Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda3

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Mazdina strategija Jinba ittai predstavlja sožitje konja in jezdeca, tej pa so sledili tudi s prenovo mazde3. Po štirih letih prinaša številne nove varnostne in asistenčne sisteme ter nekaj manjših lepotnih popravkov.
Mazda3
Foto: Gašper Miš
9. 2. 2017 ob 12:00
Komentarjev: 0

Pri znamki, ki je v preteklih mesecih zabeležila najboljše poslovno obdobje v zgodovini, želijo letos ob petodstotni rasti prodaje na trg poslati kar 1.550.000 novih vozil. Največ mazd CX-3 in CX-5, pri nas, kjer so lani prodali kar 1.100 njenih predstavnic, pa bo pomembno vlogo odigrala tudi prenovljena trojka. Kot rečeno, prinaša nekaj manjših lepotnih popravkov, nova sta oba odbijača, motorna maska, platišča, opcijsko pa še prilagodljiva LED-žarometa in meglenki. Tako so se s prenovo poslovili od ksenonske tehnologije, medtem ko halogenske luči ostajajo serijske. Tu sta še novi barvi, in sicer siva 'machine' in modra 'eternal'.

Nekoliko več novosti najdemo v notranjosti. Novi so sedeži pa opcijsko ogrevan volanski obroč, prestavna ročica ročnega menjalnika, omenimo še elektronsko ročno zavoro in posledično nov pokrit predal na sredinski konzoli po vzoru za razred večje mazde6. Malenkost so spremenili še merilnike, osrednji in projekcijski zaslon, ki lahko po novem prikazuje več podatkov, v boljši ločljivosti in v več barvah. Poleg tega prenovljena trojka prinaša še nekaj manjših posodobitev, predvsem z namenom boljšega počutja v notranjosti. Najpomembnejši pa so vsi varnostni in asistenčni sistemi pod skupnim imenom 'i-activsense'. Tudi te trojka povzema po sestrski šestici, novost pa ob obstoječih predstavljajo trije, in sicer sistem prepoznave prometnih znakov (TSR), izboljšan sistem za preprečevanje naleta pri nizkih hitrostih (SCBS) in sistem samodejnega zaviranja v sili (SBS).


Motorna ponudba ostaja nespremenjena. Tako so še naprej na voljo štiri motorne različice, in sicer tri 2,0-litrske atmosferske bencinske z oznakami G100, G120 in G165 ter 2,2-litrski turbodizelski z oznako CD150. Kot povedo že oznake, razvijejo od 74 (100 KM) do 121 kilovatov moči (165 KM) in so serijsko spojene s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Najbolj prodajani različici obeh polov sta lahko tudi po prenovi spojeni s šeststopenjskim samodejnim, kjer novost predstavlja športni način pretikanja.

Največjo novost ob varnostnih in asistenčnih sistemih predstavlja še sistem 'G-vectoring control' (GVC). Gre za sistem, ki ima korenine v šestici in preko kontrolne enote nadzira obremenitev na kolesa ter po potrebi odvzame motorni navor. S tem se prenese teža vozila in izboljša oprijem, kar smo preizkusili tudi v praksi in lahko delovanje le pohvalimo. Preseneča dejstvo, da je na voljo serijsko. Poleg tega so omenili še izboljšano zvočno zatesnitev, ne le kar se kabine tiče, nekaj novosti je tudi pri motornih komponentah.
 

Kot ste lahko razbrali, so prenovo istočasno namenili tako petvratni kombilimuzini kot štirivratni limuzinski različici. Paketi opreme se niso poimensko spremenili, kljub temu pa so prav vsi nekoliko bogatejši. To pomeni tudi malo dražji, osnovni stane 14.490 (mazda3 HB G100 emotion, 6-st. roč.), najdražji pa 26.240 evrov (mazda3 HB CD150 revolution top, 6-st. sam.). Napram predhodni to pomeni do 500 evrov podražitve, v povprečju približno polovico manj.

Še malo statistike – od prihoda na trg leta 2013 so pri nas prodali dobrih 80 odstotkov kombilimuzinskih in 20 limuzinskih različic. Kupci ste v kar 95 odstotkih izbrali bencinski motor, z dobrimi 70 odstotki pa je prevladovala različica G120. Kljub temu da so prodali le 5 odstotkov turbodizelskih, pravijo, da bi se lahko delež malo spremenil, če bi v ponudbo dodali še šibkejši 1,5-litrski motor CD105, a tega tudi po prenovi ne planirajo. So pa slovenske mazde3 ob tem v povprečju še dobro opremljene, kar 60 odstotkov jih ima paket attraction, revolution ali pa revolution top, torej enega od najbogatejših treh. 315 vozil so prodali lani, letos pa želijo rezultat še izboljšati, čeprav se zavedajo, da imajo v hiši hudega konkurenta. Sliši na ime CX-3, ki je klasični trojki tudi pri nas pred kratkim prevzel prodajni primat.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 11. 2021
November 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 5 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |