Praktično celotna paleta BMWjevih vozil je že na voljo v hibridnih različicah, edini pravi 'štromar' doslej pa je bil le mali i3. Električnih vozil bo vedno več, prvo dodatno, ki je že zapeljalo na ceste, pa je električni X3. Ni tako oblikovno drzen kot mali i3, vseeno pa boste iX3 prepoznali po samosvojih platiščih in značilnih modrih dodatkih ob straneh pa tudi po modro obarvani sprednji maski. BMW pravi, da iX3 uporablja tehnologijo eDrive pete generacije, kjer je gostota moči električnega pogona večja kar za trideset odstotkov v primerjavi z i3, gravimetrična energijska gostota, torej shranjena energija na gram baterije, pa je večja za dvajset odstotkov. Zato lahko po standardu WLTP iX3 med polnjenji prevozi okoli 450 kilometrov, na naši prvi zimski vožnji pa smo ugotovili, da bo ta vrednost nekje med 300 in 400 km. Enako tehnologijo lahko pričakujemo še letos v modelih iNEXT in i4.
Kako torej do takšnega dosega? Baterija v ’podkožju’ ima 80 kWh (neto 74 kWh), z energijo pa hrani elektromotor z 210 kilovati moči, torej z 286 'konjički'. To je dovolj, da se električni iX3 z mesta do stotice izstreli v vsega 6,8 sekunde, kar je precej hitro, v praksi pa se vam bo zazdelo, da je pospešek še bolj surov, ker je električna moč pač z vsem navorom na voljo v trenutku. Navora je za 400 Nm. Mimogrede, pospešek je le štiri desetinke slabši kot tisti pri X3 30i, le končna hitrost je dosti manjša, ker je elektronsko omejena na 180 km/h.
Pri električnih avtomobilih smo vajeni tudi tega, da voznik lahko izbira med različnimi stopnjami regeneracije, mali i3 je pri tem zelo učinkovit in prijeten, tudi tukaj bo lahko voznik izbiral med tremi stopnjami, najmočnejša zavira tako močno, da gre dejansko za upravljanje z eno stopalko (one-pedal feeling). Lastnik se bo lahko odločil še za kartico BMW Charging, kjer bo imel dostop do 450.000 javnih polnilnic po vsem svetu, na postajah Ionity pa BMW ponuja svojim strankam ugodnejšo polnilno tarifo.
Pa polnjenje? Do s 150 kilovati na polnilnicah z enosmernim tokom, v tem primeru bo baterija 80-odstotno napolnjena v 34 minutah, deset minut polnjenja pa bo sicer vaš doseg povečalo za 100 kilometrov. Klasična polnilnica ga bo polnila s 7,4 kilovata pri enofaznem oziroma z 11 kilovati pri trofaznem polnjenju, pri slednjem se bo baterija polnila okoli osem ur. Cena pa od 69.900 EUR naprej, odvisno od tega, koliko si boste še dodatno privoščili pri dodatni opremi.