti več, stikal na armaturni plošči pa občutno manj. So pri Oplu lepo poslušali kritike in notranjost povsem prevetrili, da zdaj povsem spominja na tisto v astri. Škoda le, da si poleg merilnikov, multimedijskega zaslona in podobnega niso sposodili še volanskega obroča, ki ostaja nespremenjen.
Na voljo je pet motornih različic, tri bencinske in dve dizelski. Ne manjka niti različica s pogonom na naftni plin LPG, sicer pa različice razvijejo od 81 (110 KM) do 112 kilovatov moči (150 KM). Moč se lahko na sprednji kot na vsa štiri kolesa prenaša preko petstopenjskega oziroma šeststopenjskega ročnega ali samodejnega menjalnika. Po štirikolesnem pogonu po podatkih poseže petina kupcev, kar je nekoliko več kot pri konkurenčnih modelih, pri nas pa se največ kupcev odloči za 1,4-litrski turbobencinski motor v kombinaciji s sprednjim pogonom in ročnim menjalnikom.
Izbirate lahko med tremi paketi opreme, in sicer osnovnim selection, enjoy in innovation. Mokka X po ceniku stane od 19.150 (mokka X 1.6 ecotec start/stop selection, 5-st. roč.) do 27.630 evrov (mokka X 1.4 turbo ecotec start/stop 4x4 innovation, 6-st. sam.), na cene pa pričakujte še 1.700 evrov popusta in brezplačni paket, ki vključuje ogrevana sprednja sedeža in volanski obroč. Do sedaj so pri nas prodali okrog 2.000 vozil, z mokko X pa želijo kljub vse ostrejši konkurenci obdržati mesto v razredu in prodati okrog 600 do 650 vozil letno.
Mokka X pa ni edina Oplova novost, obenem predstavljajo še prenovljeno zafiro. Ta je na trgu prisotna od leta 1999 in je v treh reinkarnacijah po svetu prepričala 2,7 milijona kupcev. Kot ta, ki je pred prelomom tisočletja premierno ponudila integrirano sedemsedežno postavitev, ima tudi nova pomembno vlogo za znamko Opel. Najprej boste opazili, da manjkata značilna žarometa v obliki bumerangov, nova sta tudi maska vozila in sprednji odbijač, sicer pa so razlike majhne. Notri jih je tudi tu nekoliko več, novi so merilniki, volanski obroč, kompleten osrednji del armaturne plošče, novost predstavlja še svetlo oblazinjenje in še večje panoramsko strešno steklo.
Na voljo so štiri motorne različice, po dve bencinski in dve dizelski, v osmih konfiguracijah moči. Razvijejo od najmanj 88 (120 KM) do največ 147 kilovatov moči (200 KM), prav vsi pa so povezani s šeststopenjskim menjalnikom. Ta je lahko ročni ali samodejni, moč pa se v vseh primerih prenaša na sprednji kolesi. Med 5.000 prodanimi pri nas (največ 580 leta 2008), najdemo kar 77 odstotkov turbodizelskih, podobno povpraševanje po teh pa pričakujejo tudi s prenovo.
Paketa opreme sta dva, edition in innovation. Prvi serijsko s petimi in opcijsko s sedmimi sedeži, sedem sedežev pa imajo serijsko vsi v paketu innovation. Kupci so v preteklosti posegali predvsem po paketu cosmo, ki je takrat predstavljal vrh ponudbe, danes pa bo to najbrž kar paket innovation. Od 21.290 (zafira 1.4 turbo ecotec start/stop edition, 6-st. roč.) do 29.550 evrov (zafira 2.0 CDTi ecotec innovation, 6-st. sam.) boste odšteli za zafiro, na cene pa pričakujte še 2.700 evrov popusta in kot pri mokki X še brezplačen zimski paket. Približno 330 jih bo na ceste zapeljalo letno.