Novinec v Hyundajevi ponudbi kot četrti član zaključuje družino vozil i30. Kot vsi njeni predstavniki je tudi ta narejen na stari celini z mislijo na zahtevnega evropskega kupca. Čeprav v imenu nosi oznako fastback, praviloma pa bi mu bolj pristajala liftback, vseeno pravijo, da gre za prvi petvratni kupe v kompaktnem razredu. Skratka, imam občutek, da še sami ne vedo čisto točno, kam bi ga umestili, vem pa, da bo kljub petim vratom na trgu konkuriral predvsem limuzinskim astri, civicu, mazdi3, meganu grandcoupe in podobnim. Napram kombilimuzini ima novi i30 fastback nižjo kaskadno masko, nove LED-dnevne luči, nova so tudi takšna 18-palčna lita platišča, seveda pa ne smemo mimo hitreje padajoče strehe in zadka, ki vsaj z obliko luči in spojlerja kar malce spominjata na kupejevski mercedes-benz razreda C. Ni pa vse v obliki, i30 fastback je od kombilimuzinskega še za 30 milimetrov nižji ter 115 daljši, kar skupno nanese na 4455 milimetrov. Ker se s tem po merah že kar nevarno približa hišni elantri, zna biti kanibalizem neizogiben, je pa res, da bo novinec pri evropskih kupcih najbrž bistveno bolj priljubljen. Oblikovno je bolj zanimiv in to so potrdili tudi pogledi mimoidočih.
Podobnosti s petvratno kombilimuzinsko ali pa karavansko različico se nadaljujejo tudi v notranjosti, saj se ta vse do B-stebrička praktično ne razlikuje. Tako lahko na vrhu armaturne plošče še naprej najdemo tudi do 8-palčni zaslon na dotik, povezljiv tako s sistemom Apple CarPlay kot Android Auto. Pri bolje založenih različicah boste opazili, da je panoramsko strešno okno bistveno manjše, v vseh drugih pa tudi to, da je v drugi vrsti zaradi padajoče strehe za visokorasle manj nadglavnega prostora. V predelu kolen kakšnih večjih razlik ni, ker je medosna razdalja ostala enaka, prtljažni prostor pa tu pogoltne 450 litrov. To je seveda bistveno manj kot pri karavanski različici, vseeno pa za kar 55 litrov več kot pri kombilimuzinski. Poleg tega ima i30 fastback zaradi petvratne zasnove še zares veliko nakladalno odprtino, zato kakšnih večjih prostorskih problemov vseeno ni pričakovati.
Pri Hyundaiu so se odločili, da novi i30 fastback ponudijo le z dvema bencinskima agregatoma. Oba sta prisilno polnjena, govorimo pa o litrskem trivaljniku, ki razvije 88 kilovatov moči (120 KM) ter 171 Nm navora, in pa močnejšem štirivaljnem motorju T-GDI, ki ob prostornini 1,4 litra ponuja 103 kilovate (140 KM) ter 242 Nm navora. Oba sta že serijsko spojena s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, močnejši pa je za dodatni poldrugi tisočak na voljo tudi s sedemstopenjskim robotiziranim DCT. Ker po turbodizelskih motornih različicah posegate predvsem kupci karavanov, tu potrebe po njej ne vidijo in je zato v ponudbi tudi ni pričakovati. Poudarek bo tako na dinamičnosti vozila, kar podkrepljuje še podatek, da je novi i30 fastback v primerjavi s kombilimuzinsko različico postavljen za 5 milimetrov bližje tlom, njegovo podvozje pa je tudi za 15 odstotkov bolj čvrsto.
Novi fastback, ki je zdaj že na voljo, je kot celotna družina i30 na voljo s štirimi paketi opreme. To so trend, style, premium in impression, za katere boste odšteli od najmanj 17.990 (i30 fastback 1.0 T-GDI 120 trend, 6-st. roč.) do največ 25.390 evrov (i30 fastback 1.4 T-GDI 140 DCT impression, 7-st. rob.). Od kombilimuzine je tako dražji za okrogel tisočak, od karavanskega i30 wagon pa za 100 oziroma 300 evrov, odvisno od izbire motorja in opreme. Na navedene cene lahko tudi tu pričakujete še 2.000 evrov promocijskega popusta in z nakupom pripomorete, da bo četrti član družine i30 dosegel približno 15 odstotkov celotne prodaje modela. To letno pomeni približno 60 novih vozil.
Cene:
hyundai i30 fastback 1.0 T-GDI 120 trend, 6-st. roč. (88 kW) – 17.990 EUR
hyundai i30 fastback 1.0 T-GDI 120 style, 6-st. roč. (88 kW) – 19.390 EUR
hyundai i30 fastback 1.0 T-GDI 120 premium, 6-st. roč. (88 kW) – 20.990 EUR
hyundai i30 fastback 1.0 T-GDI 120 impression, 6-st. roč. (88 kW) – 22.990 EUR
hyundai i30 fastback 1.4 T-GDI 140 style, 6-st. roč. (103 kW) – 20.290 EUR
hyundai i30 fastback 1.4 T-GDI 140 premium, 6-st. roč. (103 kW) – 21.890 EUR
hyundai i30 fastback 1.4 T-GDI 140 impression, 6-st. roč. (103 kW) – 23.890 EUR
hyundai i30 fastback 1.4 T-GDI 140 DCT style, 7-st. rob. (103 kW) – 21.790 EUR
hyundai i30 fastback 1.4 T-GDI 140 DCT premium, 7-st. rob. (103 kW) – 23.390 EUR
hyundai i30 fastback 1.4 T-GDI 140 DCT impression, 7-st. rob. (103 kW) – 25.390 EUR