Z zračnim vzmetenjem je X5 sposoben premagati marsikatero prepreko, s ceno okoli 78 tisoč evrov za 30d pa tudi bo prepreka za marsikoga. Gre za velik in zmogljiv SUV (čeprav mu BMW pravi SAV – Sports Activity Vehicle namesto SUV – Sports Utility Vehicle), ki je s tehnologijo in ponudbo eden najvidnejših predstavnikov segmenta. To je zdaj četrta generacija, prejšnje tri so prodali v 2,2 milijona primerkih, in nadaljuje letošnjo zelo močno ofenzivo modelov X, saj so predstavili že X2 in X4. Prodaja je pri nas stekla ravnokar, prve avtomobile, ki jih tudi tokrat izdelujejo čez lužo v Spartanburgu (Južna Karolina), pa bodo kupci dobili v teh dneh.
Ob 42 milimetrov daljšem medosju se je zunanja dolžina povečala za 36 mm (zdaj 4.922 mm), širina za kar 66 mm (na 2.004 mm), višina pa 19 (1.745). Prostora je tako več, čeprav ga v kabini glede na mere še vedno ni ogromno na zadnji klopi. Zunanja podoba je evolucija stare, velik napredek je predvsem pri LED-lučeh, ki so lahko spredaj nadgrajene še z laserskimi (svetijo do 500 metrov daleč), tiste zadaj pa se s svojim dizajnom precej odmikajo od tistega, česar smo bili od nemške znamke vajeni. Pri novi generaciji boste lahko dodatno naročili tudi 22-palčna platišča.
Počutje znotraj je seveda odlično, izdelava in materiali so na visokem nivoju, pred voznikom je sedaj na mestu analognih merilnikov velik in prilagodljiv zaslon (oba z osrednjim sta 12,3-palčna), za najpomembnejše nastavitve pa so ostali fizični gumbi. Zelo zanimiva je steklena prestavna ročica, ki sicer izgleda kičasto, ampak bo ravno ta prepričala marsikoga, veliko bolj uporabna novost pa sta ogrevana ali hlajena utora za pijačo med potnikoma. Prtljažnik v osnovi meri 645 litrov in se lahko poveča na 1.860, konec leta bo možno naročiti še tretjo vrsto sedežev, vrata pa se še vedno odpirajo v dveh delih, ob doplačilu celo oba s pomočjo elektrike.
Ob začetku prodaje bodo na voljo tri različice s trilitrskimi vrstnimi šestvaljnimi motorji: xDrive40i z bencinskim in močjo 250 kW (340 KM), xDrive30d in M50d pa z dizelskima; prvi ima 195 kW (265 KM), drugi pa s pomočjo kar štirih turbin 294 kW (400 KM). Štirikolesni pogon xDrive je nadgrajen z izboljšanim prenosom moči med osema ter elektronsko zaporo diferenciala za zadnjo pri paketih M sport in off-road. Slednji je novost, ki vozniku omogoča štiri programe vožnje in z njimi nastavlja odmik od tal, pogon xDrive, odzivnost in optimalno delovanje sistema proti zdrsavanju koles. Spredaj in zadaj ima spodaj dodatni zaščiti, zadnji diferencial pa ima posebno nastavitev.
Zračno vzmetenje je seveda dodatna oprema in se poleg aktivnega štirikolesnega krmiljenja pojavlja prvič v modelu serije X, omogoča pa 80 milimetrov razpona med najnižjo in najvišjo točko odmika trebuha in skrbi za precej udobnejšo vožnjo. Osnovni model ima prilagodljive blažilnike, preizkusili pa smo še eno novost – samodejno vzvratno vožnjo. Avto si zapomni zadnjih 50 metrov in zna potem sam po isti poti odpeljati ritensko, če se kdaj zataknete v kakšni ozki ulici in podobno. Škoda, da ne zna istega narediti še s prikolico, kar bi prišlo verjetno še desetkrat bolj prav.
Še višje od X5 pa je na cenovni lestvici atraktivni kupe serije 8, ki bo lahko vaš za najmanj 113.500 EUR. Predstavlja novo pot za BMW tudi pri načinu prodaje. Razvit je bil na dirkališču, čeprav bo še vedno skrbel za udobje svojih potnikov, saj so inženirji optimalno razporedili maso in uporabili številne lahke materiale, kot so aluminij, magnezij in ogljik. Oblika je tista, ki naj bi privlačila s streho z ’dvojnim mehurčkom’, najtanjšimi laserskimi žarometi na trgu ter atraktivnim zadkom. Serijsko ima prilagodljivo vzmetenje M ter zaporo zadnjega diferenciala, na voljo so raznoliki programi vožnje, kljub vsemu pa prtljažnik ponuja 420 litrov za prtljago in armaturna plošča je bogato oblečena v usnje. Ko ga bomo še zapeljali, bomo lahko povedali, če je vse res, pismo Božičku pa lahko mirno že sedaj pošljete. Če ste bili dovolj pridni, jasno.
Cene predstavljenih vozil:
BMW X5 xDrive30d – 78.095 EUR
BMW X5 M50d – 105.400 EUR
BMW X5 xDrive40i – 82.695 EUR
BMW 840d xDrive coupe – 113.400 EUR
BMW M850i coupe – 152.000 EUR