Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Volkswagen caddy

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Kljub temu da je volkswagen caddy pred dobrimi 40 leti zgodbo začel kot pick-up na osnovi golfa prve generacije, je do danes postal pravi prodajni hit. V štirih generacijah je prepričal že tri milijone kupcev.
Volkswagen caddy
Foto: Matej Mihinjač
26. 1. 2021 ob 18:00
Komentarjev: 0

Po podatkih zastopnika znamke je precej priljubljen tudi pri nas, saj jih je trenutno registriranih slabih 10.000. Te dni se jim pridružujejo novi, ki so v bolj priljubljeni kratki različici v dolžino pridobili dobrih 9 centimetrov, medtem ko je daljši caddy postal dva krajši. Ker je peta generacija v obeh primerih 6 centimetrov širša in nekoliko nižja, izgleda bolj dinamično, na hitro malo spominja celo na novi golf. Predvsem spredaj, kjer najdemo bolj položen motorni pokrov, bolj položno je tudi vetrobransko steklo.

To sta tudi glavna razloga, zakaj caddy po novem lepše reže zrak in dosega količnik zračnega upora 0,30 (prej je ta znašal 0,33). Spredaj boste lahko opazili še kromirano letev, ki se nadaljuje v na novo oblikovana žarometa (ta opcijsko svetita v polni led tehniki), novost je tudi ta, da se odprtine za zajem zraka zdaj nahajajo le še na spodnjem delu odbijača. Z zanimivim vzorcem, ki jih obdaja, caddy v tem primeru še bolj kot na novi golf spominja na električni ID.3. Pogled z boka ne razkrije nič posebnega, mogoče bi omenil le to, da platišča po novem merijo najmanj 16 in največ 18 palcev. Bolj zanimiv se zdi zadek. Sem namenoma uporabil besedo zanimiv, ker se zdi, da bo z novo obliko luči (tudi te so lahko led) in velikostjo zadnjega stekla delil mnenja. V resnici je bolj pomembno to, da je zaradi tega novinec nazaj bistveno bolj pregleden, sploh če govorimo o potniški različici, ki ima zadaj dvižna vrata. Pri tovornem s krilnimi si boste pa pač pomagali s kamero za vzvratno vožnjo, ki je opcijsko na voljo za malce manj kot 300 evrov.

V primerjavi s prejšnjo generacijo je bistveno bolj moderna postala tudi notranjost, sploh če boste posegli po kakšni bolj bogato založeni različici. Tam boste namesto trde a obenem robustne plastike deležni še nekaterih na otip bolj prijetnih materialov. Na armaturni plošči, ki z obliko prav tako spominja na tisto, ki jo najdemo v novem golfu, vas bodo v osnovi sicer pričakali klasični merilniki, za doplačilo pa so lahko ti tudi moderni digitalni, ki v diagonalo merijo 10,25 palca oziroma dobrih 26 centimetrov. Lastniki prejšnjih caddyjev boste opazili še to, da so osrednji zaslon v primerjavi s tretjo ali prejšnjo četrto generacijo postavili precej višje, v višino merilnikov. Povečali so tudi njegovo velikost, zato ta že v osnovi meri 6,5 palca, lahko pa tudi 10. Multimedijski sistem podobno kot pri novem golfu omogoča tudi določene nadgradnje na daljavo. Digitalizacija je caddyja v peti generaciji razorožila še za vrtljivo stikalo za vklop luči. To je zamenjala površina z na dotik občutljivimi gumbi. Celo glasnost ter temperaturo si boste po novem nastavljali preko drsnikov pod osrednjim zaslonom oziroma na samem zaslonu, zraven pa boste našli le še tri bližnjične tipke, in sicer za klimatsko napravo, asistenčne sisteme ter pomoč pri parkiranju.

Spredaj so prvič na voljo še dodatno nastavljivi sedeži ergocomfort z AGR-certifikatom, medtem ko lahko v drugi sedežni vrsti po novem nastavljate tudi naklon. Ob osnovni postavitvi je klop možno pomakniti tako za 10 stopinj naprej kot 10 nazaj, kar omogoča prilagoditev velikosti prtljažnika ali prostora za potnike. Podobno kot pri predhodniku lahko naročite tudi dodatna sedeža v tretji vrsti, ki so si jih za potrebe novega caddyja izposodili pri hišnem touranu. Dodatnih 880 evrov vas bosta stala pri kratki različici, medtem ko sta pri dolgi, imenovani maxi (ta na trg prihaja meseca aprila), del serijske opreme. Če se za to opcijo ne boste odločili, bo prtljažnik potniške različice (naložen do višine sedežnih naslonjal) že pri kratki različici sprejel do 1.213 litrov tovora, v primeru, da boste odstranili drugo vrsto in nalagali do stropa, pa jih bo caddy pogoltnil kar 2.556. No, v tem primeru bosta za vas najbrž bolj primerni tovorni različici cargo in cargo maxi, ki sprejmeta bodisi 3,1 ali pa 3,7 kubičnega metra tovora. Ob tem velja omeniti, da lahko pri krajšem caddyju cargo evropaleto po novem naložite tudi prečno, medtem ko lahko caddy cargo maxi po zaslugi širših drsnih vrat pogoltne kar dve. Peta generacija caddyja se lahko ob vsem tem pohvali še z opcijsko 230-voltno vtičnico ter komfortnim prezračevanjem za potniški prostor, je pa res, da se ta opcija izključuje z veliko panoramsko streho, ki meri kar 1,4 kvadratnega metra.

Ker ima caddy po novem še električno parkirno zavoro, ki na sredinski konzoli zavzame manj prostora, je več tudi odlagališč, predvsem pa mu ta omogoča delovanje nekaterih naprednih sistemov. Novinec jih skupaj premore kar 19, od tega je 5 novih, ostali pa so bili dodobra posodobljeni. Verjetno največjo novost predstavlja skupek sistemov travel assist, ki pri Volkswagnovih gospodarskih vozilih prvič omogoča drugo stopnjo avtonomne vožnje. Deluje s pomočjo sprednje kamere ter ultrazvočnih in radarskih senzorjev, a le v primeru, če je vaš caddy opremljen z robotiziranim menjalnikom DSG. V kombinaciji s sistemom travel assist deluje še kapacitivni volan. To ne pomeni le, da je oblikovno bolj podoben tistemu v golfu in da se na njem bohoti nov logotip, pač pa, da je opremljen tudi s posebnim senzorjem, ki zazna, če se voznikovi roki več kot 15 sekund ne dotikata volana. Če se, nobene panike, v nasprotnem primeru pa sledi zvočno opozorilo, tresenje volana, nato se deaktivira travel assist in po potrebi aktivira emergency assist. Tudi ta je v caddyju na voljo premierno, kot pove samo ime, pa omogoča varno zaustavitev vozila v sili. V kombinaciji sistemov side assist (ki v osnovi opozarja na vozila v mrtvem kotu) ter lane assist (ki opozarja na nenamerno menjavo voznega pasu), bodo vozniki novih caddyjev o nenamerni menjavi ali nevarnosti zdaj opozorjeni tudi s tresenjem ali popravki volana. Nadgradnjo sistema predstavlja še rear cross traffic alert oziroma asistenca za 'odparkiranje' od največjega crafterja pa so si izposodili še trailer assist oziroma asistenco za manevriranje s prikolico.

Podobno kot golf osme generacije je tudi novi caddy pete generacije postavljen na prečno modularno platformo MQB. To boste opazili že na prvi pogled, saj je medosna razdalja v primerjavi s prejšnjim daljša za kar 7 centimetrov, obenem pa se to pozna tudi pod motornim pokrovom. Tam za zdaj najdemo dva že znana motorja. Oba sta štirivaljna, nosita pa oznaki EA288 evo ter EA211 evo. Ker dvomim, da vam kombinacija črk in številk pove kaj dosti, naj povem, da gre v prvem primeru za že znani 2,0-litrski turbodizel. Ta bo med kupci predvidoma bolj priljubljen, zato je na voljo v treh konfiguracijah moči, in sicer s 55 kilovati (75 KM) ter 250 Nm navora, 75 kilovati (102 KM) ter 280 Nm in 90 kilovati (123 KM) ter 320 Nm. V osnovi se navor TDI-motorja preko šeststopenjskega ročnega menjalnika prenaša na sprednji kolesi, medtem ko lahko pri najmočnejši različici posežete tako po sedemstopenjskem robotiziranem menjalniku DSG (ki deluje po principu 'shift-by-wire'), kot štirikolesnem pogonu 4MOTION. Bodisi eno ali drugo, oboje žal ne gre. Drugi motor je 1,5-litrski turbobencinski TSI. To je tisti, ki po potrebi izklopi dva valja, zato boste zraven včasih zasledili še kratico ACT (Active Cylinder Technology). Razvije 84 kilovatov moči (114 KM) ter 220 Nm navora, tega pa lahko preko obeh menjalnikov prenaša na sprednji kolesi.

Poleti 2022 se ponudbi pridružuje še 1,5-litrski motor TGI. V tem primeru bomo govorili o novi izvedenki omenjenega bencinskega motorja, ki bo prilagojen temu, da bo lahko deloval na stisnjen zemeljski plin (CNG). Moč motorja bo znašala 96 kilovatov (130 KM), navora pa bo za okroglih 200 Nm. Na voljo bo le v kombinaciji različice maxi, ročnega menjalnika in sprednjega pogona. Bencinski motor EA211 evo bo služil tudi kot osnova priključno-hibridni različici eHybrid s sistemsko močjo 110 kilovatov oziroma 150 'konj'. Pri Volkswagnu so se pohvalili, da so dodobra posodobili še caddyjevo podvozje. Spredaj sicer najdemo znan McPhersonov koncept (ki je pri tovornih različicah dodatno ojačan in oležajen), medtem ko so zadnje listnate vzmeti nadomestili z vijačnimi in večvodilno togo premo. Ta je na voljo v dveh različicah, in sicer lahki za caddyje s pogonom na sprednji kolesi (kar omogoča še namestitev rezervnega kolesa navadne velikosti) ter težki za tiste s štirikolesnim pogon. Za piko na i je novinec na voljo tudi z dvema različicama podvozja - klasičnim komfortnim in tistim za slabe ceste. Ker je slednje bolj oddaljeno od tal, predvsem pa prilagojeno za večje obremenitve, ga serijsko najdemo pri caddyjih cargo in krpan.

Različici caddy cargo ter caddy krpan sta obenem tisti, ki sta namenjeni komercialni rabi. Ostali kupci boste posegli kar po klasičnem caddyju, ki je pri nas že na voljo v različicah caddy, life in style. Čisto osnovne, imenovane kombi, ne bo, pričakujte pa vse ostale, tudi tiste z oznako maxi ter 21,5 centimetra daljšim medosjem. Konec leta bo ponudbo obogatil še pustolovski caddy california (bivši caddy beach), opremljen s posteljo, kamp mizico in stoloma, prvič pa tudi razširljivo majhno kuhinjo. Istočasno na trg prihaja še robustni caddy, ki smo ga do danes poznali pod imenoma cross caddy in caddy alltrack, po novem pa bo ta nosil oznako caddy panamericana, s čimer bodo njegovo ime poenotili z modelom T6.1.

Do konca leta bo pri nas na novo registriranih 700 vozil, večina teh pa naj bi šla v roke pravnim osebam. Delež fizičnih kupcev bo znašal približno tretjino, mogoče celo nekoliko več, sploh glede na dejstvo, da je model touran že star, takšen caddy pa mu lahko konkurira na praktično vseh področjih.

Vem, da vas vse najbolj zanimajo cene, zato spodaj prilagam povezavo do cenika, tu pa omenim le tistih nekaj najpomembnejših - za najcenejši caddy cargo boste z davkom odšteli najmanj 19.516 evrov (caddy cargo 2.0 TDI, 55 kW, 6-st. roč.), za osnovni caddy krpan 23.688 evrov (caddy krpan 2.0 TDI, 55 kW, 6-st. roč.), medtem ko bo klasični caddy vaš od 22.462 (caddy 2.0 TDI caddy, 55 kW, 6-st. roč.) do 33.483 evrov (caddy 2.0 TDI DSG style, 90 kW, 7-st. rob.). Za dodatnih 35 centimetrov, kot jih ponuja caddy maxi, boste v povprečju odšteli od 2.200 do 2.600 evrov (odvisno od izbrane različice), podobno doplačilo pa Volkswagen zahteva tudi za robotiziran menjalnik DSG. 1,5-litrski turbobencinski TSI je v primerjavi s podobno zmogljivim prisilno polnjenim dizlom v povprečju tri tisočake cenejši, bo pa približno toliko dražja različica s štirikolesnim pogonom 4MOTION. Za konec naj vam postrežem še s podatkom, da so trgovci po državi pretekla leta v povprečju prodali med 900 in 1.000 vozil letno, kar je zadoščalo za doseg 20-odstotnega tržnega deleža razreda. Lani so bile številke zaradi pandemije in prihoda nove generacije seveda precej manjše in tudi letos si zastopnik znamke ne obeta nobenih rekordov. Vseeno pričakuje, da bo do konca leta pri nas na novo registriranih 700 vozil, večina teh pa naj bi šla v roke pravnim osebam. Delež fizičnih kupcev bo znašal približno tretjino, mogoče celo nekoliko več, sploh glede na dejstvo, da je model touran že star, takšen caddy pa mu lahko konkurira na praktično vseh področjih.

Cene:

volkswagen caddy cargo, volkswagen krpan in caddy

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 2. 2021
Februar 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
01020304050607

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 4 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 5 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 5 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 5 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 5 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 6 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 7 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 7 meseci  |