Pred 24 leti je octavia za Škodo začela pisati zgodbo uspeha. Zgodbo, ki znamke ni postavila le na zemljevid pomembnejših, ampak jo prelevila v znamko, ki pogosto narekuje celo standarde.
In ravno Škodin uspeh je dokaz, da so zveze pomembne. Povsod! Če se na primer Don Johnson in Melanie Griffith ne bi odločila imeti otroka, ne bi imeli simpatične Dakote Johnson. Pa še igrati zna punca! In če se pred desetletji poslovno ne bi združila Volkswagen in Škoda, ne bi bilo octavie. Škoda bi najbrž izdelovala že dvaintrideseto generacijo felicije, ali pa bi znamko celo povozil čas.
Na posnetkih je četrta generacija octavie. Od leta 1996, ko je na ceste privekala prva, v marsikaterem pogledu postavlja smernice in standarde. Recimo glede prostornosti in majhnih dodatkov, kot so dežniki v vratih pa odstranjevalci ledu in razne mrežice, če ste se zdaj vprašali, o čem sploh govorim. Nova ima zloženo celo odejo v prtljažniku za avanture v naravi.
Novembra leta ’96 se je zgodil ta veliki avtomobilski pok in iz tovarne v mestu Mlada Boleslav je takrat zapeljala prva octavia. Štiri leta so jih izdelovali samo tam, potem pa hitro ugotovili, da so očitno zadeli terno, in proizvodnjo preselili še v Ukrajino, Kazahstan in Indijo. Prodaja je rasla, ker so takoj dobro začrtali smernice, zato že na prvo octavio skoraj nihče ni gledal kot na ceneni golf. Kaj takšnega recimo Dacii šele zdaj nekako uspeva in nanjo ne gledamo več kot na zgolj poceni Renault. Škoda je to obvladala takoj.
Verjamem, da so se komu orosile oči, ko se je spomnil na svojo prvo octavio, ampak po osmih letih, torej leta 2004, je na ceste zapeljala druga generacija. Teh je na cestah še danes precej. Platformo si je delila z golfom pete generacije pa takratnim audijem A3, drugo generacijo seata leon, bila je tudi malce večja od svoje predhodnice in na voljo v več različicah. Poleg motorjev TSI in TDI mogoče lahko omenim še bolj zanimive variante!
RSka je imela okroglih 200 ’konjičkov’, 20 več kot v prvi generaciji, pa octavio scout smo dobili, torej ’tadvignjeno’, najbrž pa še niste nikoli slišali, da je octavia avgusta 2011 dosegla prav nor rekord. Na Ameriškem Bonnevillu je postala najhitrejši avtomobil na osnovi serijskega z dvolitrskim motorjem. Vas zanima, koliko je 'šibnila'? 365,43 na uro! Jasno, ni bila serijska, če ne, bi bila v moji garaži.
Gremo naprej k tretji generaciji. Osem let nazaj je na ceste zapeljal eden najbolj popolnih avtomobilov. Mogoče tudi malo dolgočasnih, ampak realno gledano popolnih. Mate Rimac, ki na Hrvaškem izdeluje ultra hude superšportnike in si njegovo znanje radi sposojajo še pri Koenigseggu, Porscheju, Hyundaiju in še kje, je nedolgo nazaj rekel, da bi vsi vozili octavie, če bi vozili avte, kakršne potrebujemo. Ja, na čustva octavia res ne 'zašpila' močno, zato pa ji skoraj ni para pri uporabnosti in prostornosti. 600 litrov prtljažnika v 'golfovem' segmentu nima prav veliko avtomobilov. In za octavio z oznako scout smo tudi že rekli, da je to popoln križanec.
Torej … nova! Nekaj je treba priznati. Da Škoda vedno večji poudarek daje tudi obliki in to se lepo vidi pri tej generaciji. Osnovo so osvojili že zdavnaj, zdaj pa obvladajo tudi finese. Izgleda agresivno s svojo veliko masko, vmes manjka le ena črta in bi dobili dve ledvički, ki ju uporablja ena druga znamka ... In agresivna je tudi s prisekanimi linijami vse naokoli, ob ostrini luči bi lahko rezal suho salamo.
Ena najboljših lastnosti seveda ostaja prtljažnik. Ta ogromna zevajoča luknja ponuja dovolj prostora celo za vikend izlet z mojo ženo in če je za njeno prtljago dovolj prostora, potem boste ostali s tem ogromnim prtljažnikom shajali brez težav. 640 litrov ima karavan, limuzinski pa 600. Impresivno, podobno velja tudi za voznikovo okolje.
Armaturna plošča je seveda čisto nova in precej po vzoru golfove, torej z malo fizičnimi stikali, ogromnimi zasloni in mini prestavno ročico robotiziranega menjalnika. Lahko ponovim besede iz testa golfa, da je vmesnik hiter, ločljivost dobra, materiali so krasni in okolje je moderno. Edino na dvokraki volan se ne morem takoj navaditi, čeprav v praksi izgleda bolje kot na fotografijah. Odlagališč in predalov pa je tudi tokrat toliko, da sem 7 minut iskal svoj telefon, ker sem pozabil, kam sem ga odložil.
V premiernem primeru je pod pokrovom dvolitrski TDI in takšnih bo brez dvoma največ, ampak je oziroma bo octavia na voljo še v številnih drugačnih različicah. RSka bo imela 245 ’konjičkov’ iz dvolitrskega turbobencinarja ali priključnega hibrida z elektromotorjem in 1,4-litrskim bencinarjem. Hudo, a ne, boste lahko izbrali takšno, ki vam bo bolj všeč. Jaz bi kar hibrid, ker se je že v passatu GTE kombinacija zelo dobro obnesla …
Oziroma najbrž še raje izjemno uporabno različico scout s štirikolesnim pogonom in 15 mm večjo oddaljenostjo od tal, ja, ta bi bila prava zame. Tudi tokratna je seveda zelo dobra, ji nič ne manjka, osnovni motor pa bo kmalu bencinski 1,0-litrski TSI z 81 kilovati, to je 110 ’konji’. Tudi 1,5 TSI je v ponudbi, 2,0 TDI pa ima lahko 85 ali 110 kilovatov, torej 115 ali 150 ’konjev’. Močnejši je na voljo samo s sedemstopenjskim DSGjem. Pri cenah je pa tako, da bo osnovni karavan na voljo za 18.387 evrov, limuzina pa za okoli 700 evrov manj.