Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Seat arona

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Seatu so lansko leto pri nas zaključili z 2.335 prodanimi vozili. Letos pričakujejo, da bo teh še za dobrih 10 odstotkov več, k temu pa bo najbrž kar močno pripomogel novi mali križanec B-razreda, ki sliši na ime arona.
Seat arona
Foto: Gašper Miš
11. 1. 2018 ob 10:00
Komentarjev: 0

Nova seat arona, ki je ime dobil po provinci na kanarskem otoku Tenerife, je 4.138 milimetrov dolg križanec, zasnovan po vzoru sestrske ibize. Kot rečeno, vstopa v priljubljeni razred križancev razreda B-SUV, kjer kraljujeta predvsem peugeot 2008 in renault captur, in zanimivo, Volkswagnov koncern trenutno nima pravega konkurenta. No, z arono ga zdaj ima, tako da boste lahko tudi ljubitelji znamke končno prišli na svoj račun in tudi v tem razredu prvič sedli malce višje, imeli ob tem dober pregled pred seboj in nenazadnje z njim sledili trendom, ker je oblika še vedno tista, ki najbolje prodaja takšne avtomobile. Se zdi, da nova arona, še posebej v takšni živi barvi in s polnimi LED-žarometi, izgleda sila privlačno, pa čeprav so večino oblikovnih potez povzeli kar po novi ibizi. Razlike so vseeno prisotne, predvsem velik poudarek tokrat namenjajo personalizaciji, saj je na voljo v kar 68 različnih barvnih kombinacijah, med zanimivostmi pa lahko izpostavimo še zanimiv detajl zaključka kromirane letve s črko X na boku vozila, da boste res vsi vedeli, da gre za križanec.

Kar se notranjosti tiče, nič pretresljivega. Tudi ta močno spominja na tisto iz ibize. To obenem pomeni, da lahko na sredini armaturne plošče prevladuje velik, celo 8-palčni zaslon na dotik, povezljiv s sistemi Apple CarPlay, Android Auto in Mirror Link. Arona omogoča tudi brezžično polnjenje vaših mobilnih naprav, če seveda posežete po tej opciji, so pa na voljo še številne druge. Zanimiva se nam zdi še možnost izbire naprednega, kar 300-vatnega sistema Beats audio, od poletja naprej pa boste lahko pri španskih modelih kupci prvič posegli po kar 10,2-palčnem zaslonu digitalnih merilnikov.

Prostornost naj vseeno ne bo prioriteta nakupa, čeprav je prtljažni prostor med največjimi v razredu. Se pozna, da je arona vseeno majhen avtomobil, zato so tistim zadaj odmerili bolj malo milimetrov v predelu kolen, peti potnik na sredini pa bo prikrajšan še na drugih področjih. Za štiri bo načeloma vseeno dovolj, predvsem bo dovoljšen prtljažni prostor. Ta je sicer na prvi pogled precej majhen, ampak ko odstranimo dvojno dno, se spodaj skriva prava mala črna luknja, ki potem skriva kar 400 litrov uporabnega prostora. Uporabnega pa zato, ker je ta lepo oglat in ima obenem še številne zanke za pritrjevanje tovora, da prtljaga v prvem ovinku ne bo letela vsepovprek.


Ni pa arona le najnovejša, je tudi ena najnaprednejših, kar se tiče varnostnih in asistečnih sistemov. Se pozna, da si jih je večino izposodila kar pri novi ibizi in razred večjem leonu, zato tudi tu ne manjka radarski tempomat, sistem samodejnega zaviranja v sili, opozorilo na vozila v mrtvem kotu in prečni promet, premierno predstavljajo še sistem, ki sliši na ime 'manouver braking'. Kot nam pove že ime, lahko ta do hitrosti 10 kilometrov na uro ob zaznavi ovire tudi povsem samodejno zavre.

Ker so Španci novo arono postavili kar na modularno platformo MQB A0, ki si jo deli še s sestrsko ibizo, lahko tudi tu pričakujete že znane motorne različice. Šest jih bo na voljo skupaj, od tega tri bencinske, dve dizelski, kasneje pa se ponudbi pridružuje še različica na stisnjen zemeljski plin CNG. Do takrat bo večina, govorimo o dobrih 80 odstotkih, posegla kar po eni izmed treh prisilno polnjenih bencinskih različic TSI. Na voljo so različice 1.0 TSI s 70 (95 KM) ali 85 kilovati (115 KM), za športno arono FR pa je rezerviran najzmogljivejši motor 1.5 TSI s 110 kilovati moči (150 KM). Preostalih 20 odstotkov kupcev bo tako na strani turbodizelskih različic 1.6 TDI, bodisi s prav tako 70 (95 KM) ali pa 85 kilovati moči (115 KM). Različica 1.0 TGI, torej tista na stisnjen zemeljski plin, bo ponudbo okrepila predvidoma konec leta, s 66 kilovati moči (90 KM) pa pri nas vseeno ne bo požela veliko zanimanja.


Predvidoma najbolj zaželena bo tako kar različica, ki je poganjala tokratni testni primerek, in sicer 1.0 TSI s 85 kilovati moči, oziroma 115 'konjički', predvsem v kombinaciji s klasičnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Kot 70-kilovatna turbodizelska je ta opcijsko na voljo tudi s sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom DSG, za kar boste odšteli med 1.000 in 1.500 evrov. Napram ateci nova arona štirikolesnega pogona ne ponuja, pogon je tako le na sprednji kolesi, je pa ob 19-centimetrski oddaljenosti od tal v primerjavi z ibizo vseeno malce bolj pripravljena na spopad z mestnimi robniki.

Arona, ki te dni tudi uradno začenja pohod na slovenske kupce, je na voljo v štirih že znanih paketih opreme. Osnovni je paket reference, sledi style, tega pa nadgrajujeta še paketa xcellence in FR. Prvi poudarja predvsem eleganco, drugi pa aronin športni karakter. Cene so tiste, ki vas verjetno najbolj zanimajo, zato spodaj obširneje, tu pa omenimo le najcenejšo za 14.990 (arona 1.0 TSI reference, 5-st. roč.) in najdražjo za 22.665 evrov (arona 1.6 TDI DSG xcellence, 7-st. rob.). Na navedene cene pri zastopniku znamke sicer ponujajo še tisočak popusta v primeru, da se odločite za nakup preko financiranja, kar pomeni, da je arona od primerljivo opremljene in motorizirane ibize dražja za približno poltretji tisočak in tako stane približno toliko kot razred večji seat leon. Ampak leon ni križanec, zato se raje kar hitro postavite v vrsto, ker zna biti model letos hitro razprodan. Ciljajo predvsem na mlajše kupce, stare med 20 in 30 let, ter mlade po srcu. Približno 400 naj bi jih našli letos, najbrž pa bi jih lahko še bistveno več, ker se po Škodi zdaj tudi Seat počasi srečuje s prijetnimi težavami, da povpraševanje po nekaterih modelih že presega dobavne zmožnosti.

Informacije o seat aroni lahko pridobite še v mednarodni premieri.

Cene (v primeru financiranja še 1.000 evrov popusta):
seat arona 1.0 TSI reference, 5-st. roč. (70 kW) – 14.990 EUR
seat arona 1.0 TSI style, 5-st. roč. (70 kW) – 17.312 EUR
seat arona 1.0 TSI xcellence, 5-st. roč. (70 kW) – 18.584 EUR
seat arona 1.0 TSI style, 6-st. roč. (85 kW) – 18.033 EUR
seat arona 1.0 TSI DSG style, 7-st. rob. (85 kW) – 19.435 EUR
seat arona 1.0 TSI xcellence, 6-st. roč. (85 kW) – 19.304 EUR
seat arona 1.0 TSI DSG xcellence, 7-st. rob. (85 kW) – 20.706 EUR
seat arona 1.0 TSI FR, 6-st. roč. (85 kW) – 19.304 EUR
seat arona 1.0 TSI DSG FR, 7-st. rob. (85 kW) – 20.786 EUR
seat arona 1.5 TSI FR, 6-st. roč. (110 kW) – 20.583 EUR
seat arona 1.6 TDI reference, 5-st. roč. (70 kW) – 18.891 EUR
seat arona 1.6 TDI style, 5-st. roč. (70 kW) – 19.992 EUR
seat arona 1.6 TDI xcellence, 5-st. roč. (70 kW) – 21.263 EUR
seat arona 1.6 TDI DSG style, 7-st. rob. (70 kW) – 21.394 EUR
seat arona 1.6 TDI DSG xcellence, 7-st. rob. (70 kW) – 22.665 EUR
seat arona 1.6 TDI style, 6-st. roč. (85 kW) – 20.713 EUR
seat arona 1.6 TDI xcellence, 6-st. roč. (85 kW) – 21.984 EUR
seat arona 1.6 TDI FR, 6-st. roč. (85 kW) – 21.984 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |