Če se ob pogledu na Mercedes-Benzovo ponudbo kompaktnih vozil sprašujete, zakaj lahko zdaj ob kombilimuzini razreda A in bolj dinamičnem CLA kupe naročite še A z limuzinskim zadkom, je odgovor sila preprost. Vse večja priljubljenost križancev na stari celini s trga neizprosno izriva številne karoserijske oblike, tudi limuzine, a na srečo to še ne pomeni, da je tako tudi drugje. Predvsem na Kitajskem in oni strani luže kupci še naprej pridno povprašujejo po limuzinah, zato Nemci v boj pošiljajo 4,55 metra dolgo različico razreda A, ki bo svojo srečo poskusila tudi doma v Evropi.
Kljub temu da je novinec na pogled precej podoben hišnemu CLA kupe, je v primerjavi z njim kar 14 centimetrov krajši, ob tem pa tudi nekoliko višji in ožji, na kratko manj dinamičen. Medosna razdalja z 2,73 metra ostaja enaka, zato se razlika še najhitreje opazi za zadnjo osjo, kjer je limuzina krajša za več kot 10 centimetrov. To ji prinaša 40 litrov manjši prtljažnik, ki jih namesto 460 pogoltne le še 420. Po občutku bi rekel, da je odprtina tu vseeno nekoliko večja, zato razlika v praksi ne bo prehuda, boste pa v limuzini deležni vsaj dodatnih treh centimetrov nadglavnega prostora v drugi vrsti. V primerjavi s CLA kupe boste opazili še drugačna odbijača, drugačna svetila, spremenjen je tudi motorni pokrov. Še najbolj se modela razlikujeta v strešni liniji, ki je tu bolj klasična in ne tako položna, medtem ko so razlike v notranjosti tako majhne, da jih praktično ne boste opazili.
Limuzinski A bo do konca leta na voljo s praktično enako motorizacijo, kot jo poznamo že iz CLA kupe. To pomeni, da bo motorno ponudbo sestavljalo kar osem različic, te pa bodo razvile od 85 (116 KM) do 225 kilovatov moči (306 KM). Z izjemo dveh bencinskih, ki bodo med kupci najbrž bolj priljubljene, A navor na sprednji kolesi prenaša preko sedemstopenjskega robotiziranega menjalnika 7G-DCT, na voljo pa so tudi različice s štirikolesnim pogonom 4MATIC. Če želite oboje, lahko izberete kar nabrito različico AMG A 35 4MATIC+, ki pred prihodom še bolj brutalnih A 45 4MATIC+ in A 45 S 4MATIC+ predstavlja vrh ponudbe. Ekološko bolj ozaveščeni boste raje počakali na priključni hibrid.
Poleg osnovnega paketa lahko kupci limuzinski A opremite še s tremi linijami, in sicer style, progressive in športno AMG line. Slednja stane slabih tri tisoč evrov, sicer pa pričakujte, da boste za limuzinski zadek v povprečju odšteli dodatnih 1.300 evrov. V primerjavi z bolj dinamičnim CLA kupe je novinec vseeno dobra dva tisočaka cenejši, zato za nakup najcenejše bencinske različice pripravite vsaj 27.910 (A 180, 6-st. roč.), za najcenejše dizelske pa 30.670 evrov (A 180 d, 6-st. roč.). Vrh trenutne ponudbe predstavlja nabrita različica AMG A 35 4MATIC+ s ceno 47.690 evrov.
Mercedes-Benz nam ob novem članu družine A predstavlja še prenovljena križanca GLC in GLC kupe. Gre za njihova najbolj prodajana privzdignjena modela, ki so ju samo lani skupaj prodali v kar 400.000 izvodih, v Sloveniji pa jih letno prodajo dobrih 200. Tako GLC, ki je svojo pot začel že leta 2008 pod oznako GLK kot njegov bolj dinamično oblikovan brat, danes po štirih letih doživljata rahlo prenovo. Pravim rahlo, ker je zunanjost z izjemo lepše zašiljenih odbijačev in novih svetil ostala praktično identična, je pa zato več novosti v notranjosti. Tu boste občutili bolj kakovostne materiale, se navduševali nad multimedijskim vmesnikom MBUX, za nameček pa otipali še nov zaslon in digitalne merilnike. Nekaj novosti lahko najdemo tudi pod motornim pokrovom, kjer so povečali moč nekaterim agregatom, ki so serijsko spojeni še z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom 9G-tronic in štirikolesnim pogonom 4MATIC. Za prenovljeni GLC pripravite najmanj 49.140 (GLC 200 d 4MATIC, 9-st. sam.), za bolj ’fensi ’ GLC kupe pa 54.540 evrov (GLC kupe 200 d 4MATIC, 9-st. sam.).
Cene:
mercedes-benz A in A limuzina
mercedes-benz GLC in GLC kupe