Danes se ponudbi pridružuje še njegov limuzinski brat, novi i30 fastback N. Pri Hyundaiju pravijo, da se za malce nenavadnim imenom skriva prvi športni petvratni kupe v razredu C. Besedo kupe damo lahko mirne vesti tudi pod narekovaje, podobno kot pri običajnem modelu, ki smo ga že imeli na testu, pa tudi tu govorimo o malce bolj dinamično oblikovani limuzini. Zakaj bi to izbrali pred kombilimuzinsko, se sprašujete? Ja, oblika je najbrž kar edini razlog, je pa res, da boste pri fastbacku deležni še za 12 centimetrov daljše karoserije. Limuzina je tudi slabe tri centimetre nižja, za nameček pa zaradi nizke strehe še lepše reže zrak (količnik namesto 0,32 tu meri 0,29). Še bolj kot zunaj sta si modela podobna v notranjosti. Spredaj smo opazili le, da sta volanski stikali za izbiro voznega načina drugačne barve, v drugačno barvo so odeti tudi okrasni šivi. Tako je še največja razlika v prtljažnem prostoru, ki namesto 378 sprejme 450 litrov. V primeru, da boste doplačali za paket performance, ki nabritemu fastbacku med drugim prinaša še prečni stabilizator v njem, pa bo ta 14 litrov manjši.
Tudi pogonski sklop ostaja enak, kar pomeni, da boste pod pokrovom tudi tu našli 2,0-litrski štirivaljni turbobencinski motor T-GDI, ki v šibkejši različici razvije 184 kilovatov moči (250 KM) ter 353 Nm navora, v zmogljivejši, ki bo bolj priljubljena, pa 202 kilovata (275 KM) ter do 378 Nm. Končna hitrost bo v obeh primerih elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro, kar je enako kot pri kombilimuzini, enak je tudi pospešek do stotice (6,4 oziroma 6,1 sekunde). Oba imata še ročni menjalnik s šestimi stopnjami in navor prenašata na sprednji kolesi. Fastback N ima za razliko od kombilimuzinskega tako le malenkost mehkeje nastavljeno podvozje, hod blažilnikov pa je daljši. Kaj točno to pomeni v praksi, težko rečemo, ker smo si avtomobil tokrat lahko ogledali le v mirovanju.
Nabrito limuzino si lahko kupci omislite še v šestih karoserijskih barvah, ta na fotografijah pa je nova in rezervirana izključno za različico fastback. Slednja je od kombilimuzinske 700 evrov dražja, kar pomeni, da boste za cenejšo 184-kilovatno (250 KM) odšteli najmanj 29.190 evrov, za zmogljivejši N performance pa še dodatnih pet tisočakov. Pri zastopniku znamke so predstavitev izkoristili še za najavo sodelovanja z dvakratnim državnim prvakom v reliju, Rokom Turkom, ki bo v letošnji sezoni sedel za volan dirkalnega hyundaija i20 R5, obenem pa postaja tudi ambasador športnega oddelka N.
Cene:
hyundai i30 N, 6-st. roč. (184 kW) – 28.490 EUR
hyundai i30 N performance, 6-st. roč. (202 kW) – 33.490 EUR
hyundai i30 fastback N, 6-st. roč. (184 kW) – 29.190 EUR
hyundai i30 fastback N performance, 6-st. roč. (202 kW) – 34.190 EUR