{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hyundai kona electric

Domača premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Najpogostejše vprašanje voznikov, ki zmajujejo z glavo ob električnih vozilih, je, koliko kilometrov pa prevozi s polno baterijo. 482, odgovarja Hyundai, in to bi moralo biti dovolj za vse.
Hyundai kona electric
Foto: Gašper Miš
6. 11. 2018 ob 9:00
Komentarjev: 0

Večina nas namreč dnevno med tednom ne prevozi kaj dosti več od 30 kilometrov, torej baterije ne bi rabili polniti niti vsak teden.

Za vse povprečne voznike, seveda, ne za tiste, ki se vsak dan peljejo v Nemčijo in podobno daleč. Večina nas namreč dnevno med tednom ne prevozi kaj dosti več od 30 kilometrov, torej baterije ne bi rabili polniti niti vsak teden, pa tudi za izlete ob koncu tedna bi morala kapaciteta večje baterije več kot zadostovati.

Torej, kona electric je prvi električni avtomobil na naših cestah, ki ob sprejemljivi ceni in s trendovsko ’križansko’ obliko nagovarja kar najširšo publiko, zato je povpraševanje že zdaj veliko, dobavni roki pa dolgi. V tem trenutku, so nam rekli, boste nanj čakali od 6 do 8 mesecev, klic znanca v salon pa je razkril, da celo 10 mesecev. Baje so prve modele na veliko rezervirali že Norvežani, ki so daleč najbolj električno osveščen narod, saj država izdatno spodbuja nakup tovrstnih vozil, s katerimi postajajo vse manj odvisni od ostalih energentov.

Pri nas je državna spodbuda konkretna in znaša 7.500 evrov.

Pri nas je državna spodbuda še vedno konkretna in znaša 7.500 evrov, kar ceno kone electric zniža na sprejemljivo raven, torej najmanj 27.300 EUR za mestno in 33.500 za standardno. To so že cene, ki niso bistveno višje od zneskov, ki jih Slovenci odštejemo za dobro opremljene križance, zato bi si jih načeloma lahko privoščili, zakaj pa bi si jih dejansko želeli?

Električna vozila imajo en svoj čar, po drugi strani ga pa za veliko voznikov tudi nimajo, ker nič ne ’ropota’ in ker ne morejo prestavljati. Tako vsaj pravijo, marsikdo pa se ne zaveda, da mu je v resnici vse to odveč in bi užival v ležernosti uporabe tihega avtomobila. Kona electric ima ravno tako zgolj reduktor namesto menjalnika, kar pomeni eno prestavo od speljevanja do največje hitrosti, ki znaša 155 oziroma 167 km/h. Sploh bi vas moral navdušiti pospešek, ki znaša 9,7 oziroma 7,6 sekunde do 100 km/h za močnejšo različico, kar je enako, kot je imela Porschejeva carrera v začetku sedemdesetih!

Ves čas pišem o dveh različicah: šibkejši pravijo mestna in ima 100-kilovatni električni motor (136 KM), 39,2 kWh baterijo ter doseg po WLTP 312 kilometrov. Močnejši pravijo standardna, motor ima 150 kW (204 KM), baterija kapaciteto 64 kWh, doseg po novem (malenkost bolj realnem) meritvenem standardu pa 482 kilometrov. Največji navor pri obeh različicah znaša 395 Nm. Bateriji tehtata 325 in kar 445 kilogramov, tako da veste, kaj vse morate voziti s sabo, da lahko premagate tolikšno razdaljo. V ta namen je karoserija dodatno ojačana vzdolžno in prečno spodaj, sama baterija je zaprta v aluminijasto ohišje in ima tudi tekočinsko hlajenje in gretje, namestitev pa je poskrbela za boljšo razporeditev mase in težišče, hkrati pa je še vedno na voljo ravno dno v kabini. Celo prtljažnik je s 322 litri prostornine ostal uporaben, poveča pa se na 1.114 litrov.

Litij-ionska polimerna baterija ima nadzor vsake izmed 296 celic, garancija nanjo pa znaša 8 let oziroma 200 tisoč prevoženih kilometrov. Za gretje same baterije uporablja odvečno toploto elektronskih komponent, dodana pa je še toplotna črpalka in električni grelnik, če je zunaj res mrzlo. Sistem kone electric ponuja štiri načine vožnje, pri katerem izstopa ’pametna’ regeneracija, ko lahko sam zavira v mestu, na cesti pa se prilagaja glede na način vaše vožnje, če gre na primer cesta gor ali po klancu dol. Vgrajen polnilnik omogoča polnjenje s 7,2 kW, na polnilnici z enosmernim tokom pa bo šlo tudi s 100 kW, ko bo na voljo takšna infrastruktura.

Lahko izbirate med sedmimi barvami in dodatno tremi barvami strehe.

Ob vseh tehnoloških zanimivostih kone electric je še najmanj zanimiva njena podoba, čeprav tudi ta izstopa. Maska je zaprta, ker motor ne potrebuje toliko hlajenja kot klasični, žarometi svetijo v LED-tehniki, obrobe blatnikov so tukaj temne in 17-palčna platišča aerodinamična. Lahko izbirate med sedmimi barvami in dodatno tremi barvami strehe, ki, mimogrede, omogoča 80-kilogramsko nosilnost, kar je tudi pomemben podatek za dopustniške vožnje.

Tudi notranjost je malo spremenjena, saj ima drugačno osrednjo konzolo, ki je tukaj višje kot pri običajni koni in prinaša dodatna odlagalna mesta, drugačne so barve, predvsem pa so pred voznikom zdaj digitalni merilniki na 7-palčnem zaslonu, nad njim pa je še projekcijski zaslon. Na voljo sta dva sistema za zabavo, eden ima 7-palčni osrednji zaslon, boljši z navigacijo pa se pohvali z 8-palčnim. Vse, kar nam zdaj preostane, je le še test, če s polno baterijo res lahko prevozi tolikšno razdaljo, ker potem pa res ne bo več tehtnega razloga, da ne bi v prihodnosti tudi v vaši garaži stal takšen avtomobil. V praksi je seveda bolje, da se čim več vozi, ker šele v takšnem primeru tudi vaša denarnica občuti prihranek pri stroških vožnje.

Cene (brez državne subvencije 7.500 EUR):

hyundai kona electric 39,2 kWh style - 34.800 EUR
hyundai kona electric 39,2 kWh premium - 36.800 EUR
hyundai kona electric 64 kWh premium - 41.000 EUR
hyundai kona electric 64 kWh impression - 43.800 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |