Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota prius plug-in

Domača premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko nam je Toyota pred 20-imi leti predstavila svoj prvi hibrid, si verjetno nihče ni predstavljal, da jih bo do danes japonska tovarna proizvedla že 10 milijonov! V EU je že vsaka tretja toyota hibrid.
Toyota prius plug-in
Foto: Matej Mihinjač
13. 6. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Zanimiv postaja trg priključnih hibridov, do leta 2021 naj bi predstavljal že 4 odstotke trga.

Do leta 2020 naj bi bila ta številka še višja, že polovica vseh toyot v zahodni Evropi bo hibridna, s čimer bodo še utrdili svojo prevlado v tem segmentu vozil, ki se seveda iz leta v leto globalno povečuje. Še bolj zanimiv postaja trg priključnih hibridov, do leta 2021 naj bi predstavljal že 4 odstotke trga, in spet ima Toyota tukaj neprecenljive izkušnje, saj je pred 10 leti predstavila prvo tovrstno vozilo sploh - prius plug-in. Po vsem svetu so jih prodali 78 tisoč, skupno kar šestim od desetih voznikov pa je bilo eno mnenje - premajhen električni doseg.

Novi prius plug-in zato ravno z dosegom, ki ga lahko voznik prevozi s polno baterijo, prepričuje vse nejevernike, da je prišel čas, ko so tovrstna vozila zrela za vsak dan. Po zaslugi podvojene kapacitete baterije (8,8 kWh namesto 4,4, medtem ko se je masa povečala za 59 %, volumen pa 78 %) se je električni doseg prav tako podvojil; namesto 25 zdaj prevozi 50 kilometrov z napolnjeno baterijo. Vendar je uporabnih razlik še bistveno več. Polnilnik zaseda manj prostora, vendar namesto z 2 zdaj polni s 3,3 kilovata, prius plug-in pa se lahko samo na elektriko vozi tudi po avtocesti, saj z močnejšim elektromotorjem (68 kW) v relativni tišini doseže kar 135 km/h.

V bistvu za pogon služita dva elektromotorja, saj 2. motor sedaj ni več le primarni generator in starter kot pri običajnem priusu, ker so mu dodali enosmerno sklopko in lahko pomaga pri pospeševanju in vzdrževanju večjih hitrosti. Še več novosti je pri sami litij-ionski bateriji, ki ima 5 sklopov po 15 celic, bolj pomembno pa je, da je pod njo grelnik (165 W), da je avto pripravljen na vožnjo tudi pri temperaturah do - 20 stopinj Celzija. Ko je zunaj toplo, jo hladi zrak iz potniške kabine. Priložena sta dva kabla: s 16-amperskim boste na hitrem polnilniku baterijo napolnili v 2 urah, z 10-amperskim pa doma na navadni vtičnici v 3 urah in 10 minutah. Če ste slučajno vzeli v roke kalkulator in se vam številke ne ujemajo, bo morda zanimiv podatek, da se pri 16 A v teoriji baterija polni s 3,7 kW, v praksi pa s 3,3, medtem ko je neto kapaciteta baterije 7,4 kWh, saj se nikoli ne napolni čisto do konca, enako kot elektronika ne pusti, da se popolnoma izprazni. S tem bo baterija dlje uporabna, tovarna pa nanjo daje 10 let garancije.

Prius plug-in je zunaj kar opazno drugačen od običajnega, večina se strinja, da je precej bolj atraktiven, saj ima spredaj drugačno bolj agresivno masko z matričnimi LED-lučmi, žal pa je zaradi varčevanja pri masi registriran le za 4 osebe, da bi bile emisije CO2 krepko pod 30 g/km. Na voljo sta 2 barvi plastike na armaturni plošči, tempomat tukaj deluje vse do ustavitve, prius plug-in opazi tudi pešce in po potrebi sam zavre, za ogrevanje pa služi toplotna črpalka, ki deluje vse do - 10 stopinj Celzija. Zelo zanimiv dodatek je solarna streha (moč 179 W), ki je, spet zaradi mase, na voljo samo pri osnovnem paketu opreme, na leto pa naj bi v idealnih razmerah pri nas povečala doseg avtomobila za do 1.000 kilometrov. Samo zaradi dodatnega dosega se je seveda ne splača kupiti (doplačilo 2.450 EUR, kar bi bilo po današnjih cenah bencina in porabi 6 litrov dovolj za 32.600 kilometrov, 32 let pa priusa plug-in verjetno ne boste vozili), je pa zanimiva s tehničnega vidika, saj ima posebno solarno baterijo (6,5 Ah), ki polni hibridno, med vožnjo pa potem polni navadno 12-voltno baterijo, ki je namenjena električnim napravam v avtomobilu.

Še več si lahko o novem priusu plug-in preberete v mednarodni premieri, zato za konec še na hitro o cenah. Najcenejši je s subvencijo 4.500 EUR, ki je na voljo preko eko-sklada, naprodaj že za 29.950 EUR, s čimer je le za 1.050 EUR dražji od običajnega priusa sol, vendar ima v serijski opremi še navigacijsko napravo. Podobno je v primeru paketa opreme executive (navadni prius 30.790 EUR, plug-in 32.250), vendar ima slednji serijsko usnjeno oblazinjenje. Dokler bodo na voljo subvencije torej pričakujemo bistveno boljšo prodajo priključnega hibrida in lep dokaz je že prvi sveženj 19 pogodb, medtem ko jih je bilo prej v petih letih le 16. Kljub temu da gre zaenkrat za zelo redek avtomobil na naših cestah, je eden najpomembnejših, saj bo temelj za čisto prihodnost, ki si jo je zastavila Toyota, in sicer do leta 2050 emisije zmanjšati za več kot 90 odstotkov s hibridnimi vozili ter pogonom na vodik.

Cene:

toyota prius plug-in solar - 40.400 EUR (s popustom in subvencijo 32.400 EUR)
toyota prius plug-in sol - 37.950 EUR (s popustom in subvencijo 29.950 EUR)
toyota prius plug-in executive - 40.250 EUR (s popustom in subvencijo 32.250 EUR)

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bee
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  |