Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nissan leaf

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Nissanu so obrnili nov list in na ceste poslali novi leaf. Ta je v drugi generaciji postal večji, močnejši, predvsem pa bistveno bolj privlačen, da bo lažje obdržal primat najbolje prodajanega električnega modela.
Nissan leaf
Foto: Gašper Miš
1. 6. 2018 ob 17:00
Komentarjev: 0

Nissan leaf je na ceste prvič zapeljal leta 2010, danes pa po dolgih osmih letih vstopa v svojo drugo generacijo. V primerjavi s prvo je 45 milimetrov daljša, 18 širša ter 10 nižja, medtem ko medosna razdalja z 2 metroma in 70 centimetri ostaja nespremenjena. Ker se je leaf oblikovno zelo približal novi micri, posledično ni več tako napihnjen in zdaj izgleda že prav športno-agresivno. To poudarjajo ostre linije, takšna je tudi maska, opcijsko pa tudi LED-žarometa. Celo luči na zadku vozila niso nič več pokončne, pač pa so postale manjše in oblikovane po vzoru bumeranga. Zanimivo je tudi, da na račun oblike ne trpi uporabnost, saj je prtljažnik postal za kar 105 litrov večji in jih zdaj sprejme do 435.

Velik napredek pričakujte v notranjosti, čeprav, zanimivo, sama armaturna plošča in postavitev stvari na njej ostajata precej podobni stari. Da je občutek vseeno bistveno boljši in modernejši, med drugim poskrbi nov volanski obroč, ki ne spomina samo na tistega iz nove micre in prenovljenega qashqaija, pač pa tudi tistega, ki ga najdemo v njihovem najbolj brutalnem modelu GT-R. Merilni so zdaj enojni, ne več ločeni, ter zanimivo, pol analogni in pol digitalni. Analogni del služi prikazu hitrosti, 7-palčni digitalni, ki je serijski pri vseh nivojih, pa prikazuje še številne druge podatke. Napredek se pozna še pri prav tako velikem zaslonu na armaturni plošči, čeprav ta ne deluje najhitreje in grafika ni na nivoju najboljših. Je pa vseeno pohvalno to, da je tudi ta serijski pri vseh nivojih, za nameček pa kompatibilen še s sistemi Apple Carplay, Android Auto ter mobilno aplikacijo Nissan connect EV.


Tisti, ki boste prvič sedli za volan novega leafa, se vam bo zanimiva zdela še oblika prestavne ročice, vsi ostali pa se boste najbrž bolj navduševali nad številnimi novimi sistemi. Med njimi izpostavimo nov sistem e-pedal, preko katerega lahko s stikalom občutno povečate stopnjo regeneracije, ter opcijska propilot in propilot park. Drugi pomaga pri parkiranju, prvi pa vključuje aktivni radarski tempomat, aktiven je tudi sistem, ki vozilo ohranja na voznem pasu, kar pomeni, da lahko leaf v zastojih vozi sam. Sistem pri paketu acenta ni na voljo, pri N-connecta stane 1.100 evrov, pri najbogatejšem tekna pa je serijski. Če vam je všeč, pa bi vseeno radi kupili križanca, vam lahko povem, da je za 1.000 oziroma 1.200 evrov (odvisno od menjalnika) ta na voljo tudi pri qashqaiju.

Leaf ostaja povsem električni avtomobil, ki v novi generaciji prinaša litij-ionsko baterijo s skupno kapaciteto 40 kWh, na katero, tako kot na vozilo samo, ponujajo do pet let jamstva. Močnejši je postal tudi elektromotor, ki po novem razvije 110 kilovatov moči (150 KM) ter 320 Nm navora. Enostopenjski samodejni menjalnik ostaja nespremenjen, to velja tudi za sprednji pogon. Kot predhodnika lahko tudi novi leaf polnite preko dveh različnih priključkov, in sicer tipa 2 in ChaDeMo. Preko prvega se polni z največ 6,6 kilovata, preko drugega pa na hitrih polnilnicah tudi s petdesetimi.

Preko hišne vtičnice ga boste polnili približno 21 ur, preko namenskih stenskih, ki stanejo okrog 1.000 evrov, med 7 in 8. Na hitrih polnilnicah se bo lahko, kot rečeno, polnil tudi s 50 kilovati, baterijo pa do 80 odstotkov napolnil v vsega 40 minutah. Ker nam je na prvi vožnji povprečno porabil okrog 16 kWh na 100 kilometrov, to pomeni, da porabe, izračunane po starem sistemu NEDC, ki navaja, da bi lahko z njim prevozili do 380 kilometrov, nismo dosegli, smo se pa lepo približali porabi po sistemu WLTP. Ta navaja bistveno bolj realne podatke in obenem pravi, da lahko novi leaf prevozi približno 280 kilometrov, 100 več kot prej. S tem bi lahko že danes zadostili potrebam 90 odstotkov Evropejcev, novemu leafu pa pri tem močno pomaga še precej dober količnik zračnega upora, ki znaša le 0,28.


Novi nissan leaf, ki preko zastopnika znamke prvič uradno stopa na slovenski trg, je kupcem na voljo s tremi že znanimi paketi opreme. To so acenta, N-connecta in tekna. Osnovni stane 35.490 evrov, paket N-connecta, ki bo skupaj z najbogatejšim tekna najbrž prepričal največ kupcev, pa za približno poldrugi tisočak med drugim prinaša še 17-palčna lita platišča, prilagodljiva LED-žarometa s samodejnim prilagajanjem snopa in kamero s 360-stopinjskim prikazom okolice. Paket tekna je še 2.500 evrov dražji, točno takšen, kot ga vidite na fotografijah, pa zahvaljujoč dvobarvni karoseriji in sistemu propilot park, stane že 40.740 evrov. Na prvi pogled drago ceno delno obrazloži dejstvo, da se leaf prodaja le z nakupom baterije, medtem ko jo lahko pri manjšem ZOE-u preprosto najamete.

Vseeno lahko na navedene cene pričakujete še 7.500 evrov nepovratnih sredstev eko sklada in se s tem pridružite električni nakupovalni noriji. Z leafom, ki velja za najbolj prodajan električni avtomobil na svetu, so tudi tokrat zadeli v polno. Samo od februarja letos so prodali že več kot 30.000 vozil, kar predstavlja desetino celotne prodaje prve generacije, ki se je na trgu obdržala osem let.

Cene:

nissan leaf acenta, 1-st. sam. (110 kW) – 35.490 EUR
nissan leaf N-connecta, 1-st. sam. (110 kW) – 36.790 EUR
nissan leaf tekna, 1-st. sam. (110 kW) – 39.290 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |