Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford ranger in tourneo custom mHEV

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Fordu nam tokrat predstavljajo kar dve pomembni novosti: prva je prenovljeni poltovornjak ranger, druga pa nova različica potniškega tournea custom. Obe pod motornim pokrovom skrivata nov pogonski sklop.
Ford ranger in tourneo custom mHEV
Foto: Gašper Miš
7. 11. 2019 ob 1:00
Komentarjev: 0

Da je ford ranger pri nas najbolj priljubljen poltovornjak, ni težko ugotoviti. Na cestah jih je opaziti največ, za vrat mu zvesto diha le še mitsubishi L200, vsi ostali pa si razdelijo bolj skromen delež. Ker Ford želi, da bo še naprej tako, so se odločili in ga ponovno pomladili. Gre za že drugo prenovo, ki se od prve ne razlikuje kaj dosti, a vseeno dovolj, da boste novinca na cesti hitreje opazili. Zato bo v prvi meri zadolžena nova motorna maska, ki je videti bolj robustno, saj so jo zasnovali po vzoru še večjih modelov, ki jih najdemo na oni strani luže. Levo in desno od nje vidimo novi LED-meglenki, za zdaj najbolj svetla bi-ksenonska žarometa pa bosta že v kratkem nadomestila polna LED.

Za wildtrak je rezervirana še nova oranžna barva, ki je bolj svetla kot prej, na strehi pa ima ranger po novem še manjšo anteno, da je ne boste izgubili, ko boste z njim zavili na teren. Ker so se kupci prejšnjih pritoževali tudi nad težkimi vrati kesona, so pri Fordu ta opremili s posebno vzmetjo, da se odpirajo bolj gladko, po občutku pa delujejo precej lažja, kot so v resnici. V notranjosti je novosti še manj, opazim le novo oblazinjenje, mestoma za odtenek boljše materiale, vedno serijska sta še sistem za samodejno zaviranje v sili ter ohranjanje na voznem pasu. Prvič je na voljo še parkirni pomočnik.


Bolj kot sprememb zunaj in znotraj jih je bil ranger deležen pod kožo. Spredaj najdemo nov 2,0-litrski štirivaljni dizelski motor TDCi, ki nadomešča tako stari 2,2-litrski štirivaljnik kot močnejši 3,2-litrski petvaljnik. V primeru, da novemu motorju pomaga ena turbina, je moči za 96 (130 KM) oziroma 125 (170 KM), v primeru dveh pa 157 kilovatov (213 KM). To pomeni, da je moči več kot prej in da v primeru najmočnejše različice govorimo o enakem motorju, ki ga je Anže preizkusil v različici raptor, s katero so že pred časom oznanili prihod prenovljenega modela.

Zmogljiv motor ni rezerviran le za brutalni raptor, pač pa je na voljo tudi v različicah limited in wildtrak, tako v primeru 6-stopenjskega ročnega kot novega 10-stopenjskega samodejnega menjalnika. Ta nadomešča stari 6-stopenjski, kar naj bi se poznalo pri porabi goriva, bolj pomembno pa tudi bolj udobni vožnji. Ker gre za enak menjalnik, kot ga lahko najdemo v mustangu in modelu F150, tudi kakovost ne bi smela biti vprašljiva. Kot niso vprašljive rangerjeve terenske zmogljivosti. Pogon je tu vedno štirikolesni, na zahtevnem terenu pa bosta pomagala še reduktor in elektronska zapora zadnjega diferenciala.


Kupci lahko še naprej izbirate med tremi osnovnimi karoserijskimi različicami – z enojno (RC), podaljšano (SC) ter dvojno kabino (DC), ki bo z naskokom najbolj priljubljena. Štirim že znanim paketom opreme (XL, XLT, limited in wildtrak) se pridružuje še ranger raptor, o katerem si lahko več preberete v mednarodni premieri. 54.060 evrov stane (ranger DC 2.0 TDCi 4x4 AT raptor, 10-st. sam.) in predstavlja vrh ponudbe, sicer pa boste za vse ostale različice odšteli od 27.940 (ranger RC 2.0 TDCi 4x4 XL, 6-st. roč.) do 41.900 evrov (ranger DC 2.0 TDCi 4x4 AT wildtrak, 10-st. sam.). Na dolgi rok bodo najbolj priljubljene tiste s ceno tik pod 40 tisočaki, za zdaj pa, zanimivo, kupce najbolj zanima prav najdražji v ponudbi. Pri zastopniku znamke pravijo, da ne pričakujejo, da se bo prodaja po prenovi bistveno povečala, saj se avtomobilski trg ohlaja, si pa želijo z njo vseeno ohraniti vodilni položaj v razredu. Že to bo lep uspeh, saj so jih samo lani pri nas prodali 500, kar se enači s približno polovico celotne prodaje razreda.

Cene (na katere lahko pričakujete še 2.000 evrov popusta):

ford ranger RC 2.0 TDCi 4x4 XL, 6-st. roč. (96 kW) – 27.940 EUR
ford ranger SC 2.0 TDCi 4x4 XL, 6-st. roč. (125 kW) – 28.810 EUR
ford ranger DC 2.0 TDCi 4x4 XL, 6-st. roč. (125 kW) – 29.530 EUR
ford ranger SC 2.0 TDCi 4x4 XLT, 6-st. roč. (125 kW) – 30.710 EUR
ford ranger DC 2.0 TDCi 4x4 XLT, 6-st. roč. (125 kW) – 31.430 EUR
ford ranger DC 2.0 TDCi 4x4 limited, 6-st. roč. (125 kW) – 37.010 EUR
ford ranger DC 2.0 TDCi 4x4 AT limited, 10-st. sam. (125 kW) – 38.710 EUR
ford ranger DC 2.0 TDCi 4x4 AT limited, 10-st. sam. (157 kW) – 39.720 EUR
ford ranger SC 2.0 TDCi 4x4 wildtrak, 6-st. roč. (157 kW) – 39.480 EUR
ford ranger DC 2.0 TDCi 4x4 wildtrak, 6-st. roč. (125 kW) – 39.190 EUR
ford ranger DC 2.0 TDCi 4x4 AT wildtrak, 10-st. sam. (157 kW) – 41.900 EUR
ford ranger DC 2.0 TDCi 4x4 AT raptor, 10-st. sam. (157 kW) – 54.060 EUR


Za drugo novost se zdi, da jo je Ford tokrat ponudil bolj za pokušino. Gre za tourneo custom mHEV in čeprav se sliši komplicirano, to v bistvu ni. Nova oznaka pomeni, da govorimo o blagem hibridu (mild Hybrid Electric Vehicle), ki se mu bodo v ponudbi Fordovih lahkih gospodarskih vozil kasneje pridružili še priključni hibridi in povsem električni modeli. S tem se modri oval med prvimi zavzema k vpeljavi elektrifikacije v omenjeni razred. Blagi hibrid temelji na že znani 2,0-litrski štirivaljni turbodizelski različici TDCi s 96 (130KM) oziroma 136 kilovati moči (185), tej pa se pridružuje še 48-voltno električno omrežje.

Sistem skrbi, da se zavorna energija pretvori v elektriko, ki jo tourneo kasneje porabi za napajanje različnih električnih porabnikov, pomaga pa mu tudi pri speljevanju. V praksi naj bi takšen custom mHEV porabil okrog tri odstotke manj dizelskega goriva kot običajen, v primeru, ko bo šlo za pretežno mestno vožnjo, kjer so razlike še večje, pa bo prihranek tudi do osemodstoten. Med drugimi prednostmi Ford navaja še manjšo obremenitev dizelskega motorja, boljšo odzivnost pri nizkih vrtljajih, bolj miren je tudi zagon preko sistema start/stop, tourneo custom pa lahko prednosti omenjenega sistema po novem koristi že pri hitrostih, ki so manjše od 12 kilometrov na uro.


Da boste vedeli, da je pred vami blagi hibrid in ne čisto običajen dizel, pa boste morali biti že kar pravi poznavalec, ker sem sam našel točno dve razliki – eno zunaj in eno znotraj. Oznaka ecoblue hybrid je tista, ki ga izda zunaj, znotraj pa boste morali pokukati pod sovoznikov sedež, kjer se nahaja majhna litij-ionska baterija. Drugih razlik na pogled ni, pravijo, da niti ni potrebe, saj so nam prenovljeni tourneo custom predstavili pred kratkim.

Vseeno sta prisotni še dve novosti, ki ju je težko opaziti: aktivno pomoč pri parkiranju, nadgradili pa so še sistem BLIS+, ki spremlja mrtve kote in lahko po novem upošteva še vašo prikolico. Če ste med tistimi, ki prevozite veliko kilometrov po mestu, je nakup smiseln, sicer pa ne, ker je novinec od običajnega tournea custom dražji za približno 900 evrov. To pomeni, da boste za najcenejšega odšteli od 38.380 (tourneo custom mHEV 2.0 TDCi L1H1 320 titanium, 6-st. roč.) za najdražjega pa 43.740 evrov (tourneo custom mHEV 2.0 TDCi L2H1 320 titanium-X, 6-st. roč.). Zastopnik znamke pričakuje, da bo letos prodal med 5 in 10 odstotkov takšnih, v prihodnjih pa od 20 do 25, kar v številkah pomeni med 300 in 400 vozil. Kdor hoče biti zelen že danes, ima zdaj prvo možnost, kdor išče pravi hibrid, pa bo počakal na prihod tournea custom PHEV, ki bo lahko s pomočjo 13,6 kWh baterije prevozil tudi do 50 električnih kilometrov.

Cene (na katere lahko pričakujete še 1.500 evrov popusta):

ford tourneo custom mHEV 2.0 TDCi L1H1 320 titanium, 6-st. roč. (96 kW) – 38.380 EUR
ford tourneo custom mHEV 2.0 TDCi L1H1 320 titanium, 6-st. roč. (136 kW) – 40.110 EUR
ford tourneo custom mHEV 2.0 TDCi L1H1 320 titanium-X, 6-st. roč. (136 kW) – 43.030 EUR
ford tourneo custom mHEV 2.0 TDCi L2H1 320 titanium, 6-st. roč. (96 kW) – 39.090 EUR
ford tourneo custom mHEV 2.0 TDCi L2H1 320 titanium, 6-st. roč. (136 kW) – 40.820 EUR
ford tourneo custom mHEV 2.0 TDCi L2H1 320 titanium-X, 6-st. roč. (136 kW) – 43.740 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |