Ime gor ali dol, grandland X vseeno ni največji SUV te nemške znamke. Spomnimo, da so imeli še pred kratkim v ponudbi antaro in na nekaj podobno velikega bo po besedah predstavnikov potrebno počakati vsaj še nekaj let. Grandland X je s 4,48 metra torej križanec razreda C-SUV, kjer mu ob boku stojijo še modeli, kot so hyundai tucson, kia sportage, nissan qashqai, renault kadjar in njim podobni. Da je novinec v podkožju v bistvu kar peugeot 3008, najbrž tudi ni več nobena velika skrivnost. Zaradi tega sta si mersko zelo blizu, skupna dolžina in medosna razdalja pa sta celo do milimetra enaki. Oplov velikan je tako le 15 milimetrov širši in prav toliko nižji, oblikovno pa bi lahko rekli, da je v primerjavi s peugeotom vseeno nekoliko bolj zadržan, bolj klasičen. Nikakor pa ne dolgočasen. Karoserija je lahko pri najbogatejšem paketu innovation dvobarvna, C-stebrička pa poskrbita za občutek lebdeče strehe.
Tudi notranjost je nadvse prijetna, kakovost na visoki ravni, ergonomija tudi, le preglednost nazaj zaradi omenjenega C-stebrička malce šepa. Všeč nam je še, da je občutek v kabini precej 'oplovski', če je to beseda, ki jo iščemo, in da ob nekaterih stikalih in multimediji ne boste dobili občutka, kot da sedite v francoskem proizvodu z nemškim podpisom. Ker novinec prvotno nagovarja predvsem družinske kupce, lahko povemo, da je prostora dovolj, potnika spredaj pa bosta ob izbiri AGR-sedežev deležna še velike mere udobja. Na zadnji klopi je zaradi dejstva, da streha pada malo hitreje, prostora nad glavami vseeno malo manj, nikakor pa ne malo. Majhen ni niti prtljažni prostor, ki lahko že v osnovni postavitvi pogoltne kar 514 litrov, s preklopom klopi, deljive v razmerju 60 proti 40, pa se lahko poveča tudi do 1.652 litrov. Grandland X nima le velikega imena, ima tudi veliko tehnologije. Omenimo Oplov sistem osebne pomoči OnStar, dostopno točko Wi-Fi, prilagodljiva LED-žarometa, prilagodljiv je tudi tempomat, ne manjka niti pomoč pri parkiranju in kamera s 360-stopinjskim prikazom okolice.
Novi grandland X je najprej na voljo z dvema štirivaljnima motorjema, in sicer 1,2-litrskim turbobencinskim s 96 kilovati (130 KM) ter 230 Nm navora in 1,6-litrskim turbodizelskim CDTi z 88 kilovati moči (120 KM) ter 300 Nm navora. Bistveno več povpraševanja pričakujejo po dizelskem, sicer pa skupaj zadovoljita kar 50 odstotkov potreb kupcev razreda C-SUV. Najbolj zahtevni, ki v to kvoto ne sodite, boste najbrž počakali do prihodnjega leta, ko se ponudbi pridružuje še močnejši 2,0-litrski turbodizelski CDTI. Razvil bo 132 kilovatov moči (180 KM) in bo spojen z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Trenutno sta na voljo le šeststopenjska, tako ročni kot samodejni. Celo priključno hibridno različico bomo dočakali in ta bo v ponudbi tudi edina s štirikolesnim pogonom. Klasičnih različic, bodisi bencinskih ali dizelskih, z njim ne pričakujemo, kar le potrjuje, da oznaka X označuje le priljubljene križance, ne pa tudi resnih terenskih ambicij. Novinec pogon tako prenaša le na sprednji kolesi, v zahtevnejših razmerah pa bo v pomoč priskočil opcijski sistem intelligrip, kot so pri Oplu poimenovali sistem izbire enega izmed petih voznih načinov. Pravijo, da bo za večino to dovolj, dodajamo pa, da čudežev od takšnega sistema vseeno ni pričakovati.
Ponudbo zaokrožujejo trije že znani paketi opreme. Osnovni je paket selection, po katerem ne pričakujejo kaj dosti, če sploh kaj povpraševanja, kar pomeni, da bo večina kupcev posegla kar po obeh bogatejših, torej paketih enjoy in innovation. Grandland X in peugeot 3008 sta si precej blizu tudi cenovno, zato boste za najcenejšo različico odšteli najmanj 20.490 (grandland X 1.2 turbo start/stop selection, 6-st. roč.), za najdražjo pa največ 26.990 evrov (grandland X 1.6 CDTI start/stop innovation, 6-st. sam.). Lansiranje križanca spremlja še odlična popotnica, saj nastopa v letos najhitreje rastočem avtomobilskem razredu pri nas. Šteje približno 9.000 novih vozil letno, kar obenem predstavlja 12 odstotkov celotne prodaje. Del te pogače je očitno zadišal tudi Oplu, ki želi že letos prodati 100 vozil, prihodnje leto pa približno šestkrat toliko.
Informacije o oplu grandland X lahko pridobite še v mednarodni premieri.
Cene:
opel grandland X 1.2 turbo start/stop selection, 6-st. roč. (96 kW) – 20.490 EUR
opel grandland X 1.2 turbo start/stop enjoy, 6-st. roč. (96 kW) – 21.590 EUR
opel grandland X 1.2 turbo start/stop innovation, 6-st. roč. (96 kW) – 23.990 EUR
opel grandland X 1.2 turbo start/stop selection, 6-st. sam. (96 kW) – 21.990 EUR
opel grandland X 1.2 turbo start/stop enjoy, 6-st. sam. (96 kW) – 23.090 EUR
opel grandland X 1.2 turbo start/stop innovation, 6-st. sam. (96 kW) – 25.490 EUR
opel grandland X 1.6 CDTI start/stop selection, 6-st. roč. (88 kW) – 21.990 EUR
opel grandland X 1.6 CDTI start/stop enjoy, 6-st. roč. (88 kW) – 23.090 EUR
opel grandland X 1.6 CDTI start/stop innovation, 6-st. roč. (88 kW) – 25.490 EUR
opel grandland X 1.6 CDTI start/stop enjoy, 6-st. sam. (88 kW) – 24.590 EUR
opel grandland X 1.6 CDTI start/stop innovation, 6-st. sam. (88 kW) – 26.990 EUR