Rezultat osmih let razvoja in treh sezon nastopov v seriji Formula E je novi jaguar I-pace, verjetno eden najbolj radikalnih modelov, ki jih je znamka predstavila v svoji bogati, skoraj stoletni zgodovini. Vem, da boste nekateri rekli, da so nam ga Britanci prvič pokazali že več kot leto dni nazaj, ampak so ga bile zaradi zmožnosti tovarne najprej deležne tiste države, kjer so električna vozila bolj priljubljena. Do danes, ko je na voljo tudi pri nas, je novinec prejel že kar 66 nagrad, najbolj odmevne pa so tiste za evropski avto leta, svetovni avto leta ter nagrada za najbolj zelen avtomobil letošnjega leta. Je po svoje kar hecno, ker zelene barve sploh ni v ponudbi, je pa velika panoramska streha futuristične oblike in lita platišča, ki merijo vse od 18 do 22 palcev. Pri Jaguarju dodajajo, da so oblikovni navdih za model črpali tudi iz superšportnega koncepta C-X75, s 4,68 metra dolžine pa bo avtomobil, ki ga izdelujejo naši severni sosedje v tovarni Magna Steyr, konkuriral predvsem novemu audiju e-tron, prihajajočemu mercedes-benzu EQC ter Muskovi tesli X.
Medtem ko je zunanjost ostala praktično identična konceptu I-pace iz leta 2016, je v notranjosti zgodba vseeno malce drugačna. Ampak res malce, saj je volanski obroč še vedno videti, kot da gre za konceptno vozilo, dva velika zaslona ter pregledni digitalni merilniki pa so tudi v proizvodni različici ostali del serijske opreme. Pretiran futurizem se je kljub temu poslovil, kar je po svoje škoda, je pa res, da avtomobil s skoraj tremi metri med osema ostaja še precej prostoren. Smo preizkusili tudi v drugi sedežni vrsti, kjer bosta lahko brez težav sedela dva odrasla, le košarkar bo pri različicah s fiksno panoramsko streho prikrajšan za kakšen centimeter v višino. Precej velik je tudi prtljažnik, ki že v osnovi meri 638 litrov, spredaj pa je prostora še za dodatnih 30, kar bo verjetno ravno dovolj za hrambo polnilnih kablov.
Bistvo takšnega I-pacea se seveda skriva v dnu vozila, kjer najdemo dva elektromotorja s skupno sistemsko močjo 294 kilovatov (400 KM) in le malce manj kot 700 Nm navora. Kar 90-kilovaturna baterija, ki jo sestavlja še 432 litij-ionskih celic, pomeni, da lahko električna mačka po ciklu WLTP prevozi od 415 do 470 kilometrov (odvisno od izbranega voznega načina) in da avtomobil kljub aluminijasti osnovi že prazen tehta več kot 2.100 kilogramov. Torej ni športen, nikakor pa ni počasen. V načinu dynamic se do stotice dobesedno izstreli v 4,8 sekunde, medtem ko je končna hitrost elektronsko omejena na okroglih 200 kilometrov na uro.
Večini bo seveda bolj pomembno to, kje bo 90-kilovaturno baterijo polnil in koliko časa bo za to potreboval. Na klasični 'šuko' vtičnici najbrž nikoli, bo šlo enostavno prepočasi, zato si bo večina omislila kar Jaguarjev wall box, kjer se bo I-pace polnil z največ 7 kilovati. To pomeni, da se bo v celoti napolnil v slabih 13 urah, še precej hitreje pa bo preko hitrih DC-polnilnic. Teoretično se lahko mačka polni tudi s 100 kilovati, a ker takšne polnilnice pri nas še ni, bo bolj realen podatek ta, da boste na 50-kilovatnih polnilnicah do 80 odstotne napolnjenosti (kar v številki pomeni približno 350 kilometrov dosega) preživeli slabo uro in pol, v prvem primeru pa le 45 minut. Ker na zadku piše AWD in ker sta elektromotorja postavljena vsak na svoji premi, pomeni, da je pogon štirikolesni, za kakšen makadam pa bo prav prišlo še zračno vzmetenje.
I-pace je že na voljo, kupci pa lahko izbirate med tremi paketi opreme (S, SE in HSE). Za najcenejši boste odšteli le malo manj kot 80 tisočakov (I-pace EV400 AWD S, 1-st. sam.), tisti najdražji pa bo vašo denarnico olajšal za slabih 95.000 evrov (I-pace EV400 AWD HSE, 1-st. sam.). Ko boste k temu dodali še kakšen kos dodatne opreme, bo cena v povprečju poskočila za 5 do 10 tisočakov, zato bo podobno opremljen kot testni na fotografijah na koncu stal okroglih 100. To pomeni, da ga Jaguar cenovno pozicionira tik ob novi audi e-tron, medtem ko cene mercedes-benza EQC za zdaj še niso znane. Podobno velja tudi za I-paceov plan prodaje, edini podatek, ki ga imamo, je ta, da lahko na slovenskih cestah že najdemo dve vozili.
Cene:
jaguar I-pace EV400 AWD S, 1-st. sam. (294 kW) – 79.962 EUR
jaguar I-pace EV400 AWD SE, 1-st. sam. (294 kW) – 88.130 EUR
jaguar I-pace EV400 AWD HSE, 1-st. sam. (294 kW) – 94.281 EUR