Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Porsche driving experience 2019

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Če vas vsako jutro v vaši garaži pozdravi Porschejev avtomobil, je to kar zavidljiv podatek. Da bi zavidali tudi nam, že nekaj let skrbi zastopnik znamke, ki nas enkrat letno razvaja na dogodku Porsche driving experience.
Porsche driving experience 2019
Foto: Gašper Miš, Rok Bačovnik
22. 4. 2019 ob 19:00
Komentarjev: 3

Porsche driving experience je dogodek, s katerim želi zastopnik znamke potencialne kupce in novinarje že četrtič zapored seznaniti z novostmi v ponudbi. Letos so to nalogo naložili na pleča desetih vozil, ki so nas popeljala po zavitih cestah Tuhinjske doline in nasmehe na obraz pričarali s skupaj približno 4.500 konjskimi močmi oziroma 3.300 kilovati, če se izrazimo pravilno.

Sam sem preizkusil tri vozila, in sicer novi 911 carrera S, cayenne turbo in macan S. Glavno vlogo so tokrat pripisali novi, že osmi generaciji kultnega modela 911. Ta je napram prejšnji spredaj 44 in zadaj 45 milimetrov širša (podobno kot različici turbo in turbo S v prejšnji generaciji), tudi malenkost daljša, je pa res, da novi 911 v primerjavi s številnimi tekmeci še naprej ostaja precej majhen in posledično agilen avtomobil. Medosna razdalja z 2,45 metra ostaja nespremenjena, zato vozniško ne pričakujte velikih presenečenj, bolj presenečeni boste ob podatku, da je avtomobil kljub izdatni uporabi lahkega aluminija kar 55 kilogramov težji od prejšnjega. To je obenem tudi prva carrera, ki ima zadaj za palec večji platišči (spredaj ti merita 20, zadaj pa 21 palcev), kar je prej veljalo le za brutalni 911 GT3 RS.


Novi 911, ki nosi interno oznako 992 (in nadomešča stari 991.2), ostaja oblikovna klasika, le notranjost so kar konkretno modernizirali, še bolje rečeno digitalizirali. Všeč mi je, da ob velikem zaslonu na dotik in digitalnih merilnikih merilnik vrtljajev ostaja analogen in da je ob pametnem ključu za zagon še vedno potreben nekakšen zavrtljaj stikala na levi strani volanskega obroča. Takšno carrero S (kmalu bo na voljo tudi šibkejša brez črke S v imenu) poganja 3,0-litrski prisilno polnjen bokserski šestvaljnik, ki razvije 331 kilovatov moči (450 KM), kar pomeni, da gre za podoben motor, ki je v prejšnji generaciji poganjal različico GTS. Pri Porscheju vseeno pravijo, da je več kot 70 odstotkov komponent novih, za nameček pa je motor povezan še z novim osemstopenjskim robotiziranim menjalnikom PDK. Ker je pogon speljan le na zadnji kolesi (seveda je na voljo tudi štirikolesno gnana carrera 4S), 911 do stotice pospeši v 3,7 sekunde, končna hitrost pa znaša 308 kilometrov na uro.

Vozniško ne tako ostra a še vedno precej hitra sta bila tudi modela cayenne in macan. To sta danes tudi najbolje prodajana porscheja, pa čeprav v večini primerov na njih ne bo pisalo turbo, kot je v primeru tokratnega cayenna. Takšen ’turbak’ razvije kar 404 kilovate moči (550 KM) ter 770 Nm navora, zato se s pomočjo štirikolesnega pogona in samodejnega menjalnika tiptronic S do stotice požene v pičle 4,1 sekunde, pospeševanje pa se ustavi šele pri številki 286 kilometrov na uro. Ker v dolžino meri le malce manj kot pet metrov in že prazen tehta slabih 2.200 kilogramov, je zelo impozanten, še bolj zanimiv pa bo cayenne coupe, ki je že na voljo za malce več kot 100 tisočakov.

Za konec sem preizkusil še manjši macan S. Čeprav je bil v tokratni druščini z 260 kilovati moči (354 KM) ter 480 Nm navora med šibkejšimi , to še ne pomeni, da je počasen ali vozniško neprepričljiv. V bistvu prav nasprotno. Precej fino se pelje, najbrž kar najbolje med sebi enakimi, in v zavojih je za razliko od razred večjega cayenna precej agilen avtomobil. 5,3 sekunde do sto in končna hitrost 254 kilometrov na uro pomenita tudi, da boste promet večinoma spremljali v vzvratnem ogledalu.

Kot v preteklih letih (kar lahko preberete na spodnjih povezavah) je bilo tudi tokratno druženje nadvse prijetno. Enako so prijetni avtomobili z logotipom, oblikovanim po grbu mesta Stuttgart, kjer je sedež podjetja in od koder v garaže srečnih lastnikov prihajajo še vedno tako zavidljivi stroji.

Porsche driving experience 2015
Porsche driving experience 2017
Porsche driving experience 2018

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
matteo.vr.1206@gmail.com pravi:
Cayene THE BEST
(pred 1 leti )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
911 the best
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Mrcine...porsche je pa res top znamka....perfekten v useh pogledih
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |