Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Opel mokka

Domača premiera

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Do nedavnega so pri Peugeotu veljali za drzne, kar se oblike tiče, zdaj pa jim resno konkurenco predstavlja Opel, ki je nedavno na naše ceste postavil čisto novi model mokka, ki ga poganjajo tudi elektroni.
Opel mokka
Foto: Iztok Krajnc
4. 5. 2021 ob 7:00
Komentarjev: 0

Oplovo mokko smo pričakovali kar nekaj časa in nismo razočarani. Preseneti z drznim izgledom po vzoru koncepta opel GT X experimental, zato je popolnoma drugačna od stare mokke X. Deluje zelo futuristično, zato se je novi uvoznik za Opel, Wallis Automotive Europe, odločil, da predstavitev svojega novinca izpelje v vitanjskem centru vesoljskih tehnologij Noordung. Mokka ne bo edina, ki bo premogla skoraj znanstvenofantastično zunanjost, saj bomo v prihodnosti lahko videli celo vrsto Oplovih modelov s podobnim pridihom futurizma, konec leta že novi model astra. Pri Oplu želijo, da njihovi modeli izstopajo in pritegnejo poglede s svojo pojavo, takisto pa želijo z izstopajočimi modeli ponovno navdušiti kupce za svoje modele, saj so imeli v zadnjih letih premalo novosti, ki bi znale tako navdušiti.

Prvi plod novega oblikovalskega jezika je mokka, novi predstavnik v zelo konkurenčnem razredu B-SUV. V slednjem bo letos kar 2,4 milijona Evropejcev našlo svoj nov najljubši avto. Nova mokka je izdelana na skupni platformi skupine Stellantis, ki jo imenujejo CMP, zato je klasično motorizirana skupno kar 120 kilogramov lažja, pri čemer so togost karoserije povečali za 15 odstotkov. Mokka je zdaj tudi bolj kompaktna, saj je 123 milimetrov krajša kot prej, obenem pa cel centimeter širša. Zaradi malenkostno povečanega medosja (2 milimetra) in krajših previsov je enako, če ne še bolj prostorna. Sprednji del z izjemno tankimi dnevnimi lučmi v led tehnologiji in posebna maska nosita naziv 'vizor', do konca desetletja pa bo nekaj podobnega na vseh novih oplih. Oblikovalci so malenkostno popravili še Oplov logotip na maski, ki je zdaj ožji in tanjši, na spodnji strani pa ne manjka še bolj natančen napis Opel. Zadek je precej bolj klasičen, vendar ga popestrijo napis mokka skoraj čez celotno širino prtljažnih vrat in pregibi, takisto za osvetljevanje skrbijo led diode. Mokka se ponaša še z na videz lebdečo streho, ki je lahko v črni, rdeči, beli ali barvi karoserije, kar samo še dodatno doprinese k večjemu blišču.

Notranjost premore dva velika zaslona, prvi je namenjen digitalnim merilnikom in v diagonalo meri 7 oziroma 12 palcev, drugi za multimedijo pa v diagonalo meri 7 ali 10 palcev. Kot velja za najnaprednejše avtomobile, so se tudi tukaj oblikovalci držali načela, da manj pomeni več, zaradi česar boste na armaturni plošči našli samo osem klasičnih in en vrtljiv gumb, ki so pomembni, da lahko tudi pri večjih hitrostih varno in hitro dostopate do najbolj pomembnih funkcij. Upravljanje z ventilacijo je deloma ostalo klasično, z gumbi, čeprav je mogoče nekatere nastavitve spremeniti tudi na zaslonu, na sredinski konzoli pa najdete majhno ročico menjalnika, izbirnik programa vožnje, gumb ročne zavore in do 6 gumbov za varnostne sisteme. Kvaliteta izdelave in materialov je boljša kot prej in na voljo sta tako usnje kot alkantara, ob doplačilu pa tudi v treh stopnjah ogrevani in prezračevani sedeži po celotni dolžini in širini, ki bodo pri najboljših nivojih opreme znali tudi masirati.

Platforma CMP podpira bencinske, dizelske in električne pogonske sklope, prav vsi pa bodo na voljo pri mokki. V prvi vrsti se bo električna različica imenovala mokka-e in bo za pogon uporabljala enak elektromotor kot vsi drugi v družini, torej proizvede 100 kW (136 KM) moči in 260 Nm navora. Baterijski sklop vase sprejme 50 kWh energije in s polno baterijo bo mokka lahko prevozila do 334 kilometrov. Baterijo je na hitrih polnilnicah z močjo do 100 kW mogoče na polniti do 80 odstotkov v 30 minutah, vgrajeni polnilnik pa ima moč 7,4 kW, ob doplačilu 400 EUR tudi 11 kW. Tako bo lahko baterija tudi na zmogljivejših hišnih polnilnicah polna v sedmih oziroma štirih urah in pol. Vse električne mokke-e bodo za ogrevanje uporabljale učinkovito toplotno črpalko, ki bo še posebej učinkovita pozimi. Na voljo bosta še dva turbomotorja, en bencinski in en dizelski, pri čemer bo vstopni model poganjal 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 74 kW (100 KM). Enak motor bo lahko proizvedel tudi 96 kW (130 KM), dizelski 1,5-litrski stroj pa da od sebe 81 kW (110 KM) moči, pri čemer je samo zmogljivejši turbobencinar lahko na voljo s samodejnim menjalnikom z osmimi stopnjami.

Prav vse različice bodo za osvetljevanje uporabljale led tehnologijo, s katero imajo pri Oplu že ogromno izkušenj. Bolj napredni matrični led žarometi bodo na voljo ob doplačilu, za manj porabe goriva pa poleg manjše mase skrbi še boljši količnik upora, ki zdaj znaša 0,32, prej 0,35. Za to so krivi tudi zadnji spojler in zračne zavese ob straneh sprednjega odbijača, ki gladko usmerijo zrak od odprtine koles. Mokka se lahko poleg udobja pohvali še z zelo dobro zvočno zatesnitvijo, ki bi lahko bila najboljša v razredu, za varnost voznika in potnikov pa bo skrbelo 16 sistemov za pomoč vozniku: ohranjati zna vozni pas in prepoznava prometne znake, takisto premore pametni omejevalnik hitrosti in napredno vodenje pri parkiranju, kot tudi asistenco za daljša potovanja. Vsi sistemi pa so izdelani tako, da so vozniku v podporo in ne jemljejo užitka v vožnji.

Že minula generacija je bila pri Slovencih zelo priljubljena, saj so jih od leta 2012 do 2019 prodali 4.432, od tega leta 2018 malo manj kot 900, skupno pa so prodali skoraj milijon vozil mokka prve generacije, kar je lepa številka. Čeprav imajo v segmentu B-SUV še enega predstavnika, crossland, se ne bojijo, da si bosta skakala v zelje, saj sta si dovolj različna, da v okviru segmenta nudita vsakemu nekaj svojevrstnega. Pri Oplu pričakujejo, da bodo pri nas v prvem letu prodaje prepričali približno 600 kupcev, ker je tudi proizvodnja modela zaenkrat omejena, povpraševanje pa veliko. Električnih različic bo približno 7 odstotkov in vstopni model stane najmanj 33.540 evrov, bencinska mokka pa vas bo olajšala za najmanj 18.990 evrov. Pri Oplu še napovedujejo, da bo najbolj zaželena različica z bencinskim motorjem s 130 'konji', z ročnim menjalnikom in opremo elegance, ki bo s popustom in preko financiranja stala 19.890 evrov.

Še nekatere cene:

opel mokka 1.2 100 KM, 6-stopenjski ročni, edition – 18.990 EUR
opel mokka 1.2 100 KM, 6-stopenjski ročni, elegance – 20.440 EUR
opel mokka 1.2 130 KM, 6-stopenjski ročni, edition – 20.090 EUR
opel mokka 1.2 130 KM, 6-stopenjski ročni, GS line – 21.990 EUR
opel mokka 1.2 130 KM, 6-stopenjski ročni, ultimate – 25.490 EUR
opel mokka 1.2 130 KM, 8-stopenjski samodejni, elegance – 23.290 EUR
opel mokka 1.2 130 KM, 8-stopenjski samodejni, ultimate – 27.290 EUR
opel mokka 1.5 110 KM, 6-stopenjski ročni, edition – 20.990 EUR
opel mokka-E, 136 KM, e-edition – 33.540 EUR
opel mokka-E, 136 KM, e-elegance – 34.440 EUR
opel mokka-E, 136 KM, e-ultimate – 38.140 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 10. 2021
Oktober 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 4 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 11 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 11 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 11 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 11 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 11 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 11 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 leti  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 leti  |