Statistika pravi, da po znamki SEAT posegajo okoli deset let mlajši kupci kot po znamki Cupra. Prva je namreč bolj volumenska znamka, v Evropi je v zadnjih letih tudi najhitreje rastoča znamka s tržnim deležem tri odstotke, slednji je pri nas celo večji. Znamka Cupra pa je, kot pravijo, nekakšna mešanica volumna in premijskega segmenta, po njej posegajo ljudje, ki več stavijo na dizajn in status. Njim bo najbrž zelo po godu model cupra formentor, ki smo ga v našem uredništvu tudi že vozili, kot boste kmalu videli v videu. Da bo kupcev tudi v prihodnjih letih čim več, pa namerava v naslednjih petih letih Cupra v razvoj vložiti pet milijard evrov. Za začetek torej v Španskem Martorellu izdelan formentor!
CUV je oznaka, ki so jo pri Cupri namenili formentorju, torej Crossover Utility Vehicle. V vsakem primeru drži, da gre za višje nasajen avtomobil, ki s terenskimi vrlinami nima sicer nič skupnega in se s svojo višjo (a sloko) podobo razkazuje predvsem zaradi tega, ker imate kupci takšna vozila raje od klasičnih kombilimuzin. Notranjost je zaradi višje podobe precej zračna, sicer pa je formentor dolg 4,45 metra in dovolj prostoren za pet potnikov, obenem pa njegov prtljažnik nudi 450 litrov oziroma 420 v primeru najmočnejše različice s štirikolesnim pogonom.
Preden vzdihnete, da vam je avtomobil všeč, a tolikšne moči ne potrebujete, vas pomirim, da je oziroma bo formentor na voljo s kar sedmimi različnimi motornimi kombinacijami, med katerimi so tudi priključna hibrida ali pa povsem umirjen 1,5-litrski bencinski stroj. Natančneje, poleg dvolitrskega motorja TDI s 110 kilovati moči so na voljo še 1,5 litrski TSI s prav tolikšno ’konjenico’, pa dvolitrski TSI s 140 kW moči, dva priključna hibrida s 150 in 180 kilovati ter dva nabrita dvolitrska turbobencinarja s 180 in 228 kilovati moči. Najmočnejši torej ponuja 310 ’konjičkov’, poganja pa vsa štiri kolesa.
Oblikovno je dovolj posebna že povsem običajna različica, da jo boste na cesti hitro opazili, avtomobil si deli veliko elementov z ostale palete vozil koncerna, zato tudi znotraj pričakujte urejeno in pregledno okolje. Torej z velikim zaslonom na dotik, miniaturno prestavno ročico pri robotiziranem menjalniku, ki fizično niti ni več povezana z menjalnikom, pa pri močnejših različicah s serijskim volanskim obročem, na katerem je gumb za zagon, da je vse skupaj še bolj posebno. In, kajpak, pričakujte avtomobil, ki je oborožen z vsemi najnovejšimi asistenčnimi sistemi.
Formentor se pri znamki Cupra pridružuje obema izvedbama leona, torej kombilimuzine in karavana, pa tudi modelu ateca, ki je bil pravzaprav prvi model, ki se je podpisal z logotipom znamke Cupra. Ateco in leon poznamo tudi pod znamko SEAT in sta kot cupra zapisani le v bolj nabritih različicah, formentor pa torej tudi v klasičnih, zato bo v naslednjem letu 90 odstotkov prodaje znamke Cupra predstavljal ravno ta model. V Sloveniji imamo že posebne prodajne kotičke Cupra v treh salonih: Porsche Verovškova, Špan in Avto Cerar.
Po štirih letih je prenovo doživela tudi ateca. Prepoznali jo boste po malce spremenjeni maski in novemu napisu na zadku, ta sledi oblikovnemu zapisu ostalih modernih seatov. Vse luči so serijsko led, zaenkrat pa je tudi na voljo posebna oprema limited edition, ki je precej dobro založena z vsemi mogočimi varnostnimi in drugačnimi elementi. Tudi osrednji zaslon je sedaj večji in meri 9,2 palca, zato tudi notranje okolje deluje bolj sodobno.
Še nekaj cen:
cupra formentor 1.5 TSI 110 kW - 30.375 EUR
cupra formentor 2.0 TSI 221 kW - 42.676 EUR
seat ateca hola 1.0 TSI 81 kW – 20.499 EUR
seat ateca style 1.5 TSI 110 kW – 26.012 EUR
seat ateca FR 2.0 TDI DSG 4Drive – 37.288 EUR