Pri Peugeotu bolj presenečajo z izjavo, da gre za povsem nov model, ki ni na noben način povezan s partnerjem tepee. Mogoče bi jim še kdo verjel, če ne bi skoraj v naslednjem stavku dodali, da se bo tovorna različica še naprej imenovala partner furgon.
Osnovo novega modela smo do danes že dobro spoznali, tako na mednarodni premieri modela combo life kot domači berlinga. Če Opel s svojo obliko nagovarja predvsem bolj konzervativne kupce, Citroën pa z dinamičnimi linijami stavi predvsem na mlade, ki si želijo pozornosti, bo rifter nagovarjal vse vmes. Zdi se, da od zunaj izgleda še najbolj skladno, pa čeprav so razlike bolj kot ne omejene le na sprednji del vozila. Ta ohranja prepoznavne elemente novejših Peugeotevih vozil, kot so velika kromirana motorna maska z levjim logotipom ter v odbijač zajedajoča žarometa. Zadaj je razlik še manj, v bistvu samo luči svetijo s svetlobnim podpisom v obliki levjih krempljev. Pri Peugeotu zato bolj presenečajo z izjavo, da gre za povsem nov model, ki ni na noben način povezan s partnerjem tepee. Mogoče bi jim še kdo verjel, če ne bi skoraj v naslednjem stavku dodali, da se bo tovorna različica še naprej imenovala partner furgon.
Rifterjeva notranjost je na pogled seveda precej podobna tisti, ki jo imata že koncernska brata. Vseeno pa se prav Peugeotova na pogled še najbolj razlikuje, ker se poslužuje rešitve 'i-Cockpit'. Ta novincu prinaša majhen, tako spodaj kot zgoraj prirezan volanski obroč, nad njim pa še velike analogne merilnike. Na projekcijski prikazovalnik kar pozabite, ga ni v ponudbi, niti ni potrebe, da bi bil. S tem ko so 'i-Cockpit' implementirali tudi v družinski rifter, je model 301 ostal edini, ki se še ne poslužuje rešitve, ki je do zdaj prostor našla že v skoraj štirih milijonih vozil. Zanimiva je tudi visoka postavitev sredinske konzole, ki v sebi skriva ogromen predal in je na voljo pri paketih allure ter GT line. Opcijsko lahko rifter opremite še z velikim panoramskim strešnim oknom ter 8-palčnim zaslonom na dotik, ki s pomočjo sistema Mirror Screen omogoča tudi povezavo s pametnimi mobilnimi napravami. Kot se za čas spodobi, ne manjkajo niti podlaga za brezžično polnjenje le-teh ter številni USB-priključki. Rifter v prvi vrsti nagovarja družine, zato gre že v osnovi za prostoren avtomobil, ki ponuja veliko odlagališč, prostora za potnike ter njihovo prtljago. Posebej zanimiv je zaprt predal nad prtljažnim prostorom, ta pa lahko že v osnovni sprejme 775 litrov. S podiranjem klopi se lahko prtljažnik poveča na kar 3.500, v primeru, da boste izbrali podaljšano različico L2, pa celo 4.000 litrov.
Francozi so novinca dodobra podkovali tudi na področju varnostnih in asistenčnih sistemov. Med njimi lahko najdemo sistema za samodejno zaviranje v sili ter ohranjanje vozila na voznem pasu. Prisotna sta tudi sistema za nadzor vozil v mrtvem kotu in nezbranost voznika, rifter pa lahko poleg znakov za hitrost prepozna še nekatere druge. Na avtocesti bo prav prišel radarski tempomat, na tesnih parkirnih prostorih pa parkirna tipala na boku vozila ter kamera s 180-stopinjskim pogledom.
Kot koncernska brata je rifter zasnovan na prilagojeni platformi EMP2, poganjajo pa ga že znani pogonski agregati. Govorimo o dveh motorjih, ki bodo kmalu na voljo v petih konfiguracijah moči. Za zdaj prevladujejo turbodizelske različice novega 1,5-litrskega štirivaljnega motorja BlueHDi. Oznake 75, 100 ter 130 povedo, koliko 'konjskih moči' imajo, v kilovatih pa številke sledijo tako – 55, 73 ter 96. Šibkejši različici sta spojeni izključno z ročnim menjalnikom, močnejšo pa lahko kombinirate tudi z novo osemstopenjsko avtomatiko. Ponudbo za zdaj zaokrožuje 1,2-litrski trivaljni turbobencinski motor puretech, ki razvije 81 kilovatov moči (110 KM), povezan pa je z ročnim menjalnikom. Vsi, ki si boste tudi pri bencinski različici zaželeli, da menjalnik delo opravlja namesto vas, boste morali počakati do druge polovice leta 2019. Takrat se ponudbi pridružuje še 96-kilovatna različica puretech 130, ki bo na voljo tudi v povezavi s samodejnim menjalnikom EAT8. Peugeot je edini, ki omenja tudi tovarniško nadgradnjo na štirikolesni pogon, večini pa bo zadostoval že sistem 'advanced grip control', ki se ponaša še s funkcijo za nadzorovan spust 'hill descent control'.
Partner, ki vas ne bo tepeel, prve kupce že čaka v prodajnih salonih. Kot koncernska brata si lahko tudi tega omislite v dveh dolžinah – prvi L1 s 4,40 metra ter drugi, 700 evrov dražji L2 s podaljšanim medosjem ter 4,75 metra. Za okrogel tisočak obe ponujata še dodatna sedeža v tretji vrsti, sicer pa boste za novi rifter odšteli od najmanj 18.150 (rifter 1.5 BlueHDi 75 L1 active, 5-st. roč.) do največ 25.600 evrov (rifter 1.5 BlueHDi 130 EAT8 L1 GT line, 8-st. sam.). Če je Peugeot s partnerjem pri nas še pred kratkim beležil prodajo 10 vozil mesečno, bo po besedah zastopnika znamke novinec bolj uspešen. Mogoče zato, ker gre za povsem nov model, ki bi moral letno prepričati okoli 300 kupcev.
Cene:
peugeot rifter 1.2 puretech 110 L1 active, 6-st. roč. (80 kW) – 18.250 EUR
peugeot rifter 1.2 puretech 110 L1 allure, 6-st. roč. (80 kW) – 19.550 EUR
peugeot rifter 1.2 puretech 110 L1 GT line, 6-st. roč. (80 kW) – 21.100 EUR
peugeot rifter 1.5 BlueHDi 75 L1 active, 5-st. roč. (55 kW) – 18.150 EUR
peugeot rifter 1.5 BlueHDi 75 L1 allure, 5-st. roč. (55 kW) – 19.450 EUR
peugeot rifter 1.5 BlueHDi 100 L1 active, 5-st. roč. (73 kW) – 19.250 EUR
peugeot rifter 1.5 BlueHDi 100 L1 allure, 5-st. roč. (73 kW) – 20.550 EUR
peugeot rifter 1.5 BlueHDi 100 L1 GT line, 5-st. roč. (73 kW) – 22.100 EUR
peugeot rifter 1.5 BlueHDi 130 L1 active, 6-st. roč. (96 kW) – 20.950 EUR
peugeot rifter 1.5 BlueHDi 130 L1 allure, 6-st. roč. (96 kW) – 22.250 EUR
peugeot rifter 1.5 BlueHDi 130 L1 GT line, 6-st. roč. (96 kW) – 23.800 EUR
peugeot rifter 1.5 BlueHDi 130 EAT8 L1 active, 8-st. sam. (96 kW) – 22.750 EUR
peugeot rifter 1.5 BlueHDi 130 EAT8 L1 allure, 8-st. sam. (96 kW) – 24.050 EUR
peugeot rifter 1.5 BlueHDi 130 EAT8 L1 GT line, 8-st. sam. (96 kW) – 25.600 EUR